خانهاخبار
لنوو از سری جدیدی از محصولات با نام PHAB پرده برداشت

لنوو از سری جدیدی از محصولات با نام PHAB پرده برداشت

در شرایطی که شرکت‌های مختلفی به فعالیت در زمینه ساخت فبلت مشغول‌اند، لنوو به‌تازگی از سری جدیدی از محصولات تحت عنوان فب رونمایی کرد: دو گجت در اندازه‌های ۷ و ۶.۸ اینچ که با طراحی و مشخصات فنی جالب سعی در جلب توجه دارند.
۱۳۹۴/۶/۱۴

دو روز پیش لنوو در کنفرانس IFA 2015 برلین رده جدیدی از دستگاه‌های موبایلی معرفی کرد؛ رده‌ای تحت عنوان PHAB: کلمه‌ای حاصل از ترکیب دو لغت فون و تب. لنوو شاید به این دلیل تبلت را به تب تغییر داده که ترکیب فون + تبلت کلمه فبلت را نتیجه می‌دهد، ولی در این ترکیب جدید نهایتا لغت فب به دست می‌آید. از بحث لغوی که بگذریم، دستگاه‌های سری PHAB لنوو در دو مدل PHAB و PHAB Plus تولید می‌شوند. کسانی که تجربه استفاده از FonePad ایسوس را دارند، بیش از هر کس دیگری درک خواهند کرد که لنوو به دنبال ساخت چه نوع وسیله‌ای است.

PHAB با پشتیبانی از دو سیم‌کارت، صفحه نمایش ۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل از نوع IPS LCD و پردازنده ۴ هسته‌ای ۶۴ بیتی کوالکام (احتمالا اسنپدراگون ۴۱۰/۴۱۲) ساخته شده است. رم این دستگاه یک گیگابایت است و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در اختیار دارید. از یک سو به‌دلیل تعبیه پردازنده‌ای کم‌مصرف و از سوی دیگر به‌لطف وجود باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی، عملکرد PHAB از نظر طول عمر باتری قابل توجه است. قابلیت‌های جانبی دیگر این دستگاه نیز کم نیست: دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فلاش، دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی، ۳ میکروفون برای مکالمات گروهی و حذف نویز و نهایتا پشتیبانی از صدای فراگیر Dolby Atmos 3D. شاید این مشخصات را از تبلتی به‌صرفه که می‌تواند تماس صوتی برقرار کند انتظار نداشته باشید، اما فراموش نکنید که با محصولی از لنوو طرفیم.

 

image

 

همان‌طور که گفتیم، مدل دیگری تحت عنوان PHAB Plus نیز به همراه PHAB معرفی شده است؛ دستگاهی که طراحی و سخت‌افزار آن ممکن است توجه بسیاری به خود جلب کند. بدنه این مدل کاملا یکپارچه ساخته شده و روی آن صفحه نمایش ۶.۸ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p از نوع IPS LCD کار گذاشته شده است. پردازنده این مدل چیپ تواناتر اسنپدراگون ۶۱۵ است. رم مدل پلاس ۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی داخلی آن ۳۲ گیگابایت است، اما جالب این است که باتری این مدل با ظرفیت کمتر ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت ساخته شده. در مدل پلاس از ۳ میکروفون خبری نیست، اما می‌توانید از دوربین عقب ۱۳ و دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی به همراه صدای Dolby Atoms 3D بهره ببرید.

 

image

 

هر دو دستگاه PHAB و PHAB Plus به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۵.۰ عرضه می‌شوند. به‌دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش، حالت کار با یک دست نیز در این گجت‌ها تعبیه شده است و با فعال کردن آن بهبودهای نرم‌افزاری، محیط سیستم عامل را آماده کار با یک دست می‌کنند. قیمت PHAB از ۱۷۹ دلار شروع می‌شود و عرضه‌اش در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی محقق می‌شود. فعلا از مدل وای‌فای خبری نیست و تمام مدل‌های سیاه، قرمز، سفید و آبی‌رنگ از شبکه اینترنتی نسل چهارم LTE پشتیبانی می‌کنند. PHAB Plus نیز مدل وای‌فای ندارد و برای فروش در کریسمس آماده می‌شود.

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)