خانهاخبار
سه تفنگدار: خودنمایی Z5ها جلو دوربین

سه تفنگدار: خودنمایی Z5ها جلو دوربین

طرفداران سونی برای معرفی اکسپریاهای جدید لحظه‌شماری می‌کنند. تنها چند ساعت با معرفی پرچم‌دار جدید سونی فاصله داریم و تیم جی‌اس‌ام در حال آماده شدن برای پوشش لحظه‌به‌لحظه این رویداد است. اگر دوست دارید با اکسپریاهای جدید پیش از معرفی‌شان آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
۱۳۹۴/۶/۱۱

اکسپریا Z5 در سه مدل عرضه می‌شود. اکسپریا Z5 ،Z5 Compact و Z5 Premium سه عضو جدید خانواده اکسپریا هستند.
نهم شهریور ویدئویی از سونی لو رفت و اکسپریا Z5 در آن دیده شد. امروز (یازدهم شهریور) عکس‌های جدیدی از اکسپریاها به بیرون درز کرده است. تنها چند ساعت تا شروع مراسم باقی‌ مانده و جی‌اس‌ام در حال آماده شدن برای پوشش زنده این رویداد است.

 

image

 

همان‌طور که در عکس‌ها مشهود است، لوگوی اکسپریا در یک سمت گوشی حک شده و دکمه‌های کنترل صدا، دوربین و پاور در سمت دیگر قرار دارند. البته دکمه پاور فقط دکمه پاور نیست و به‌عنوان اثرانگشت‌خوان نیز استفاده می‌شود.

 

image

 

نام سونی وسط قاب پشتی حک شده است و لوگوی کوچک NFC نیز بالای آن قرار دارد. دوربین 23 مگاپیکسلی در بالا سمت چپ جای گرفته است.
براساس اطلاعات قبلی، به نظر می‌رسد هر سه مدل Z5 از اسنپدراگون 810 استفاده می‌کنند.
اکسپریا Z5 صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن اچ‌دی (1920 در 1080) دارد. پردازنده هشت‌هسته‌ای 1.9 گیگاهرتزی و پردازنده گرافیکی آدرنو 430 در کنار رم 3 گیگابایتی برای پردازش اطلاعات در نظر گرفته شده‌اند. دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی و دوربین دوم 8 مگاپیکسلی است و قابلیت فیلم‌برداری 4K نیز در Z5 وجود دارد.

 

image

 

سونی به کاربرانی که به گوشی‌های کوچک علاقه دارند اکسپریا Z5 کامپکت را پیشنهاد می‌کند. در Z5 کامپکت صفحه نمایش 4.6 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 استفاده شده است. این گوشی از نظر پردازنده و پردازنده گرافیکی هیچ تفاوتی با Z5 ندارد و با همان مشخصات عرضه می‌شود، اما رم کمتری دارد. رم این گوشی، به‌جای 3 گیگابایت، 2 گیگابایت است. دوربین‌های این گوشی نیز هیچ تفاوتی با برادرش Z5 ندارند و همان 23 و 8 مگاپیکسلی هستند.

 

image

 

اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود! برادر بزرگ‌تر Z5ها، که آن را با نام Z5 پرمیوم می‌شناسیم، فبلتی 5.5 اینچی است و به نظر می‌آید سونی با این گوشی قرار است انقلاب کند و رکورد بیشترین تراکم پیکسلی را به نام خودش ثبت کند. رزولوشن صفحه نمایش Z5 پرمیوم 4K است. بدین ترتیب در هر اینچ از صفحه نمایشش 800 پیکسل وجود دارد.

 

image

 

پیش‌بینی می‌شود باتری‌های خانواده Z5 بسیار قوی باشند و عمرشان به دو روز نیز برسد.

  • اکسپریا Z5: پردازنده 8 هسته‌ای، دوربین 23 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 5.2 اینچی (1920 در 1080)
  • اکسپریا Z5 کامپکت: پردازنده 8 هسته‌ای، دوربین 23 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 4.6 اینچی (1280 در 720) و رم 2 گیگابایتی
  • اکسپریا Z5 پرمیوم: پردازنده 8 هسته‌ای، دوربین 23 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 5.5 اینچی (4K)

منبع: GSM Arena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

محمدی

۱۳۹۴/۶/۱۴
زشتی و زیبایی سلیقه ایه اولا .دوما دقیقا جای این گوشی بی خاصیته? سوما لابد طراحیش انقد خوب بوده که از سامسونگ بگیر تا هواوی ازش کپی برداری میکنن .

محمدی

۱۳۹۴/۶/۱۴
به نظر من این گوشی الان انصافا عالی و بی رقیبه من خودم خیلی به زی فایو امیدوار نبودم ولی گل کاشته سونی با این گوشی . توی همین وبسایت عکسای گرفته شده توسط زی فایو رو ببینید .عالیه . یا صفحه ی فو کی. که اصن انگار داره با آدم حرف میزنه . با این صفحه نمایش عالی دو روز هم عمر باتری داره. دیگه باید چیکار میکرد که راضی بشین?

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۶/۱۲
شما همو گوشی چینی دهن پر کن و بخر مردم عقلشون میکشه هواوی از فاصله ده سانتی با چکش دو لبه اشتباه گرفته میشه. شما که اتصالات اصیل سونی رو با از سر واکنی های هواوی مقایسه میکنی دوروبر موبایل فروشی نباید سر و کلت پیدا شه،

محسن

۱۳۹۴/۶/۱۱
خوبه لنز دوربین عین چشم قورباقه بزنه بیرون. کجای این زشته الان شما یه زحمت بکش تو تمام برندها یه لرند رو هم نمی گم تفاوت طراحی پرچمداران و میانرده هاشونو تو دو تا خط برا من توضیح بده اوقتی که خیلیا از پلاستیک استفاده می کردند سونی تو طراحی شیشه و فلز استفاده می کرد لابد حالا توقع داری به خاطر حرف تو بره سمت پلاستیک

alireza4

۱۳۹۴/۶/۱۱
Z5compact RAM3