خانهاخبار
عرضه سه گوشی هوشمند قدرتمند از شرکت آلمانی Gigaset

عرضه سه گوشی هوشمند قدرتمند از شرکت آلمانی Gigaset

وقتی حرف از گوشی هوشمند می‌شود، نخستین اسم‌هایی که به ذهنمان خطور می‌کنند شرکت‌هایی نظیر اپل، سامسونگ و سونی است. اما گاهی شرکت‌هایی نظیر Gigaset نیز پیدا می‌شوند که توان خود را در تولید گوشی هوشمند مدعی به رخ بکشند.
۱۳۹۴/۶/۱۲

یکی از شرکت‌های پیشرو در ساخت گوشی‌های تلفن خانگی به‌تازگی وارد صنعت تولید گوشی‌های هوشمند شده است. کارخانه آلمانی Gigaset اخیرا سری جدیدی از گوشی‌های هوشمند را معرفی کرده که با عناوین Gigaset ME ،Gigaset ME Pure و Gigaset ME Pro نام‌گذاری شده‌اند. هر دو مدل Gigaset ME و Gigaset ME Pure از صفحه نمایش ۵ اینچی فول اچ‌دی بهره‌مندند و Gigaset ME Pro با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی ساخته شده است.

در ساخت هر دو مدل ME و ME Pro از پردازنده ۸ هسته‌ای کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۱۰ و ۳ گیگابایت رم استفاده شده، درحالی‌که مدل ME Pure از اسنپدراگون ۶۱۵ بهره گرفته و ۲ گیگابایت رم روی آن تعبیه شده است. هر سه دستگاه به اندروید ۵.۱ مجهزند و پورت ارتباطی یواس‌بی-سی روی آنها قرار دارد. دو مدل ME و ME Pro حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی دارند، اما حافظه داخلی مدل ME Pure به ۱۶ گیگابایت محدود شده است. البته این ارقام تنها به حافظه داخلی مربوط است. با استفاده از حافظه جانبی می‌توان فضای ذخیره‌سازی را تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر افزایش داد.

 

image

 

مشخصات فنی این گوشی‌ها تا همین‌جا هم که گفته‌ایم برای طیف گسترده‌ای از کاربران جذابیت لازم را دارد. اما جالب این است که نکات مهم در مورد مشخصات فنی به همین‌جا ختم نمی‌شود. این سه گوشی به دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی مجهزند؛ عددی که در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها به‌عنوان رزولوشن دوربین عقب به کار می‌برند. در مدل ME Pure دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی، در مدل ME دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و در مدل ME Pro نیز دوربین ۲۰ مگاپیکسلی خواهید یافت. تمام مدل‌ها قادرند زاویه دید ۱۲۰ درجه ثبت کنند و می‌توانند با رزولوشن 2K فیلم‌برداری کنند.

گفته می‌شود این گوشی‌ها پاییز ۲۰۱۵ در اروپا و چین عرضه می‌شوند، اما تاریخ دقیق‌تری در دست نیست و مشخص نیست عرضه از چه روزی آغاز می‌شود. جالب توجه است که حتی شرکتی که سابقه‌ای در ساخت گوشی‌های هوشمند ندارد می‌تواند در مقطع فعلی چنین دستگاه‌هایی بسازد. منابع آگاه از برنامه‌های Gigaset می‌گویند که ME Pure قیمت 249 پوند، مدل ME قیمت 349 پوند و مدل ME Pro نیز قیمت 399 پوند خواهد داشت.

منبع: TechRadar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محسن

۱۳۹۶/۹/۱۹
سلام اگه خوبه چرا معاوضه میکنی؟

محمد

۱۳۹۶/۳/۱۵
من نمونه پرو رو سفارش دادم تا تیر ماه دستمه.
واقعا اینقدر چشمم این گوشیه گرفته که حد نداره.
حتی میتونستم s7 هم بخرم ولی نخریدم.

الیاس

۱۳۹۶/۲/۳۱
چه گوشی داری

mehdi

۱۳۹۶/۲/۵
سلام دوستان. این گوشی خیلی عالیه. من دارم باهاش کار میکنم. هنگ تو کارش نیست.کسی دوست داشت با گوشیه دیگه هم معاوضه میکنم.

محمد

۱۳۹۵/۶/۵
سلام ببخشید این گوشی وارد ایران شده؟