خانهاخبار
اپل فناوری لمسی متفاوتی برای آیفون 7 طراحی کرده است

اپل فناوری لمسی متفاوتی برای آیفون 7 طراحی کرده است

اپل رویداد مهمی در هجدهم شهریورماه میزبانی خواهد کرد؛ مراسمی که در آن به احتمال زیاد شاهد معرفی آیفون‌های جدید با نام iPhone 6s و iPhone 6s Plus خواهیم بود. ولی کوپرتینویی‌ها از همین حالا در حال آماده شدن برای نسخه بعدی آیفون (iPhone 7) هستند. آنها می‌خواهند تغییر مهمی در فناوری صفحه نمایش موبایل هوشمندشان به وجود بیاورند؛ تغییری که از همین حالا گمانه‌زنی‌ها در موردش آغاز شده است.
۱۳۹۴/۶/۱۲

این بار مهم‌ترین خبرها درباره آیفون، به‌جای مقر اپل در امریکا، از قاره‌ آسیا منتشر شده است. یک مجموعه تایوانی به نام Digitimes خبر داده که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند پس از چهار سال در فناوری صفحه نمایش محصول خود تغییراتی ایجاد کنند. آیفون‌های کنونی به فناوری لمسی In-cell مجهزند. این تکنولوژی شیشه نمایشگر و حسگر لمسی را ادغام می‌کند و درنتیجه از ضخامت پنل می‌کاهد. اما بنا به گزارش منبع تایوانی مذکور، فناوری In-Cell مشکلات زیادی برای اپل ایجاد کرده است. این تکنولوژی در بخش حساسیت در حاشیه‌های نمایشگر عملکرد چندان موفقی نداشته است. فناوری In-cell همچنین سازندگان را برای بهبود وضوح صفحه نمایش و رسیدن به کیفیتی مانند 4K با دردسرهای جدی مواجه کرده است.

راه‌حل مهندسان اپل بازگشت به تکنولوژی قدیمی‌تر Glass-on-Glass و ارتقای معماری آن است. اپل از فناوری Glass-on-Glass تا مدل  iPhone 5استفاده می‌کرد؛ یعنی نسخه‌ای از آیفون که در سال 2012 به بازارها عرضه شد. اما این فناوری لمسی جدید Ultra-Thin-Glass-on-Glass نام دارد. گزارش‌های دریافتی از زنجیره تولید اپل نشان می‌دهد که این تکنولوژی نسبت به هر دو فناوری لمسی قبلی عملکرد بهتری دارد؛ و البته باز هم به اپل کمک می‌کند تا ضخامت پنل را کاهش دهد. همچنین فناوری Glass-on-Glass جدید ممکن است به اپل در ساخت آیفون با صفحه نمایش بدون حاشیه هم کمک کند. طبق گزارش منابع مختلف، احتمال عرضه صفحه نمایش Full 4K Ultra HD هم وجود دارد.

هرچند باید دوباره یادآوری کنیم که این تغییرات را در آیفون‌های جدید شاهد نخواهیم بود. موبایل‌های iPhone 6s و  iPhone 6s Plusبدون شک از صفحه نمایش‌های ساخته‌شده توسط فناوری In-Cell برخوردارند و ویژگی‌های دیگری چون آلیاژ سری 7000 آلومینیوم، تکنولوژی فورس‌تاچ، دوربین 12 مگاپیکسلی و همان زبان طراحی نسخه‌های فعلی را در آنها خواهیم دید. به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها عجله‌ای برای نمایش ابداع جدید خود ندارند؛ درنتیجه باید حداقل یک سال دیگر صبر کنیم.

 

image

منبع : macrumors

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

رضا

۱۳۹۴/۶/۱۳
لطف کن شما طرفدار آندروید هستی نظر نده . برو نقد گوشی های هنگروید را انجام بده .
عالم و آدم می دونن تمام گوشی ساز های دنیا فقط در مقابل سالیانه 2 عدد گوشی اپل تعظیم میکنن .

راستین

۱۳۹۴/۶/۱۲
چرت نگو داش

amir1975

۱۳۹۴/۶/۱۲
طبل تو خالی.

alireza4

۱۳۹۴/۶/۱۲
به احترام دست پخت اینده ی تیم کوک