خانهاخبار
8 ویژگی که می‌توانست آیفون‌های جدید را بهتر کند

8 ویژگی که می‌توانست آیفون‌های جدید را بهتر کند

طبق انتظار، شرکت اپل در مراسم 18 شهریور خود از آیفون 6اس و 6اس پلاس رونمایی کرد؛ گوشی‌هایی که با ویژگی‌های جدیدشان می‌توانند، همچون همیشه، جزو بهترین گوشی‌های هوشمند بازار باشند. با وجود این هنوز جای خالی بعضی ویژگی‌ها در این دو محصول جدید احساس می‌شود.
۱۳۹۴/۶/۲۲

هفته پیش شاهد عرضه آیفون 6اس و 6اس پلاس بودیم؛ گوشی‌های هوشمندی که نسبت به پرچم‌داران سال گذشته اپل ارتقای همه‌جانبه‌ای یافته‌اند که کاربران را به خریدشان مشتاق می‌کند. آیفون‌های جدید اکنون دوربین‌های باکیفیت‌تری دارند، پردازنده سریع‌تری در اختیار گرفته‌اند، به فناوری 3D Touch مجهز شده‌اند و از بدنه محکم‌تری نسبت به قبل استفاده می‌کنند. به همه اینها رنگ جذاب Rose Gold را هم اضافه کنید. وقتی این ویژگی‌های جدید را در کنار ویژگی‌‌های آیفون‌های سال گذشته قرار دهیم، می‌بینیم که آیفون 6اس و 6اس پلاس واقعا ارزش خرید دارند.
شکی نیست که آیفون‌های جدید باز هم یکی از بهترین گوشی‌های سال لقب خواهند گرفت و می‌توانند بسیاری از رقبای اندرویدی را مثل همیشه شکست دهند. اما هنوز هم جای خالی بعضی چیزها در این دو دستگاه احساس می‌شود؛ چیزهایی که اگر وجود داشتند، آیفون گوشی همه‌چیز تمام می‌شد.

 

1- نسبت بهتر صفحه به بدنه

 

image

 

گوشی‌های اپل از نظر نسبت صفحه به بدنه هیچ‌گاه جایی میان بزرگان بازار نداشته‌اند. آیفون 6اس و 6اس پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند. نسبت صفحه به بدنه این دو گوشی به‌ترتیب برابر 65 و 68 درصد است، اما در طرف مقابل، پرچم‌داران اندرویدی امروزه حاشیه نمایشگر بسیار کمی دارند و خیلی راحت به نسبت 70 درصد می‌رسند. همچنین فبلت‌های 5.5 و 5.7 اینچی رقیب نیز  احساس و ظاهر تخت‌تری نسبت به 6اس پلاس دارند. خیلی خوب می‌شد اگر اپل آیفون‌های جدید خود را از این نظر بهبود می‌بخشید.

 

2- رزولوشن

 

image

 

اگر چه هنوز درمورد درک کردن کیفیت نمایشگرهای QHD و 4K توسط چشم انسان بحث است، دلیل نمی‌شود که اپل به تراکم پیکسل‌های نمایشگر آیفون‌های خود تکانی ندهد! آیفون 6اس پلاس، با نمایشگر 5.5 اینچی، از رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل استفاده می‌کند که تراکم آن را به عدد 401ppi می‌رساند. نمایشگر آیفون 6اس نیز رزولوشنی برابر 750 در 1344 پیکسل دارد و تراکم آن معادل 326ppi است. با اینکه نمایشگر آیفون‌ها اصلا نمایشگر بدی نیست، بیشتر شدن تراکم صفحه آنها قطعا به شارپ‌تر نشان دادن تصاویر کمک می‌کرد.

 

3- اسپیکر استریو

 

image

 

در حالیکه استفاده از اسپیکر استریو در گوشی‌های هوشمند هنوز خیلی زیاد دیده نمی‌شود، شاید کمی زیاده‌خواهی باشد که از اپل انتظار داشته باشیم این قابلیت را عرضه کند. درست است که اسپیکر آیفون صدای خیلی بهتری نسبت به سایر گوشی‌ها دارد، اضافه شدن اسپیکر استریو می‌توانست صدای پخش‌شده از آن را بهتر هم بکند.

 

4- بیرون نزدن دوربین

 

 

image

 


ما هم، مثل خیلی‌ها، با دیدن بیرون‌زدگی لنز دوربین در آیفون 6 و 6 پلاس از طراحی جدید اپل کمی ناامید شدیم. البته حالا گوشی‌های بیشتری با دوربین بیرون‌زده از بدنه در بازار وجود دارند که موجب می‌شود این بیرون‌زدگی عادی‌تر جلوه کند. ولی ما هنوز هم دوست داریم بدنه آیفون‌های اپل را کاملا تخت ببینیم. امیدواریم در نسل بعدی آیفون و با تغییر طراحی آن لنز دوربین دوباره به داخل برگردد.

 

5- مقاومت در برابر آب

 

image

 

گوشی‌های اپل محصولات بسیار گرانی‌اند؛ درنتیجه واجب است آنها را از هر خطری دور نگه داریم! اگرچه بعضی خبرهای تاییدنشده به مقاوم بودن آیفون در برابر آب اشاره کرده‌اند، اپل هیچ‌گاه این موضوع را تایید نکرده است. خیلی دوست داشتیم اپل این ویژگی را به آیفون‌های جدیدش اضافه می‌کرد تا خیالمان از بابت خیس شدن گوشی راحت شود.

 

6- باتری بیشتر

 

image

 


با اینکه آیفون 6اس و 6اس پلاس نسبت به قبل اندکی ضخیم‌تر شده‌اند، ظرفیت باتری آنها کمتر شده است. اپل عنوان کرده این کم شدن ظرفیت باتری با بهینه شدن مصرف iOS 9 و پردازنده جدید A9 جبران شده است، ولی حتما شما هم با من هم‌عقیده‌اید که داشتن باتری بزرگ‌تر هیچ‌وقت ضرری ندارد.

 

7- قلم دیجیتال

 

image

 


همان‌طور که ساخت آیفون فبلت‌وار بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفت، مطمئنا امکان استفاده از اپل پنسل حداقل برای آیفون 6اس پلاس می‌توانست کاربران بیشتری را هیجان‌زده کند. احتمالا سامسونگ بیش از هر کسی دیگر خوشحال است که این ویژگی به آیفون‌های جدید اضافه نشده! اما شاید این خوشحالی تا معرفی آیفون 7 بیشتر طول نکشد.

 

8- آیفون ارزان‌تر

 

image

 

حالا که از عرضه آیفون ارزان‌قیمت 6c خبری نیست، ای کاش اپل فاصله میان آیفون‌های 16 و 64 گیگابایتی را، که اختلافی 100 دلاری با هم دارند، با بازگشت مدل 32 گیگابایتی پر می‌کرد. امروزه دیگر خرید گوشی 16 گیگابایتی معقول به نظر نمی‌رسد، اما بعضی کاربران، به‌علت گران بودن مدل 64 گیگابایتی، مجبور می‌شوند این نسخه کم‌حجم را بخرند.

به نظر شما به جز این 8 مورد چه چیز دیگری می‌توانست به ویژگی‌های آیفون 6اس و 6اس پلاس اضافه شود؟


منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (19 نظر)

محسن دامنی گل

۱۳۹۴/۶/۲۳
در مورد گذینه ۱ که واقعا اپل حاشیه زیاد و بیخودی داره
در مورد گذینه ۲هم که واقعا این صفحات نمایش LCD که توی ایفون هست رزلوشین کافی ندارد و باید کواد اچ دی باشد تا نمایش شارپ و زیبا تری داشته باشد.
گذینه ۴: اینکه دوربین ایفون مثل زیگیل بیرون زده واقعا بده و هواوی پی هشت واقعا با داشتن دوربینی خوب ولی شاهد بیرون زدگی این لنز نیستیم.
گذینه ۵مقاوم بودن در مقابل اب نیز،باید روی این گوشی که قیمت بالایی دارد ملزوم میباشد و حتی باید در مقابل گرد و غبار نیز مقاوم میبود
گذینه ۶ نیز واقعا دیگه یک کار مسخره بود.
گذینه ۷ و ۸ عالیه اگه عملی بشه
در نهایت باید گفت که من در بخش خبری قبلی که در ان به معرفی اولیه ایفون ۶ بود به صفحات نمایش. باطری. دوربین عیب گرفته بودم که حجم زیادی از افراد بل این نقد و عیب گیری من بشدت تلخ برخورد کردن و حال میبینیم که جی اس ام نیز بر این مباحث پرداخته عالیه

دانیال

۱۳۹۴/۶/۲۳
ما که فقط عکساشو میبینیم حصرت میخوریم که پولمون بهش نمیرسه
خوش به حاله اونایی که میخرن

علیا

۱۳۹۴/۶/۲۳
همه اینهایی که تو و اون مقاله بهش اعتقاد دارین قبول.
اما جز اینه که اپل به واسطه ی قدرت نرم افزاریش و ایجاد حس بهتر برای کاربر و رفع نیازهاش به شکلی بهتر تونیسته بازار رو دست بگیره؟
مگه اربر چه چیزی بیشتر از اینا میخواد؟
من خیلی از کاربرای آندرویدی رو میشناسم که توان مالیشون اجازه نمیده و یا بخاطر تحریم ها و متعاقبش عدم سرویس دهی مناسب در ایران به اندروید رو آوردند و اگر نه حتمن اپل میخریدند.
لابد چیزی داره که انقدر محبوبه...
حالا شما هی بگو سامسونگ و من هم بگم مایکروسافت و اون یکی بگه اچ تی سی

محمد

۱۳۹۴/۶/۲۳
به نظر من کلا خرید گوشی i phone کاری کاملا غلطه
گوشی های خوبیه ولی نسبت به قیمتش داری پول زیادی میدی

حسین

۱۳۹۴/۶/۲۳
تمام گفته های این مقاله مستند هستند و توسط افراد آگاه به تکنولوژی نوشته شده! بنظرم مقاله بسیار خوبی بود.