خانهاخبار
سیری در iOS 9 همیشه گوش‌به‌زنگ است

سیری در iOS 9 همیشه گوش‌به‌زنگ است

تنها چند ساعت مانده به آغاز مراسم رونمایی از آیفون 6اس شایعات از افزوده شدن یک ویژگی هیجان‌انگیز به iOS 9 خبر می‌دهند که کاربران اپل مدت‌ها منتظرش بودند: امکان فعال کردن سیری با فرمان Hey Siri.
۱۳۹۴/۶/۱۸

در حال حاضر کاربران سیستم عامل iOS برای فعال کردن دستیار شخصی سیری باید دکمه هوم گوشی یا تبلت خود را فشار دهند تا سیری آماده پاسخگویی به آنها شود. برای هر بار سوال کردن نیز لمس کردن آیکون میکروفون سیری لازم است. این روند در مقایسه با دستیار شخصی گوگل اندکی سخت‌تر و زمان‌بر است، چون کاربران اندروید قادرند تنها با فرمان Ok Google دستیار شخصی اندروید را برای پاسخگویی احضار کنند. البته سیری نیز چنین امکانی را، به‌صورت ناقص، تنها زمانی در اختیار کاربر می‌گذارد که دستگاه وی در حال شارژ شدن باشد. اکنون در آستانه برگزاری مراسم معرفی آیفون 6اس خبرهایی منتشر شده مبنی بر این که برای فراخوانی سیری دیگر به فشار دادن دکمه نیازی نیست و کاربران اپل در iOS 9 قادرند با گفتن فرمان Hey Siri دستیار شخصی گوشی‌شان را در هر جایی احضار کنند.

 

image

 

با افزوده شدن چنین قابلیتی کاربر این امکان را دارد که هنگام استفاده از هر اپلیکیشنی و انجام دادن هر کاری بدون کمک دست از سیری بخواهد مثلا رویدادهای تقویم را چک کند یا با فردی تماس بگیرد. این ویژگی ممکن است به تکمیل شدن ویژگی‌های جدید این دستیار شخصی، که در کنفرانس WWDC 2015 معرفی شد، بسیار کمک کند.
سیری در iOS 9 نسبت به قبل پیشرفته‌تر شده و اکنون می‌تواند خدمات بیشتری به کاربران iOS ارائه دهد. مطمئنا اضافه شدن چنین امکانی برای بسیاری از کاربران و طرفداران این دستیار شخصی بسیار خوشحال‌کننده است و سیری اپل را در میدان رقابت نگه می‌دارد.
البته هنوز مشخص نیست که اپل این ویژگی را در نسخه نهایی iOS 9 تکمیل کرده یا خیر، چون در آخرین نسخه آزمایشی این سیستم عامل از این قابلیت خبری نبود. شاید هم اپل رونمایی از این ویژگی را برای مراسم امشب نگه داشته باشد تا هیجان بیشتری به کنفرانس بدهد. کنفرانس اپل امشب ساعت 21:30 به وقت ایران در شهر سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود و جی‌اس‌ام نیز، مثل همیشه، این مراسم را به‌صورت زنده پوشش می‌دهد.

منبع: Appleinsider

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مرتضی

۱۳۹۴/۶/۱۸
ای وای از این اپل
آخه چی دارید می سازید دیوونم کردید
بریم وام بگیریم بخریم 6S را

amin

۱۳۹۴/۶/۱۸
امشب کابوس همه ی اندرویدی ها معرفی میشه ...

erfan

۱۳۹۴/۶/۱۸
فقطططططط Cortana