خانهاخبار
گوشی Acer Jade Primo: کامپیوتر شخصی در جیب شما!

گوشی Acer Jade Primo: کامپیوتر شخصی در جیب شما!

ایسر در کنفرانس خبری خود در ایفا 2015 از اولین گوشی ویندوزی با پشتیبانی از قابلیت کانتینیوم خبر داد. بدین ترتیب این گوشی دیگر تنها یک گوشی موبایل نیست، یک کامپیوتر است!
۱۳۹۴/۶/۱۱

ایسر امروز در کنفرانس خبری خود در ایفا 2105 برای دوستداران گوشی‌های ویندوزی خبرهای خوبی داشت. این شرکت امروز 6 گوشی متفاوت عرضه کرد که در میان آنها یک گوشی ارزان‌قیمت ویندوزی و گوشی ویندوزی دیگری با قابلیت پشتیبانی از کانتینیوم به چشم می‌خورد.

گوشیJade Primo ، که ایسر آن را Pocket PC خوانده، سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای ویندوز 10 مایکروسافت و ویژگی‌های مرتبط با آن، به‌خصوص کانتینیوم، را در خود جای داده است.

 

image

 

این محصول ایسر اولین گوشی هوشمند جهان است که از ویژگی کانتینیوم پشتیبانی می‌کند. کانتینیوم گوشی هوشمند شما را به کامپیوتر شخصی تبدیل می‌کند، طوری که با اتصال ماوس، کیبورد و نمایشگر به‌راحتی می‌توانید از آن به‌عنوان کامپیوتر شخصی استفاده کنید.

ایسر برای اینکه تبدیل این گوشی به کامپیوتر را برای کاربران راحت‌تر کند داک مخصوص کانتینیوم، ماوس و کیبورد وایرلس نیز همراه این گوشی عرضه خواهد کرد.

اگرچه هنوز به‌طور کامل در مورد گوشی و مشخصات آن صحبت نشده، به‌طور خلاصه می‌توان گفت مشخصات این دستگاه به شرح زیر است:

پشتیبانی از اپلیکیشن‌های یکپارچه ویندوز 10

نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 از نوع آمولد

پردازنده 6 هسته‌ای اسنپدراگون 808 کوالکام

دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی با فلش دوگانه LED

دوربین جلو 8 مگاپیکسلی

همان‌طور که از مشخصات گوشی پیداست، Jade Primo را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های ویندوزی معرفی‌شده دانست که به‌عنوان اولین گوشی با ویژگی کانتینیوم طرفداران بسیاری نیز پیدا خواهد کرد.

 

منبع: phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

hmg88

۱۳۹۴/۶/۱۲
این گوشی به نظرم مثل آتیش زیر خاکستره. با این امکانات که براش در نظر گرفته شده برای ویندوز بسیار خوب بنظر میاد. یکی از ویژگی های خیلی خوبش سیستم عاملشه که ویندوز 10 کامپوتر روش هست نه ویندوز موبایل. بنظر میاد ایسر میخواد بترکونه. خوبی شرکت ایسر اینه که قیمت های مناسبی برای محصولاتش میزاره.

حامد

۱۳۹۴/۶/۱۲
پردازندش باید اینتل باشه تا بشه گفت کامپیوتر جیبی. ولی اغازیست برای این راه مرسی...

علیا

۱۳۹۴/۶/۱۲
من خودم همیشه از طرفدارهای پر و پا قرص ویندوز و لومیاها بودم. (البته بیشتر بخاطر نوکیا)
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم تقریبن تا قبل از ورود وینفون 8 تقریبن مایکروسافت چیزی برای رقابت با سیستم عامل های رده بالا نداشت. ویندوز های قبلی خسته کننده و ناقص بودند. شرکت های تولید کننده گوشی رقبتی به استفاده از این سیستم عامل نداشتند و همین باعث میشد که پشتیبانی فوق العاده ضعیف باشه.
اما با ورود ویندوز 8 خون تازه ای به گوشی هایی با سیستم عامل ویندوز وارد شد.
خوشبختانه این روند رو به رشد با وینفون 8.1 ادامه پیدا کرد و آپدیت های وینفون 8.1 این سیستم عامل رو به یک سیستم عامل مورد اعتمادو دلخواه تبدیل کرد و تمام روزهای سخت و ناخوشایند دوران قبل از وینفون 8 تقریبن فراموش شد.
و حالا با ورود ویندوز موبایل 10 و با قابلیت هایی که از وین 10 گفته شده میتونه به اوج بلوغ برسه.
البته نباید از فداکار نوکیا در تولید لومیاها ساده بگذریم. شرت مایکروسات با همراهی نوکیا در این چند ساله با ارائه پشتیبانی خوبی برای این سیستم عامل تونستند اون ذهنیت منفی قدیم رو از بین ببرند و حالا حتمن شرکتهای مختلف به این سیستم عامل توجه فراوانی میکنند.
مایکروسافت روند خوبی رو در پیش گرفته. شرکت نوکیا که در حال افت بود رو انتخاب کرد تا روی لومیاها سرمایه گذاری کنه و ذهنیت ها رو درباره ی وینفون تغییر بده و باقی شرکت ها رو به سمت این سیستم عامل بکشونه. و فکر میکنم فقط تا یک یا دو سال آینده مایکروسافت اقدام به تولید گوشی کنه. اما با روند رو به رشد استفاده از وینفون از طرف دیگر سازندگان گوشی به مرور حجم تولیدات مایکروسافت هم کاهش پیدا خواهد کرد.

ا

۱۳۹۴/۶/۱۱
ای خدا چه گیری افتادیما منتظر 940 بودیم اولین گوشی با این قابلیت باشه حالا ایسر اومده وسط این مایکروسافت انقد طولش میده آخرش همه ویندوزفونیا میرن همینو میخرن ولی خبر خوشحال کننده ای بود نشون داد شرکت های دیگه هم به استفاده از ویندوز ترغیب شدن(هرچند با رکورد شکنی نسخه دسکتاپ دور از انتظار نبود) که باعث میشه جامه وینفون( وین موبایل شده دوباره) رشد کنه و همه متوجه بشن بهترین سیستم عامله