خانهاخبار
در مراسم معرفی آیفون 6s منتظر چه چیزهایی هستیم؟

در مراسم معرفی آیفون 6s منتظر چه چیزهایی هستیم؟

تقریبا همه ما می‌دانیم که اپل در مراسم ۱۸ شهریورماه نهمین نسل آیفون را معرفی خواهد کرد. اما آیا در این مراسم تنها آیفون معرفی می‌شود؟ باید بگوییم خیر. موارد بسیار دیگری هستند که انتظار می‌رود در این مراسم معرفی شوند و در این پست می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به تک‌تک آنها. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم چه محصولاتی قطعا و چه محصولاتی احتمالا معرفی می‌شوند.
۱۳۹۴/۶/۱۶
image

خب دوباره به اواسط شهریورماه رسیده‌ایم! امسال پنجمین سالی است که اپل می‌خواهد آیفون جدید (یا به‌رسم دو سال گذشته، آیفون‌های جدید) را در این موقع سال معرفی کند. امسال هم تفاوتی وجود ندارد و دوباره شاهد این مراسم خواهیم بود؛ مراسمی که در یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های کنفرانس در شهر سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود و انتظار داریم دو آیفون جدید اپل معرفی شوند. اما مراسم تنها به معرفی دو آیفون خلاصه نمی‌شود و گویا باید انتظار محصولات دیگری هم بکشیم.

مراسم امسال شاید بزرگ‌تر از سال‌های گذشته باشد. اگر آنچه شایعات می‌گویند رخ بدهد، باید بعد از سه سال شاهد نسل جدید اپل تی‌وی باشیم. یک آیپد بزرگ‌تر و کارآمدتر هم در راه است. همچنین یک نسل جدید از آیپدهای کوچک‌تر اپل، یعنی آیپد مینی، معرفی می‌شود. در کنار همه این موارد باز هم چیزهایی دیگری وجود دارد که احتمالا در مراسم ۹ سپتامبر معرفی می‌شود. در این مطلب قصد داریم تمام چیزهایی را که از معرفی شدنشان مطمئنیم و تمام چیزهایی را که احتمال می‌دهیم معرفی شوند بررسی کنیم.

پیش از پرداختن به سورپرایزهای اپل در این مراسم، بد نیست بار دیگر اشاره کنیم کنفرانس اپل در تاریخ ۱۸ شهریورماه و از ساعت ۹:۳۰ شب به وقت ایران آغاز می‌شود و همچون گذشته می‌توانید این مراسم را در قالب وبلاگ‌نویسی زنده از جی‌اس‌ام دنبال کنید.

image

 

iPhone 6s و iPhone 6s Plus

اطلاعات پایه

در مراسم چهارشنبه شب دو آیفون معرفی خواهد شد: iPhone 6s و iPhone 6s Plus. همانند گذشته، حرف «اس» در نام این آیفون‌ها به‌معنی طراحی تکراری ولی به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری است. پس عجیب نیست که طراحی دو آیفون جدید دقیقا همانند آیفون ۶ و ۶ پلاس باشد، اما برخی تفاوت‌های جزئی از نظر ظاهری میان این دو نسل آیفون وجود دارد. برای مثال، نسل جدید آیفون به میزان بسیار کمی (حدود ۰.۲ میلی‌متر) از نسل کنونی آیفون ضخیم‌تر خواهد بود. همچنین به میزان جزئی طول و عرض دستگاه نیز بیشتر شده، اما در نگاه اول به‌سختی ممکن است متوجه تفاوت آیفون ۶اس و ۶ شوید. این بزرگ‌تر شدن بدنه برای افزودن ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید و همچنین استفاده از بدنه اپل واچ اسپورت، یعنی آلومینیوم ۷۰۰۰، بوده است. آن‌طور که پیش‌تر Unbox Therapy نیز برای ما مشخص کرد، نقطه ضعف طراحی آیفون ۶ پلاس، که موجب خم شدن دستگاه می‌شد، اکنون برطرف شده تا از وقوع دوباره رسوایی برای اپل جلوگیری شود!

Force Touch

image
برجسته‌ترین ویژگی جدید آیفون ۶اس و ۶اس پلاس نمایشگر حساس به میزان فشار است که اپل تکنولوژی آن را Force Touch نام‌گذاری کرده. این ویژگی امسال اولین بار با اپل واچ به بازار عرضه شد و به نمایشگر این گجت پوشیدنی امکان فهمیدن این را می‌دهد که چه زمانی به صفحه نمایش فشار وارد شده است. در آیفون‌های جدید نیز این ویژگی به همین شکل خواهد بود. آیفون ۶اس و ۶اس پلاس می‌توانند تشخیص دهند چه زمانی کجای نمایشگر را با چه فشاری لمس می‌کنید، تا نسبت به آن واکنش نشان دهند.

 

سخت‌تر فشار دادن نمایشگر برای دیدن منوهای بیشتر؟

 

فورس تاچ می‌تواند برای باز کردن منوهای بیشتر یا انجام دادن دستوری دیگر در iOS و آیفون به کار بیاید. حتی این ویژگی می‌تواند برای استفاده از قلم‌های لمسی نیز کارآمد باشد. اما علاوه بر همه اینها، باید منتظر بمانیم و ببینیم توسعه‌دهندگان از این ویژگی در اپلیکیشن‌هایشان چگونه استفاده خواهند کرد؛

به‌خصوص که در برخی بازی‌ها این ویژگی ممکن است بسیار جذاب باشد و حتی بهانه‌ای باشد برای کاربران آیفون‌های قبلی تا آیفون خود را به نسل ۶اس به‌روز کنند.

راستی بد نیست اشاره کنیم که اخیرا 9To5Mac خبری منتشر کرد که، اگر صحت داشته باشد، می‌گفت اپل نام این تکنولوژی را برای آیفون ۶اس ۶اس پلاس تغییر می‌دهد و در مراسم ۱۸ شهریور از آن با نام تجاری Deep Force رونمایی می‌کند. 

دوربین بهتر، سخت‌افزار قوی‌تر

اپل همچنین در زمینه سخت‌افزاری نیز آیفون‌های جدید را بهبود خواهد بخشید. این بهبود شامل پردازنده جدید با قدرت بیشتر و حافظه رم ۲ گیگابایتی می‌شود. بالاخره اپل تصمیم گرفته حافظه رم آیفون را افزایش دهد، اما بخش هیجان‌انگیزتر در زمینه دوربین است، نه پردازنده و رم. آیفون‌های جدید به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند و این یعنی از سنسورهای ۸ مگاپیکسلی که در چهار نسل پیشین آیفون دیدیم دیگر خبری نیست. علاوه بر این، برخی منابع از فیلم‌برداری ۴کی در آیفون خبر داده‌اند. بعید نیست اپل برای افزودن قابلیت فیلم‌برداری ۴کی به آیفون دست به افزایش رزولوشن سنسورهای دوربینش زده باشد، چراکه سنسور ۸ مگاپیکسلی توانایی فیلم‌برداری با این رزولوشن ندارد.

image
گذشته از این، دوربین جلویی آیفون نیز شامل به‌روزرسانی خواهد شد. آن‌طور که در شایعات شنیده‌ایم، آیفون ۶اس در بخش جلویی دوربین ۵ مگاپیکسلی خواهد داشت که نسبت به دوربین ۲.۱ مگاپیکسلی آیفون ۶ پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. همچنین اپل برای تامین نور سلفی‌های شما در تاریکی هم فکری کرده است و یک فلش نرم‌افزاری در آیفون‌های جدید تعبیه کرده. اما فلش نرم‌افزاری چیست؟ نحوه عملکرد این فلش به این گونه است که وقتی می‌خواهید در تاریکی سلفی بگیرید، نمایشگر آیفون به‌شکل خودکار نور سفید را با بیشینه Brightness پخش می‌کند و سپس دوربین عکس‌برداری می‌کند.

یک دوربین سلفی خوب و یک فلش در گوشی‌های امروزی چیز جدیدی نیست، حتی بسیاری از گوشی‌ها از فلش‌های سخت‌افزاری بهره می‌برند که نور بیشتری تولید می‌کنند. اما هرچه باشد، اپل نیز تسلیم تقاضای کاربران برای دوربین سلفی بهتر شده است.

 

۶ در بیرون، ۶اس در درون

 

رنگ جدید

چطور به اطرافیان خواهید فهماند که آیفون جدیدی در دست دارید و آیفون ۶ خود را کنار گذاشته‌اید؟ خب برای این سوال هم اپل پاسخی حاضر کرده و آن رنگ جدید آیفون‌های جدید است. غول ساکن کوپرتینو iPhone 6s و iPhone 6s Plus را در رنگ طلایی رزی هم عرضه می‌کند که بسیار شبیه اپل واچ ادیشن نسخه طلایی رزی است، با این تفاوت که دیگر از طلای واقعی استفاده نمی‌شود و درنتیجه شما آن را تنها در ویترین‌های اپل استورها نمی‌بینید! رنگ طلایی رزی آیفون ۶اس و ۶اس پلاس نیز بدنه‌ای آلومینیومی دارد.

جمع‌بندی آیفون‌های جدید

در کنار تمام این اطلاعات، شایعاتی هم بود مبنی بر سریع‌تر و دقیق‌تر شدن تاچ آی‌دی در آیفون‌های جدید. همچنین احتمال استفاده بیشتر از این سنسور در آیفون‌های جدید نیز طرح شده، اما فعلا در حد احتمال باقی مانده و اشاره بیشتری به آن نشده است. انتظار می‌رود آیفون‌های جدید دقیقا هم‌قیمت آیفون‌های کنونی باشند. در ایالات متحده آیفون ۶اس با قیمت ۱۹۹ دلار برای نسخه ۱۶ گیگابایتی، ۲۹۹ برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۳۹۹ دلار برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی، تحت قرارداد اوپراتورهای مخابراتی عرضه می‌شود. آیفون ۶اس پلاس نیز با حافظه‌های ذکرشده و با قیمت ۱۰۰ دلار بیشتر از هرکدام عرضه می‌شود. همان‌طور که حتما اکنون متوجه شدید، حافظه داخلی آیفون‌های جدید تغییری نمی‌کند و دوباره شاهد عرضه آیفون ۱۶ گیگابایتی خواهیم بود. با عرضه آیفون ۶اس، iPhone 6 و iPhone 5s همچنان به فروش خواهند رسید، ولی از نظر قیمتی ارزان‌تر خواهند شد. همچنین با معرفی آیفون‌های جدید رسما دوره آیفون ۵سی نیز به پایان می‌رسد و عرضه این دستگاه متوقف می‌شود. البته باید منتظر iPhone 6c باشیم تا جایگزین 5c شود، اما به این زودی‌ها شاهد iPhone 6c نخواهیم بود!

 

image

 

Apple TV

اطلاعات پایه

تقریبا سه سال از عرضه آخرین نسل اپل تی‌وی گذشته، پس اغراق نیست بگوییم زمان بسیار زیادی سپری شده تا چهارشنبه شاهد نسل جدید این محصول باشیم. از زمان شروع دوران این محصول، اپل تی‌وی به‌خوبی توانسته در نقش پخش‌کننده فیلم و موسیقی به‌صورت آنلاین انجام وظیفه کند، اما اکنون در سال ۲۰۱۵ دیگر این کارها کافی نیست و اپل نیز به‌خوبی متوجه این موضوع شده است. بنابراین عجیب نیست اپل تی‌وی جدید قدرتمندتر از همیشه ظاهر شود.

فروشگاه نرم‌افزاری App Store

image
اولین و شاید مهم‌ترین اقدام اپل برای بهتر کردن اپل تی‌وی ممکن است آوردن فروشگاه نرم‌افزاری اپ استور به این محصول باشد. بنا به گزارشی که اخیرا وب‌سایت BuzzFeed منتشر کرده، اپل در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های تولید اپلیکیشن برای اپل‌ تی‌وی است تا توسعه‌دهندگان بتوانند آخرین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های خود را به تلویزیون‌های کاربران بیاورند. همین ویژگی به‌تنهایی می‌تواند اپل تی‌وی را خواستنی‌تر از هر زمان دیگری کند، در حالی که حتی نمی‌دانیم آیا واقعا توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی درخور تولید کنند یا خیر.

 

اپل بالاخره سراغ پتانسیل‌های دست‌نخورده Apple TV می‌رود

 

سیری، جستجو و رابط کاربری جدید

در این قسمت انتظار داریم تغییرات زیادی در اپل تی‌وی نسل جدید شاهد باشیم. در حال حاضر برای چرخیدن میان برنامه‌هایی که در اپل‌ تی‌وی وجود دارد، با سه ردیف از مستطیل‌هایی شامل یک عکس یا پوستر از محتواهای موردنظر روبروییم و حتی قابلیت سرچ ساده در میان انبوهی از فیلم‌ها و سریال‌های موجود در دسترس نیست. درواقع اگر بخواهید دنبال فیلمی برای دیدن در اپل تی‌وی بگردید، باید در میان سرویس‌های مختلف پخش‌کننده فیلم به‌صورت تک‌تک به دنبال گزینه موردنظر خود باشید.

انتظار می‌رود اپل تی‌وی جدید این مشکل را به‌واسطه سیری و همچنین افزوده شدن قابلیت جستجو حل کند. به‌گزارش BuzzFeed، در اپل تی‌وی نسل جدید تنها با فرامین صوتی توسط سیری می‌توانید به محتوای موردنظرتان دسترسی پیدا کنید. درواقع فقط لازم است اسم فیلم موردنظر را به سیری بگویید و سپس سیری فیلم مشخص‌شده را در تمام سرویس‌های استریم فیلم برایتان حاضر می‌کند تا به‌راحتی بتوانید سرویس موردنظر را هم انتخاب کنید. این روش بسیار ساده چندان هم نوآورانه نیست، چراکه شرکت آمازون حدود یک سال پیش دستگاهی با همین کاربرد معرفی کرد. اما در هرصورت دیدن آن روی اپل تی‌وی برای کاربران این محصول خوشایند خواهد بود.

درنهایت باید بگوییم رابط کاربری اپل تی‌وی از نو طراحی می‌شود، اما نمی‌دانیم طراحی‌اش به‌شکلی ساده خواهد بود یا شاهد رابط کاربری با منوهای فراوان خواهیم بود. آنچه مشخص است این است که، همچون نسل‌های قبلی اپل تی‌وی، نسخه‌ای بهینه‌شده از iOS روی این محصول وجود دارد.

ریموت جدید

image

خوشبختانه نحوه ارتباط برقرار کردن با اپل تی‌وی جدید نیز تغییراتی خواهد یافت که برای کاربران این محصول خوشحال‌کننده است. ریموت جدید اپل تی‌وی، با دکمه مخصوص سیری و میکروفون، وسیله‌ای برای برقراری ارتباط میان شما و سیری خواهد بود و می‌توانید تمام فرامین صوتی خود را به کنترل بدهید.

همچنین انتظار می‌رود یک پنل لمسی با ویژگی‌های مختلف در سوایپ کردن به این کنترلر اضافه شود تا جابجایی در منوهای اپل تی‌وی بیش از پیش ساده شود. البته این ریموت لمسی ممکن است برای بازی‌ها نیز مفید باشد و باید ببینیم توسعه‌دهندگان چه بازی‌هایی برای اپل تی‌وی تدارک خواهند دید. به‌گفته وب‌سایت 9To5Mac، این ریموت احتمالا دکمه‌های دیگری برای پخش یا متوقف کردن محتوای در حال نمایش، دکمه منو یا دکمه بازگشت به خانه نیز خواهد داشت. همچنین سنسورهای حرکتی مثل آیفون در این کنترلر وجود خواهد داشت. وجود سنسورهای حرکتی آیفون درون کنترلر نشان می‌دهد که اپل از قبل برای امکان بازی کردن با اپل تی‌وی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

از سرویس استریم ویدئویی اپل خبری نیست!

image
یکی از شایعاتی که در سال‌های اخیر وجود داشته راه‌اندازی سرویس استریم فیلم و ویدئوی اپل بوده، اما به نظر می‌رسد هنوز زمان مناسب برای اجرایی شدن این مهم نرسیده است. درواقع حتی تا پایان سال جاری میلادی نیز نباید انتظار راه‌اندازی چنین سرویسی را از اپل داشت.

درحقیقت امضای قراردادهای محتوایی میان اپل و شرکت‌های سازنده فیلم و سریال آسان نیست و در عین حال زمان‌بر است. درواقع شرکت‌های سازنده فیلم و سریال بیش از هرچیز از بزرگ‌تر شدن اپل در این صنعت ترس دارند. در طرف مقابل اما اپل فعلا سعی می‌کند با همه‌گیر کردن اپل تی‌وی بستری مهیا کند تا زمانی که توانست با شرکت‌های فیلم‌سازی قرارداد امضا کند، افراد زیادی بتوانند از آن استفاده کنند.

تعداد زیادی اپل‌ تی‌وی باید به فروش برسد تا اپل با شرکت‌های فیلم‌سازی قرارداد امضا کند

یعنی فعلا، علاوه بر داشتن اپل تی‌وی، باید اشتراک سرویس‌هایی مانند Netflix و Hulo را داشته باشید تا بتوانید از محتوای موجود در این سرویس‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت، از دیگر امکانات اپل تی‌وی باید استفاده کرد. البته بعید می‌دانم این گجت فعلا در کشور ما کاربردی برای فیلم دیدن داشته باشد، اما امیدواریم روزی استفاده از اپل تی‌وی یا ست‌تاپ باکس‌های دیگر در کشور ما نیز به‌راحتی کشورهای دیگر باشد.

جمع‌بندی اپل‌ تی‌وی

اپل تی‌وی جدید بدنه‌ای نازک‌تر خواهد داشت، در درون اما قدرتمندتر خواهد شد. آن‌طور که پیش‌تر 9To5Mac و BuzzFeed گزارش داده بودند، اپل تی‌وی جدید به پردازنده قدرتمند Apple A8 مجهز خواهد شد که اکنون در آیفون ۶ و ۶ پلاس استفاده می‌شود. حافظه داخلی دستگاه نیز ۸ و ۱۶ گیگابایتی خواهد بود. از نظر قیمتی نیز اپل تی‌وی با قیمت ۱۴۹ دلار برای مدل پایه عرضه خواهد شد و مدلی که حافظه ۱۶ گیگابایتی دارد قیمتش نیز بیشتر است.

شاید تنها نقطه ضعف اپل تی‌وی را بتوان استریم نکردن محتوا با رزولوشن ۴کی دانست. این رزولوشن هم‌اکنون به‌شدت در حال گسترش است. از ویدئوهای عادی که در یوتیوب با رزولوشن ۴کی آپلود می‌شوند بگیرید تا تلویزیون‌ها و حتی اکنون تلفن‌های همراه با نمایشگر ۴کی، همگی از تبدیل شدن این رزولوشن به استانداردی همگانی خبر می‌دهند. بنابراین عجیب نیست که پشتیبانی نکردن از این رزولوشن در اپل تی‌وی نقطه ضعفی برای این محصول به حساب بیاید. البته بعید می‌دانیم برای کاربران داخل کشور این مسئله چندان اهمیت داشته باشد، اما در هرصورت در بازار جهانی این موضوع قطعا ضعف محسوب می‌شود. 

 

image

iPad Pro

اطلاعات پایه

اکنون تقریبا یک سال می‌شود که خبر تولید آیپدی بزرگ‌تر از آیپدهای ۹.۷ اینچی اپل به گوش می‌رسد. به‌گفته 9To5Mac، غول ساکن کوپرتینو می‌خواهد تا پایان سال آیپد بزرگ‌تر را در مغازه‌های اختصاصی خودش در معرض دید عموم قرار دهد؛ بنابراین عجیب نیست که شاهد معرفی این محصول در مراسم چهارشنبه شب باشیم. هنوز از معرفی شدن این محصول مطمئن نیستیم، اما اگر هم چهارشنبه شب چشممان به جمال آیپد پرو روشن نشود، حتما در ماه‌های آتی اپل مراسم جداگانه‌ای برای معرفی این محصول برگزار می‌کند!

image
هیچ تضمینی وجود ندارد که آیپد بزرگ‌تر با نام iPad Pro عرضه شود، اما با سابقه‌ای که از اپل و نام‌گذاری محصولاتش سراغ داریم، بعید نیست این تبلت بزرگ و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو نام بگیرد. البته زمان زیادی هم باقی نمانده تا اسم دقیق این تبلت اپل را بدانیم.

نمایشگری بسیار بزرگ‌تر

آیپد پرو اندازه‌ای مشابه تبلت‌های بازار ندارد؛ درحقیقت این تبلتی است در اندازه لپ‌تاپ!

نمایشگری حتی بزرگ‌تر از مک‌بوک!

 

انتظار می‌رود آیپد پرو صفحه نمایشی به اندازه ۱۲.۹ اینچ داشته باشد که از مک‌بوک ۱۲ اینچی اپل بزرگ‌تر و از مک‌بوک پرو ۱۳.۳ اینچی کمی کوچک‌تر است. حال تصور کنید که این نمایشگر قرار است به اندازه نمایشگر ۹.۷ اینچی آیپد ایر ۲ تراکم پیکسلی داشته باشد؛ بنابراین عجیب نیست بگوییم با تبلتی قدرتمند روبروییم.

بسیار قدرتمند

انتظار داریم آیپد پرو به اندازه بهترین تبلت آیپدی کنونی قدرتمند باشد، یا حتی قدرتمندتر از آن. برای همین منظور احتمالا شاهد پردازنده جدید آیفون‌ها، یعنی Apple A9، خواهیم بود که از نظر گرافیکی بهتر می‌شود و با اسم Apple A9X در آیپد پرو قرار می‌گیرد. همچنین حضور ۲ گیگابایت حافظه رم در این تبلت بدیهی است.

اگر اپل واقعا قصد دارد این تبلت را برای استفاده‌های اداری روانه بازار کند، بنابراین باید پورت‌های اتصالاتی کاملی داشته باشد. آن‌طور که پیش‌تر در شایعات شنیدیم، احتمالا آیپد پرو یک پورت لایتنینگ در کنار خود و یک پورت لایتنینگ هم در زیر خود دارد. همچنین به احتمال زیاد اپل چیپست NFC هم در آیپد پرو قرار می‌دهد.

با یک قلم چطورید؟!

آن‌طور که استیو جابز قلم را در مراسم معرفی اولین آیپد توصیف کرد، هنوز در ذهن خیلی‌ها باقی مانده، اما زمان هم دقیقا مثل تکنولوژی نمایشگرهای لمسی تغییر کرده است. یکی از تحلیلگران این حوزه، که البته قابل اعتماد هم هست، اعلام کرده که اپل همراه با آیپد پرو یک قلم هم به فروش می‌رساند که نحوه کار کردن کاربر با تبلت را تغییر می‌دهد. اخیرا 9To5Mac نیز گزارش داد که قلم یکی از اجزای اصلی است که با آیپد پرو عرضه می‌شود.

image

از طرف دیگر، آیپد پرو شانس خوبی دارد تا به فناوری فورس تاچ، همانند اپل واچ و احتمالا آیفون‌های بعدی، مجهز شود تا کاربران بتوانند بیشتر از آنچه تصور می‌شود، با آیپد خود کار کنند. ترکیب نمایشگر بزرگ با فناوری فورس تاچ و یک قلم لمسی، آیپد پرو را برای خلق آثار هنری وسیله‌ای خارق‌العاده می‌کند. همچنین این احتمال وجود دارد که با کمک فناوری فورس تاچ کاربران بتوانند از این دستگاه به‌خوبی برای نوت‌برداری استفاده کنند تا درنهایت آیپد برای کلاس‌ها و جلسات وسیله‌ای مناسب شود.

 

آیپد وسیله‌ای مناسب برای کلاس‌ها و جلسات خواهد شد

 

به‌گزارش 9To5Mac، اپل در حال ساخت کیبورد جداگانه و مخصوصی برای این محصول نیز هست. احتمالا این کیبورد، همانند کیبورد مایکروسافت سرفیس، در بسته‌بندی دستگاه وجود نخواهد داشت، ولی استفاده از آیپد بدون آن دلچسب نخواهد بود. در کنار این قلم و کیبورد، اپل قادر است از نظر کاربری به‌خوبی تمایزهای این تبلت را با دیگر آیپدهای موجود نشان دهد.

iOS 9 آماده‌شده برای آیپد پرو

هر زمان که اپل دستگاهی با اندازه جدید نمایشگر معرفی کرده است، ویژگی‌های جدیدی هم به iOS نصب‌شده روی دستگاه اضافه کرده تا بتوان از مزیت نمایشگر بزرگ‌تر استفاده کرد. به نظر می‌رسد در آیپد پرو نیز شاهد چنین اتفاقی باشیم. حتی اگر تغییرات ایجادشده در iOS آیپد پرو کوچک باشد، 9To5Mac گزارش داده که نحوه برقراری ارتباط با سیری و همچنین دیدن اعلان‌ها روی این دستگاه با دیگر آی‌دیوایس‌ها تفاوت خواهد داشت. همان‌طور که می‌دانید، یکی از ویژگی‌های بارز iOS 9 مولتی تسکینگ در این سیستم عامل است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل برای مولتی تسکینگ در آیپد پرو چه راهکاری اندیشیده است. با نمایشگر بزرگ‌تر، آیپد پرو حتی احتمال دارد بتواند بیش از دو اپلیکیشن را به‌صورت Multi-Window در صفحه نمایش خود نشان دهد.

جمع‌بندی آیپد پرو

بدون شک iPad Pro یکی از محصولات آتی اپل است که البته تاکنون چیز زیادی درباره‌اش نمی‌دانیم. اگرچه چندین بار کیس‌های مختلف این تبلت لو رفته و تا حدودی جزئیات طراحی آن را برایمان مشخص کرده، هنوز هم مطمئن نیستیم iPad Pro واقعا همان چیزی باشد که دیده‌ایم. البته می‌دانیم نمایشگر این تبلت بزرگ‌تر از آیپد خواهد بود، اما این مورد کافی به نظر نمی‌رسد. حتی اگر خبر 9To5Mac هم درست باشد و این تبلت در مراسم چهارشنبه شب معرفی شود، تا ماه نوامبر دستمان بهش نخواهد رسید، چراکه عرضه این تبلت احتمالا به آن زمان موکول می‌شود.

image

iPad Mini 4

بله، درست است؛ اگر اپل بخواهد در مراسم چهارشنبه شب آیپدی معرفی کند، شاهد دو آیپد خواهیم بود. به‌گزارش 9To5Mac، اپل در این مراسم، علاوه بر آیپد پرو، نسخه جدید آیپد مینی را معرفی می‌کند که مشخصات سخت‌افزاری بسیار شبیه به آیپد ایر ۲ دارد. سال گذشته آیپد مینی یک نسل از آیپد ایر ۲ عقب ماند و شاهد به‌روزرسانی خاصی در بخش سخت‌افزاری نبود، اما امسال به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد به آیپد مینی فرصتی دوباره بدهد. از همین رو آیپد ایر ۲ را، که هم‌اکنون قوی‌ترین دستگاه مبتنی بر iOS است، کوچک‌تر می‌کند و به نام iPad Mini 4 به بازار عرضه می‌کند.

در کنار مشخصات سخت‌افزاری، این تبلت در زمینه طراحی نیز مدیون آیپد ایر ۲ خواهد بود. آن‌طور که تاکنون چندین بار عکس و ویدئو از این تبلت کوچک و ۷.۹ اینچی اپل دیده‌ایم، طراحی دستگاه دقیقا مثل آیپد ایر ۲ است، با این تفاوت که اندازه کلی تبلت کوچک‌تر است. درحقیقت آیپد مینی ۴ همان تبلتی است که انتظار داشتیم سال گذشته ببینیم، اما گویا قسمت این گونه بود که چهارشنبه شب چشممان به جمال این دستگاه روشن شود.

آیا iPad Air 3 هم معرفی می‌شود؟

عجیب است که تاکنون هیچ خبری از آیپد ایر ۳ منتشر نشده. آیپد ایر ۲ حدود ۱۰ ماه پیش معرفی شد و اکنون ممکن است زمان نسبتا خوبی برای معرفی نسل جدید آیپد ایر ۲ باشد، اما گویا اپل فعلا قصد ندارد آیپد ایر جدید عرضه کند. احتمالا اپل قصد دارد با فرستادن آیپد پرو به بازار و به‌روز نکردن آیپد ایر ۲ و همچنین معرفی آیپد مینی ۴ فاصله‌ای میان آیپدهای موجود ایجاد کند و در سویی آیپد ایر ۲ و مینی ۴ با مشخصاتی برابر و در سویی دیگر آیپد پرو با مشخصاتی بهتر و ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهتر برای مصارف حرفه‌ای‌تر قرار بگیرد. اگر این‌طور باشد، که نقشه بسیار خوبی به نظر می‌رسد، حق انتخاب برای کاربران بیشتر می‌شود. 

 

image

بندهایی جدید برای اپل واچ اسپورت؟

اپل واچ برای اولین بار در همین حوالی از تاریخ اما سال گذشته معرفی شد. ولی عرضه این ساعت تقریبا به اردیبهشت‌ماه امسال کشیده شد و با تاخیری ۷ ماهه وارد بازارها شد. این یعنی نباید حالاحالاها به دنبال به ‌روزرسانی سخت‌افزاری ساعت‌های اپل باشیم. اما به‌روزرسانی در لیست بندهای اپل واچ چطور؟ این مورد هر زمانی می‌تواند رخ بدهد و برخی گمانه‌زنی‌ها نیز درباره معرفی چند رنگ جدید برای بندهای اسپورت اپل واچ در مراسم چهارشنبه شب شنیده می‌شود. چند ماه پیش جانی آیو با تعدادی بند اسپورت در رنگ‌های جدید در یک نمایشگاه مد حاضر شده بود و به نظر می‌رسد اکنون زمان عرضه رنگ‌های جدید فرا رسیده باشد. بد نیست اشاره کنیم در رنگ‌های جدید احتمالا رنگ‌های سرمه‌ای و قرمز هم وجود دارند که با اپل واچ‌های مختلف زیبا به نظر می‌رسند.

iOS 9 

این سیستم عامل چندی پیش در همایش سالانه اپل، WWDC، معرفی شد و تقریبا همه با ویژگی‌های جدید این سیستم عامل آشنا هستند. در مراسم چهارشنبه شب زمان عرضه نهایی نهمین نسخه سیستم عامل iOS رسما مشخص می‌شود که به احتمال زیاد همزمان با عرضه iPhone 6s و iPhone 6s Plus در فروشگاه‌ها خواهد بود. تاریخ عرضه نسخه جدید سیستم عامل کامپیوترهای اپلی، OS X El Capitan، نیز به احتمال زیاد در این مراسم مشخص می‌شود. اگر بخواهیم تاریخ را در عرضه ال کپیتان فاکتوری مهم در نظر بگیریم، باید ماه اوت منتظر عرضه نسخه نهایی این نسخه از OS X باشیم.

با تمام این اوصاف، به نظر می‌رسد مراسم اپل از آنچه فکر می‌کنیم، طولانی‌تر باشد و بعید نیست سه ساعتی اپل مشغول ارائه این موضوعات شود. این مراسم را می‌توانید به‌صورت زنده از طریق کامپیوترهای تحت OS X و آیفون، آیپاد و آیپد مجهز به iOS 7 به بعد تماشا کنید. علاوه بر اینها، کاربران ویندوز نیز برای اولین بار می‌توانند مراسم اپل را به‌صورت ویدئویی با ویندوز ۱۰ و مایکروسافت اج مشاهده کنند. البته در کنار همه اینها، جی‌اس‌ام نیز با وبلاگ‌نویسی زنده مانند همیشه این مراسم را پوشش خواهد داد و همراه شما خواهد بود.

نظر شما درباره این مراسم چیست؟ آیا با این حجم از اطلاعات لورفته اپل باز هم می‌تواند ما را غافلگیر کند؟

منبع: TheVerge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

amir

۱۳۹۴/۶/۱۸
khodaei namardi bud ke iphone 6 durbinesh 8 mega pixel bud !!
man khodam az durbine gushim razi nistam
rom ham hamintor ! 1 gb vaghean kam bud
hala man bayad khoda toman bishtar bedam vase 6s !
nadaram agha jun nadaram :D

sajad

۱۳۹۴/۶/۱۸
nooo camera made by sony
looooooooooooooooool :v

sajad

۱۳۹۴/۶/۱۸
و همچنان شاهد هستیم بزرگ ترین کمپانیه قرن
هنوز گوشی جدیدشو رونمایی نکرده سوزش عجیبی کل جهان اندرویدیها رو فرا گرفته

ali

۱۳۹۴/۶/۱۸
منتظر محصولات اشغال از گرون فروش قرن............................ سه تا ایفون هزار تومن

الف میم

۱۳۹۴/۶/۱۶
سلام
رنگ طلایی رزی چه رنگی میشه؟؟
یک عکسی چیزی دارید ببینیم؟؟
شاید شایعه باشه ولی خیلی علاقه به دیدنش دارم