خانهاخبار
سرمایه گذاری جدید بلک بری برای افزایش امنیت در محصولات خود

سرمایه گذاری جدید بلک بری برای افزایش امنیت در محصولات خود

بلک‌بری برای خرید شرکت Good Technology مبلغ 425 میلیون دلار پرداخت؛ معامله‌ای که به کانادایی‌ها کمک می‌کند حضورشان را در دیگر پلتفرم‌ها گسترش دهند و در سایر بخش‌های صنعت موبایلی عملکرد موثرتری داشته باشند.
۱۳۹۴/۶/۱۷

کمپانی بلک‌بری نمی‌خواهد به سرنوشت نوکیا دچار شود و به‌کلی از صنعت تولید موبایل‌ها حذف گردد. آنها به دنبال گسترش فعالیت‌هایشان در سایر پلتفرم‌ها هستند؛ چه با ساخت تلفن اندرویدی مانند Venice و چه با ارائه اپلیکیشن‌ها و راهکارهای نرم‌افزاری متنوع برای کاربران سیستم عامل‌های دیگر. خرید جدید کانادایی‌ها را هم می‌توان حرکتی در ادامه همین روند ارزیابی کرد؛ پیش‌دستی برای حفظ برتری بلک‌بری در بخش‌های امنیتی اسمارت‌فون‌ها.

شرکت Good Technology، مانند بلک‌بری، به ارائه فناوری‌ها و راهکارهای متفاوت در حوزه امنیتی پرداخته و عملکرد بسیار خوبی هم داشته است. این کمپانی کالیفرنیایی با ۶۲۰۰ شرکت همکاری می‌کند که ۵۰ عنوان از آنها در فهرست صد برند برتر نشریه فورچون رده‌بندی شده‌اند. بلک‌بری مدت‌هاست که می‌خواهد حضور پررنگ‌تری در اکوسیستم‌های اندرویدی و آی‌اواسی داشته باشد و تجربه Good Technology‌ ممکن است کمک بزرگی برایش باشد.

 

image

 

جان چن، مدیر بلک‌بری، پیش‌تر گفته بود که کانادایی‌ها توانایی ساخت موبایل اندرویدی را دارند. به‌گفته وی، تنها مشکل در بخش‌های امنیتی و رمزنگاری بود که به نظر می‌رسد با این معامله دیگر مشکلات این قسمت هم بسیار کمتر می‌شود. یکپارچه‌سازی Good Technology با سرویس‌های بلک‌بری به‌راحتی امکان‌پذیر نیست؛ اما در صورت موفقیت، کمپانی مذکور حضور قدرتمندانه‌تری در سایر پلتفرم‌ها خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری 425 میلیون دلاری کانادایی‌ها در این معامله سودآوری مناسبی نیز خواهد داشت. بلک‌بری انتظار دارد در سال نخست 160 میلیون دلار از درآمدهای Good Technology را به حساب‌هایش واریز کند؛ پولی که می‌تواند در وضعیت فعلی کمک بسیار خوبی برایش باشد. حال باید منتظر بود و دید برای تمشک سیاه دنیای اسمارت‌فون‌ها چه اتفاقی می‌افتد. آیا این معامله می‌تواند به بازگشت قدرتمندانه آنها به بازار کمک کند یا صرفا تلاش بیهوده‌ دیگری برای کانادایی‌ها خواهد بود؟

منبع: androidauthority

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)