خانهاخبار
نبرد پرچمداران: پنج دلیل برتری گلکسی اس6 نسبت به آیفون 6اس

نبرد پرچمداران: پنج دلیل برتری گلکسی اس6 نسبت به آیفون 6اس

با آمدن آیفون‌های جدید اپل دوباره رقابت و کشمکش میان پرچم‌دار این شرکت و سامسونگ داغ شده و طرفداران هر برند می‌خواهند ثابت کنند گوشی آنها بهتر از دیگری است. در این مطلب به مواردی اشاره می‌کنیم که می‌تواند گلکسی اس6 سامسونگ را از آیفون 6اس اپل برتر کند.
۱۳۹۴/۶/۲۲

اواخر هفته پیش اپل از گوشی‌های هوشمند جدید خود به نام آیفون 6اس و آیفون 6اس پلاس رونمایی کرد؛ گوشی‌هایی که اگرچه از لحاظ ظاهری تغییری نسبت به نسل قبل خود نداشته‌اند، از نظر سخت‌افزاری بهبودهای فراوانی نسبت به آیفون 6 شاهده بوده‌اند که شاید مهم‌ترین آنها ویژگی 3D Touch است. مثل همیشه، اپل گوشی‌های تازه معرفی‌شده خود را بهترین گوشی‌های هوشمند تاریخ این شرکت و بازار می‌نامد؛ اما آیا واقعا آیفون 6اس می‌تواند گوشی بهتری نسبت به جدی‌ترین رقیب خود یعنی گلکسی اس6 سامسونگ باشد؟
مشخص است که طرفداران اپل با قاطعیت به این سوال بله می‌گویند، ولی طرفداران سامسونگ و سایر برندها با شک و تردید به این موضوع نگاه می‌کنند. در این نوشته می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که گلکسی اس6 سامسونگ را از آیفون 6اس اپل برتر می‌کند.

 

1- نمایشگر

image

 


گلکسی اس6 از نمایشگری 5.1 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل استفاده می‌کند که با تکنولوژی سوپر آمولد ساخته شده است. این نمایشگر به‌مراتب کیفیت بهتری نسبت به نمایشگر 4.7 اینچی آیفون 6اس با رزولوشن 750 در 1334 پیکسل دارد.

 

2- ضخامت و وزن

image

 


اگرچه اپل در مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید به وزن و ابعاد آیفون 6اس اشاره دقیقی نکرد، خوب است بدانید این گوشی نسبت به آیفون 6 سنگین‌تر و ضخیم‌تر شده است. ضخامت آیفون 6اس برابر با 7.1 میلی‌متر و وزنش 143 گرم است؛ درصورتی‌که گلکسی اس6 وزنی معادل 138 گرم و ضخامتی برابر 6.8 میلی‌متر دارد. اگرچه ممکن است این اختلاف خیلی کم به نظر بیاید، تصور کنید اگر اپل چنین برتری‌ای نسبت به سامسونگ داشت، در کنفرانس خود چه‌ها که نمی‌کرد!

 

3- دوربین

image

 


اپل بالاخره رضایت داد کیفیت دوربین آیفون را از 8 به 12 مگاپیکسل افزایش دهد؛ چیزی که بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظرش بودند. با این حال دوربین 16 مگاپیکسلی گلکسی اس6 می‌تواند عکس‌های بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر ثبت کند. از آنجا که می‌دانیم بیشتر بودن مگاپیکسل دوربین دلیلی بر بهتر بودن عکس‌ها نیست، فعلا در مورد مقایسه کیفیت تصاویر این دو گوشی صحبتی نمی‌کنیم.
اگر در مورد دیافراگم دوربین اطلاع داشته باشید، می‌دانید که هرچه عدد دیافراگم کوچک‌تر باشد، می‌توان عکس‌های بهتری در نور کم ثبت کرد. برای عدد دیافراگم دوربین گلکسی اس6 به F/1.9 و برای آیفون 6اس به F/2.2 اشاره شده است، پس قاعدتا انتظار داریم وضعیت عکس‌های گلکسی اس6 در تاریکی بهتر از آیفون 6اس باشد.
همچنین اپل بار دیگر آیفون کوچک‌تر خود را از ویژگی تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر (OIS) بی‌بهره کرده است، درحالی‌که دوربین گلکسی اس6 با مجهز بودن به این فناوری می‌تواند از تار شدن تصاویر به‌واسطه لرزش دست جلوگیری کند.

 

4- باتری بزرگ‌تر

image

 

گلکسی اس6 سامسونگ از باتری 2550 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که ظرفیت بیشتری نسبت به باتری 1715 میلی‌آمپرساعتی آیفون 6اس دارد. اپل می‌گوید پردازنده جدید A9 مصرف باتری کمتری نسبت به قبل دارد و شاید به این دلیل باشد که ظرفیت باتری گوشی‌های جدیدش را کم کرده است.
در تست‌های انجام‌شده روی باتری گلکسی اس6 و آیفون 6 شاهد بودیم که باتری گلکسی اس6 می‌تواند رکورد بهتری به ثبت برساند. با وجود این ما فکر نمی‌کنیم طول عمر باتری آیفون 6اس خیلی بهتر از طول عمر باتری آیفون 6 باشد.

 

5- شارژ سریع و وایرلس

image

 

اکثر گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی هم‌اکنون از قابلیت شارژ سریع و شارژ وایرلس برخوردارند؛ ویژگی‌ای که گوشی‌های هوشمند اپل هنوز از آن بی‌بهره‌اند.

 

اینها تنها 5 مورد از برتری‌های گلکسی اس6 سامسونگ نسبت به آیفون 6اس اپل است. اگر شما مورد دیگری می‌شناسید، با ما در کامنت‌ها مطرح کنید. اما اپلی‌ها نگران نباشند، به‌زودی از ویژگی‌های برتر آیفون 6اس نسبت به گلکسی اس6 نیز خواهیم گفت، تا در نهایت ببینیم کدام یک از این دو گوشی بهتر از دیگری است.

 

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (143 نظر)

امیر

۱۳۹۴/۸/۱۲
خدا همتونو شفا بده!
انگار کارخونه مال پدرشونه اینجوری میزنن تو سر هم!

hatef

۱۳۹۴/۷/۳
استیو جابز واقعا مغزش خوب کار میکرده.دیده سیب درسته رو بذاره پشت گوشی جا نمیشه گاز زده گذاشته.واقعا دمش گرم.

hatef

۱۳۹۴/۷/۳
سامسونگ سرور آیفونه تا ابد.وسلام....

هادی

۱۳۹۴/۶/۳۱
میشه بگید کجای اسم پ/شی هاش رو از اپل تقلید کرده ؟

Nick

۱۳۹۴/۶/۳۰
برادر، شما پست جدید جی اس ام رو ندیدی که 6 تا برتری ایفون 6 اس بر گلکسی اس 6 رو نوشته؟ ( حالا کاری به این که مقایسش بحث برانگیز بود و معلوم بود نویسنده داشت زورشو میزد که مخاطبو قانع کنه که ایفون بهتره... بر خلاف این نوشته که بدون اغراق بود..) پس بیخودی سایتو وابسته به سامسونگ ندون. دوم این که شما اصلا از بازار خبر داری؟؟ تفاوت قیمت این دو گوشی رو میدونی چقدره؟؟ :| یه جور میگی توان مالی دیگه 3 تومنم (اون اوایل) توان مالی آنچنان زیادی نمیخواد. دست فروش ها هم دیگه گوشی هوشمند دارن. بعد شما که میگی گوشی سامسونگ تو دست من 1 سال دووم نیوردبا یک بک آپ و ریست ساده حل میشد.. بزرگترین برتری ایفون به سامسونگ سیستم عاملشه... همین.. این دو گوشی جفتشون خوبن و هر کدوم یه برتری هایی تو یه زمینه هایی دارن. خیلیا سامسونگ رو انتخاب میکنن خیلی ها هم اپل. نظر هر کسیم محترمه.