خانهاخبار
اینتل در حال تست پردازنده‌های Core M روی گوشی‌های هوشمند است

اینتل در حال تست پردازنده‌های Core M روی گوشی‌های هوشمند است

پردازنده‌های سری Core M اینتل تا به امروز تنها روی کامپیوترهای قابل حمل مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما مدیر کل این شرکت به تازگی اعلام کرده است که در حال تست این پردازنده‌ها روی گوشی‌های موبایل است. خبری که نوید تحول‌های بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک را می‌دهد.
۱۳۹۴/۶/۱۲

در کنفرانس IFA 2015 برلین مدیر کل اینتل، Kirk Skagen، اعلام کرد که این کمپانی چیپ‌ساز در حال تست نسل ششم چیپ‌های خانواده Core (که براساس معماری Skylake توسعه یافته‌اند) روی گوشی‌های هوشمند است. این خبر امیدوارکننده به دنبال عرضه رسمی نسل ششم چیپ‌های اینتل از خانواده Core اعلام شده است؛ خانواده‌ای که چیپ‌های سری Core M، i3، i5 و i7 جزو آن هستند.

متاسفانه اینتل چندان به جزئیات اشاره نکرده و درباره گوشی‌های هوشمندی که با چیپ‌های Core M سازگارند اطلاعاتی ارائه نداده است. این کمپانی می‌تواند طی برنامه‌ای که در سر دارد توان پردازشی گوشی‌های هوشمند را با قدرت پردازش لپ‌تاپ‌های رده‌پایین قدرت‌گرفته از Core M یا دستگاه‌های هیبریدی قابل رقابت کند. اما این بدان معنا نیست که گوشی‌های اندرویدی جایگزین لپ‌تاپ‌ها می‌شوند، زیرا از یک سو اینتل در حال بهینه‌سازی این سری از چیپ‌های خود برای ویندوز ۱۰ است؛ یعنی تنها گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ از آنها بهره‌مند خواهند شد. و از سوی دیگر، مقیاس‌پذیری پردازنده‌های اینتل کاملا با توان کششی آنها متناسب است و ساخت چنین پردازنده‌هایی برای دستگاهی در ابعاد گوشی هوشمند مبتنی بر باتری یک چالش اساسی است.

 

image

 

با این حال بهتر است با این میزان اطلاعات کمی که داریم سعی نکنیم همه‌چیز را با حدس و گمان خود روشن کنیم. نکته اصلی خبری که اینتل آن را اعلام کرد این است که ممکن است در آینده نزدیک گوشی‌های موبایلی ببینیم که توان پردازشی آنها می‌تواند با قدرت پردازنده‌های کلاس دسکتاپ رقابت کند.

 

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)