خانهاخبار
جزئیات بیشتر درباره زمان معرفی اپل موزیک برای اندروید

جزئیات بیشتر درباره زمان معرفی اپل موزیک برای اندروید

به نظر می‌رسد به‌زودی شاهد معرفی اپلیکیشن اپل موزیک برای سیستم عامل اندروید نیز خواهیم بود؛ کاری که ممکن است ضربه دیگری به اسپاتیفای و سایر رقبای اپل در این عرصه بزند و البته نشان‌دهنده رویکرد جدید اپل برای حضور در سایر اکوسیستم‌های موبایلی است.
۱۳۹۴/۶/۱۷

شرکت اپل هجدهم خرداد سال جاری کنفرانس WWDC را برگزار و اپلیکیشن اپل موزیک را معرفی کرد؛ اما مهم‌تر از همه این بود که کوپرتینویی‌ها اعلام نمودند این برنامه به‌زودی برای کاربران اندرویدی هم عرضه می‌شود. صاحبان گوشی‌های اندرویدی این فرصت را دارند که از بخش پولی این سرویس استفاده کنند، ولی بخش رایگان در نسخه اندروید اپلیکیشن اپل موزیک در دسترس نخواهد بود.

اپل هجدم شهریورماه مراسم مهمی را میزبانی می‌کند؛ مراسمی که صرفا به معرفی آیفون‌های جدید اختصاص ندارد. درواقع انتظار می‌رود شاهد معرفی چندین محصول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیگر کوپرتینویی‌ها باشیم؛ مراسمی که کاربران اندرویدی هم می‌توانند امیدوار باشند که در آن به آنها نیز حداقل اشاره‌ای شود: اشاره‌ای در حد معرفی اپل موزیک و امکاناتش برای کاربران این اکوسیستم.

 

image

 

ولی اگر چنین بخشی را در کنفرانس اپل شاهد نباشیم، احتمالا باید منتظر روز 25 شهریورماه و عرضه نسخه نهم iOS بمانیم. شاید اپل تصمیم گرفته باشد همزمان تغییرات نرم‌افزاری‌اش را برای کاربران همه اکوسیستم‌ها اعمال کند. پیش‌تر الیور شوسر، مدیر بخش بین‌الملل آیتونز، اعلام کرده بود اپل موزیک حتما در فصل پاییز سال جاری برای کاربران اندروید عرضه می‌شود.

این برنامه نخستین اپلیکیشن اندرویدی تولید اپل خواهد بود. هرچند هنوز مشخص نشده اپل موزیک با کدام نسخه از این سیستم عامل سازگاری بهتری دارد، به نظر می‌رسد دستگاه‌های کاربران باید حداقل از نسخه چهارم اندروید برخوردار باشند. اندرویدی‌ها همچنین می‌توانند از سرویس خانواده اپل موزیک استفاده کنند، البته اگر یکی از اعضای خانواده‌شان قبل‌تر با آیفون برای این نوع اشتراک ثبت‌نام کرده باشد.

 

image

 

باید دید آیا اپل می‌تواند با حضور در اکوسیستم اندروید سهم بیشتری از بازار استریم موسیقی را به خود اختصاص بدهد یا همچنان اسپاتیفای سردمدار این بخش می‌ماند. در پنج هفته نخست‌ پس از معرفی، اپل موزیک 11 میلیون کاربر را به خود جذب کرد، ولی مشخص نیست پس از پایان دوره سه‌ماهه رایگان چه تعداد از آنها حاضرند در این برنامه ماندگار شوند.

منبع: gottabemobile

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)