خانهاخبار
فیلمبرداری 4K، قاتل حافظه iPhone 6s های ۱۶ گیگابایتی

فیلمبرداری 4K، قاتل حافظه iPhone 6s های ۱۶ گیگابایتی

اگر به عکاسی و فیلم‌برداری با نهایت کیفیت و امکانات علاقه دارید، بهتر است سراغ آیفون ۶اس ۱۶ گیگابایتی نروید. آن‌طور که در ویدئوی نگاه اولیه MKBHD به آیفون ۶اس مشخص شده، این آیفون به‌ازای هر دقیقه فیلم‌برداری ۴کی ۳۵۰ مگابایت از حافظه را اشغال می‌کند. این مورد به‌تنهایی می‌تواند به فیلم‌برداری 4K لقب قاتل آیفون ۱۶ گیگابایتی بدهد! در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۴/۶/۲۲

چهارشنبه شب آیفون‌های جدید با کلی زرق‌وبرق معرفی شدند. یکی از ویژگی‌هایی که برای اولین بار به آیفون راه پیدا کرده قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 4K است. بگذارید ساده بگوییم؛ اگر قصد دارید با آیفون خود با این رزولوشن فیلم‌برداری کنید، بهتر است ۶اس را در نسخه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی بخرید، چراکه احتمالا در فیلم‌برداری 4K با آیفون ۱۶ گیگ به مشکل برمی‌خورید.

مارکز براونلی، یا همان MKBHD معروف، شب مراسم اپل ویدئوی نگاه کوتاه به آیفون‌های ۶اس را منتشر کرد و به ما نشان داد فیلم‌برداری ۴کی با این گوشی‌ها به ازای هر دقیقه ۳۵۰ مگابایت حجم اشغال می‌کند.

  • فیلم‌برداری 720p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه: ۶۰ مگابایت به ازای هر دقیقه
  • فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه: ۱۳۰ مگابایت به ازای هر دقیقه
  • فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه: ۲۰۰ مگابایت به ازای هر دقیقه
  • فیلم‌برداری 4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه: ۳۵۰ مگابایت به ازای هر دقیقه

اگر بخواهیم دقیق‌تر حساب کنیم، باید گفت آیفون ۱۶ گیگابایتی فقط ۱۳ گیگابایت حافظه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر می‌پرسید ۳ گیگابایت دیگر چه می‌شود، باید بگوییم این میزان را iOS مصرف می‌کند. در حالت عادی با آیفون ۱۶ گیگابایتی، که هیچ اپلیکیشنی روی آن نصب نشده و هیچ عکس و فیلمی هم با آن گرفته نشده، کاربر تنها به ۳۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا آیفون خود را با فیلم 4K پر کند.

بنابراین کاربران آیفون ۶اس ۱۶ گیگابایتی بهتر است قید فیلم‌برداری 4K را بزنند. از طرف دیگر، ویژگی جدید دوربین در آیفون جدید، یعنی Live Photos، هم دو برابر عکس معمولی حافظه اشغال می‌کند که این نکته نیز به مذاق کاربران ۱۶ گیگابایتی آیفون خوش نخواهد آمد!

متاسفانه یا خوشبختانه حافظه ۱۶ گیگابایتی هنوز وجود دارد، ولی ما دوست داشتیم اپل به‌جای این نسخه یک نسخه ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌کرد. درنهایت باید بگوییم اگر به عکاسی و فیلم‌برداری با آیفون و با نهایت کیفیت و امکانات علاقه دارید، بهتر است سراغ نسخه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی بروید. در ادامه می‌توانید ویدئوی MKBHD را هم ببینید که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم.

 

منبع: iClarified

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

ا

۱۳۹۴/۶/۲۳
ای کلاد خخخخخخ مگه اوضاع نت ایرانو نمیدونی؟؟؟؟

سسس

۱۳۹۴/۶/۲۲
در تعجبم چرا اپل با وجود نداشتن sdcard دست از سر مدل های 16 گیگابایتی بر نمیداره!
32 به بالا باید تولید کنه

cobweb

۱۳۹۴/۶/۲۲
بنظر من نسخه ۱۶ گیگ برای افرادی هست که فقط از ذخیره سازی ابری و سرویس های استریم ویدئو و موزیک استفاده میکنند و این ۱۶ گیگ رو فقط برای نصب برنامه نیاز خواهند داشت که برای اینکار زیاد کم هم بنظر نمیرسه.
ولی برای کشور ما داستان چیز دیگریست و حداقل سایز مورد نیاز ۶۴ گیگ هست

ehsan

۱۳۹۴/۶/۲۲
بجای این همه انتقاد از ایفون بجای این مطالب راهنمای استفاده از آیفون 6s مدل ۱۶ گیگابایتی که همه ی سایتا گذاشتن بزارید
اینا همه با پرداخت یه مبلغ ناچیز تا 100 گیگ فضا تو ایکلاد میشه خرید وسلام.
ادمین بچاااپ لطفا مرسی.

ا

۱۳۹۴/۶/۲۲
اینهمه گوشی فیلمبرداری فر کی دارن اکثرشونم اس دی میخورن اونایی هم که نمیخورن اصلا نسخه 16 گیگی ندارن این کار اپل اشتباه بود فیلمبرداری 4k با موبایلی که فقط 16 گیگ فضا داره با عقل جور در نمیاد