خانهاخبار
رویداد IFA 2015 و هرآنچه از آن انتظار داریم

رویداد IFA 2015 و هرآنچه از آن انتظار داریم

هرسال در تاریخ ۴ الی ۹ سپتامبر (برابر با ۱۳ تا ۱۸ شهریور) در شهر برلین آلمان نمایشگاهی تحت عنوان IFA برگزار می‌شود. در این رویداد کمپانی‌های مختلف جدیدترین محصولات و گجت‌های خود را برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌دهند. در این مطلب قصد داریم انتظاراتمان را از شرکت‌های بزرگ فناوری در رابطه با رویداد IFA 2015 برای شما به رشته تحریر درآوریم.
۱۳۹۴/۶/۱۰

مجددا به این وقت سال رسیدیم و زمان برگزاری رویداد سالانه IFA 2015؛ همایشی بسیار هیجان‌انگیز که در برلین برگزار می‌شود و درواقع بزرگ‌ترین نمایشگاه تکنولوژیک است.

هرسال همزمان با برگزاری این رویداد کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی از جدیدترین محصولاتشان، شامل تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، پوشیدنی‌ها و اساسا هر نوع گجتی که فکرش را می‌کنید، رونمایی می‌کنند. به همین دلیل همیشه علاقه‌مندان فناوری با شور و هیجان خاصی این نمایشگاه را دنبال می‌کنند؛ درست مثل ما!

اما چه چیزی IFA 2015 را برای ما هیجان‌انگیز می‌کند؟ انتظار داریم چه دستگاه‌ها و گجت‌هایی در این رویداد معرفی شوند؟ ما هنوز اطمینان صددرصدی از این موضوعات نداریم، ولی، به‌لطف شایعات و درز اخبار به پهنای وب، اطلاعات نسبتا خوبی در رابطه با محصولات آتی شرکت‌های مختلف به دست آورده‌ایم.

در این مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم شرکت‌های معروف چه محصولاتی برای رونمایی در این رویداد آماده کرده‌اند. 

 

سامسونگ

image

 

از قدیم‌الایام غرفه سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین غرفه‌ها و از جمله مکان‌هایی بوده که توجه زیادی به آن می‌شده و علاقه‌مندان بسیاری به خود جذب می‌کرده است. در غرفه سامسونگ از ماشین لباس‌شویی و یخچال گرفته تا تلویزیون و دستگاه‌های پخش پیدا می‌شود. نیازی نیست به این نکته اشاره کنیم که محصولات جدید سامسونگ، یعنی Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge Plus نیز در این مکان برای تماشای حضار قرار خواهد داشت. با این اوصاف سامسونگ چه در چنته دارد؟ آیا محصول جدیدی معرفی خواهد شد؟ باید گفت بله! قطعا همین‌طور است.

سامسونگ در IFA 2015 گجت پوشیدنی جدید خود، یعنی Samsung Gear S2، را معرفی خواهد کرد. این همان ساعت هوشمندی است که چندی پیش طی مراسم Unpacked لحظاتی کوتاه شاهدش بودیم. طبعا تمام مشخصات فنی و امکانات نرم‌افزاری آن مشخص نشده، ولی آنچه ما تا امروز خبر داریم وجود نمایشگر لمسی و رابط کاربری دایره‌ای‌شکل آن است. شایان ذکر است که این دستگاه بر سیستم عامل تایزن مبتنی خواهد بود و نه پلتفرم Android Wear.

 

image

 

علاوه بر این، زمزمه‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر این که کره‌ای‌ها مشغول کار روی خط تولید سری جدیدی از تلفن‌های هوشمندند. فعلا تنها خبری که به گوشمان رسیده این است که این محصولات از سری Galaxy O است که تعجب اهالی رسانه را بابت نام‌گذاری‌اش برانگیخته! اما حدس زده می‌شود که دلایل منطقی و خوبی برای آن وجود دارد. مثلا گفته می‌شود انتخاب پیش‌وند O ارتباط خاصی با Oculus دارد و در پی ارائه تجربه واقعیت مجازی به کاربر است. حال که از واقعیت مجازی گفتیم، این را هم اضافه کنیم که اصلا عجیب نخواهد بود که سامسونگ در این رویداد از هدست‌های واقعیت مجازی جدید سازگار با Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge Plus نیز رونمایی کند. 

 

ال‌جی

همان‌طور که احتمالا در جریانید، شایعه شده که ال‌جی مشغول کار روی یکی از دو نکسوس جدید است، اما مطمئنا IFA رویدادی نخواهد بود که ما این محصول را ببینیم. چراکه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های سری نکسوس بیشتر به گوگل مربوطند و نه شرکت‌های سازنده. بنابراین ما این محصول را احتمالا در رویدادی جداگانه که گوگل برگزار می‌کند در کنار رونمایی نهایی اندروید مارشمالو خواهیم دید.

اما این موضوع بهانه خوبی برای ال‌جی نیست که دست روی دست بگذارد! گفته می‌شود یک تلفن هوشمند فوق قدرتمند پشت در کارخانه‌های کره‌ای‌ها در حال آماده شدن است و نیمه دوم امسال عرضه می‌شود. برخی حدس‌وگمان‌ها حاکی از این است که این محصول سرآغاز مجدد سری Pro از تلفن‌های هوشمند ال‌جی باشد. از سوی دیگر، ما حدس می‌زنیم که این شرکت برای رقابت با S6 Edge و S6 Edge Plus سامسونگ قصد دارد یک تلفن همراه هوشمند با نمایشگر خمیده معرفی کند. اما احتمال رونمایی این محصول در IFA کم است، چراکه هنوز هیچ شایعه یا خبر مستندی در رابطه با این محصولات به بیرون کمپانی درز نکرده.

و نهایتا مورد آخر، که البته کم‌اهمیت هم نیست: هنوز هیچ نشانه‌ای از احتمال معرفی یک محصول پوشیدنی جدید از ال‌جی دیده نشده، اما دو روز پیش یک ساعت هوشمند ناشناخته ساخت این شرکت گواهی‌نامه خود را از FCC دریافت کرد. بر همین مبنا حدس زده می‌شود که شاید در ۲ هفته آتی شاهد ساعت هوشمند جدیدی از این کمپانی بزرگ کره‌ای باشیم.

 

سونی

image

 

وقتی نوبت به سونی می‌رسد، خواه‌ناخواه انتظار داریم محصولی شگفت‌انگیز رونمایی شود. در حال حاضر ما برای دو محصول احتمالی این کمپانی یعنی Xperia Z5 و Z5 Compact انتظار می‌کشیم؛ محصولاتی که گفته می‌شود خاطره بد Z4 یا Z3 Plus را از یادها پاک خواهد کرد.

همچنین شنیده‌ایم که به احتمال زیاد در سه‌ماهه پایانی سال میلادی ۲۰۱۵ نیز Xperia Z5 Ultra را در بازارها می‌بینیم و همین موضوع احتمال معرفی آن را در IFA 2015 بالا می‌برد. بد نیست یادآوری کنیم که مراسم سونی در تاریخ ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) برگزار می‌شود.

 

image

 

چندی پیش سونی از دست‌بندهای هوشمند جدیدش با نام SmartBand 2 رونمایی کرد و احتمال می‌رود یک ساعت هوشمند ساخت این شرکت را نیز در این رویداد ببینیم. با توجه به اینکه هیچ خبری به خارج از کمپانی درز نکرده، امیدواریم ژاپنی‌ها بتوانند طرفداران خود را مجددا سورپرایز کنند.

 

اچ‌تی‌سی

image

 

روزگار بر این کمپانی تایوانی سخت می‌گذرد و اچ‌تی‌سی در حال گذراندن لحظات دشواری است. اما با این حال دلیلی وجود ندارد که از حضور این کمپانی در IFA 2015 غافل شویم. هفته گذشته در تاریخ ۲۸ مرداد ۹۴ خبری منتشر شد که به طور رسمی محصول بعدی اچ‌تی‌سی O2 نام گرفته و تصور می‌شود پرچم‌دار جدید این کمپانی باشد. بنابراین می‌توان انتظار داشت تایوانی‌ها با توجه به اینکه فروش محصول آخرشان به شدت ناامید کننده بود، جانشین شایسته‌ای برای HTC One M9 برای حضور در IFA 2015 آماده کرده باشند.

 

image

 

البته باید به این نکته اشاره کنیم که اچ‌تی‌سی همچنان یکی از کمپانی‌های محبوب در سطح بازارهای بین‌المللی است و با وجود تمام مسائل و مشکلات جایگاه خود را در قلب طرفدارانش حفظ کرده. از این رو حدس می‌زنیم که محصولات جدیدی از سری Desire یا Butterfly معرفی شوند، هرچند هنوز هیچ نشانه‌ای دال بر صحت این خبر دیده نشده است. اما تجربه ثابت کرده که IFA 2015 همیشه پتانسیل سورپرایز کردن را داشته است. علاوه بر این، دو تلفن هوشمند سری Desire با نام‌های Desire 728 و 828w دو کاندیدی هستند که احتمال می‌رود در IFA 2015 حضور داشته باشند.

 

موتورولا

image

 

ماه گذشته موتورولا با معرفی نه یک، نه حتی دو و بلکه سه تلفن هوشمند جدید گردوخاکی به پا کرد! این محصولات از این قرار بودند: نسل سوم موتو جی، Moto X Style و Moto X Play. بنابراین چندان منطقی نیست که از این کمپانی انتظار معرفی تلفن همراه هوشمند بیشتری در IFA 2015 داشته باشیم.

اما اوضاع در حوزه محصولات پوشیدنی فرق می‌کند. از زمانی که موتورولا ساعت هوشمند خود، یعنی موتو ۳۶۰، را معرفی کرد، گویی در این حوزه متوقف شده و برای معرفی محصول جدید درنگ می‌کند. بسیاری از رقبا نسل‌های بعدی محصولات خود را معرفی کردند، اما موتورولا فعلا دست نگه داشته است. IFA 2015 فرصت بسیار خوبی برای این کمپانی است که نسل بعدی موتو ۳۶۰ را معرفی کند. اگر به شایعات و تصاویر لورفته اعتماد کنیم، باید گفت نسل دوم موتو ۳۶۰، همانند ساعت اپل، در دو سایز متفاوت و با بدنه‌ای نازک‌تر معرفی می‌شود.

 

مایکروسافت

مایکروسافت در سال‌های متمادی به هر طریقی که شده به دنبال تفاوت بوده و همیشه مسیر خود را طی کرده است. بنابراین ما از مایکروسافت همیشه انتظار معرفی محصولی متفاوت داشته‌ایم. بارها و بارها گمانه‌زنی شده که پرچم‌دار بعدی اهالی ردموند محصولی خواهد بود که با ویندوز ۱۰ برای تلفن‌های همراه معرفی خواهد شد. در جدیدترین شایعات گفته شده که مایکروسافت به‌زودی از Lumia 950 و Lumia 950 XL به‌عنوان دو تلفن هوشمند جدید، تبلت سرفیس پرو ۴، ساعت هوشمند Band 2 و یک نسخه کوچک‌تر از کنسول Xbox One رونمایی خواهد کرد.

طبعا تا زمانی که این اطلاعات در حد شایعه باقی بماند، نمی‌توان نسبت به صحت و سقم آنها اظهارنظر کرد. به هر روی انتظار می‌رود در تاریخ چهارم سپتامبر اطلاعیه مطبوعاتی مایکروسافت منتشر شود تا از آن طریق مطمئن شویم که با محصولات جدید روبرو خواهیم بود یا تلفن‌های هوشمند جدید. طبیعتا وجه مشترک تمام آنها وجود ویندوز ۱۰ به عنوان پلتفرم اصلی است.

 

بلک‌بری

image

 

اگرچه هنوز مطمئن نیستیم، اعتقاد داریم بلک‌بری در IFA 2015 از تلفن هوشمند جدید اندرویدی خود با کیبورد کشویی QWERTY، یعنی BlackBerry Venice، رونمایی خواهد کرد. هرچند در این روزگار طرفداران تلفن‌های هوشمند کشویی چندان زیاد نیستند، از روی تصاویر و ویدئوهای لورفته می‌توان حدس زد تصمیم بلک‌بری در معرفی این محصول، آن هم با سیستم عامل اندروید، جدی است.

ما انتظار داریم Venice از نمایشگری ۵.۴ اینچی با لبه‌های خمیده و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل بهره ببرد و از مشخصاتی فنی همچون پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ SoC، سه گیگابایت رم و دوربین اصلی ۱۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال OIS برخوردار باشد. طبیعتا تمام این اطلاعات فعلا در حد شایعه است و شاید در نهایت با واقعیت تفاوت‌هایی داشته باشد.

 

ایسوس

image

 

ایسوس هم از جمله شرکت‌هایی است که تاریخ و زمان دقیق شروع مراسم معرفی محصولات جدید خود را در IFA 2015 مشخص کرده‌اند. این رویداد مطبوعاتی در تاریخ ۲ سپتامبر برگزار می‌شود و این کمپانی هم نشانه‌هایی از محصولات بعدی خود بروز داده است. در این مراسم به احتمال بسیار زیاد تلفن هوشمندی از سری ZenFone و ساعت هوشمند جدیدی از ایسوس خواهیم دید.

 

image

 

رندرها و اطلاعات سخت‌افزاری این تلفن هوشمند جدید تقریبا به‌طور کامل لو رفته و به همین دلیل اکنون می‌دانیم دیوایس جدید ایسوس یک تلفن هوشمند میان‌رده است. انتظار می‌رود طی ۲ هفته آینده این محصول معرفی شود، ولی نباید فراموش کنیم که ایسوس ساعت هوشمندی نیز به نام ZenWatch دارد.

 

هوآوی

image

 

یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های چینی هم از شرکت‌کنندگان رویداد جهانی IFA 2015 است. در نمایشگاه امسال محتمل‌ترین ستاره‌ای که از چینی‌ها خواهیم دید Huawei Mate S است که احتمالا تحت نام‌هایی مثل Mate 7S یا Mate 8 معرفی می‌شود. این محصول، که عضو جدید خانواده Mate است، پیش‌تر مشخصات فنی و قیمتش لو رفته بود و می‌دانیم از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد. احتمال دارد این دیوایس تنها محصول جدید هوآوی در IFA 2015 نباشد.

 

image

 

حدس زده می‌شود که هوآوی قصد دارد این محصول را در دو نسخه با نام‌های متفاوت عرضه کند؛ کاری که پیش‌تر هم سایر کمپانی‌های سازنده تلفن همراه هوشمند انجام داده‌اند و محصولی مشابه را با چند نام معرفی کرده‌اند. نکته‌ای هم در حاشیه بگوییم: زمزمه‌هایی مبنی بر تولید تلفن هوشمند با نمایشگر منحنی نیز از خط تولید هوآوی به گوش می‌رسد.

 

ZTE

کمپانی نسبتا کمتر شناخته‌شده ZTE با عرضه محصولاتی همچون Axon Pro ،Axon Lux ،Blade S6 و Nubia Z9 نشان داده که برای معرفی خود به‌عنوان تولیدکننده نترس در آزمون و خطا عزم جدی دارد. باید بگوییم این شرکت چینی در ماه‌های گذشته محصولات تحسین‌برانگیزی معرفی کرده و به احتمال بسیار زیاد به IFA 2015 نیز دست خالی نمی‌آید.

ما انتظار داریم سردمداران ZTE با حداقل یک دیوایس جدید به سالن‌های برگزاری رویداد IFA 2015 قدم بگذارند. تا امروز که هیچ خبر و شایعه‌ای در رابطه با محصولات آتی این کمپانی به دست ما نرسیده و باید تا آغاز رویداد صبر کنیم، ولی تجربه ثابت کرده همیشه احتمال غافلگیر شدن و درز اخبار وجود دارد.

 

لنوو

image

 

اگر به شایعات اعتماد کنیم، لنوو قصد دارد اولین تلفن هوشمند جهان با دوربین دوگانه جلو را با نام احتمالی Vibe S1 معرفی کند. متاسفانه هنوز اطلاعات چندان کاملی از دوربین‌های دوگانه سلفی این محصول به دستمان نرسیده است.

 

image

 

اگر Vibe S1 را کنار بگذاریم، زمزمه‌هایی شنیده می‌شود در خصوص این که شاید یک یا دو محصول دیگر با نام‌های احتمالی Lenovo Vibe P1 و/یا Vibe P1 Pro نیز در این نمایشگاه ببینیم. نکته جالب توجهی که در این محصولات دیده می‌شود باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آنهاست و بقیه مشخصات فنی از میان‌رده بودن آنها خبر می‌دهد. یکی دیگر از دستگاه‌هایی که حدس زده می‌شود در IFA 2015 معرفی گردد Lenovo Vibe X3 است که از اسپیکرهای دوگانه جلو و سیستم نرم‌افزاری Hi-Fi 3.0 برای بهبود پخش صوتی بهره می‌برد.

 

آلکاتل

با وجود اینکه هیچ خبر خاصی در رابطه با آلکاتل نشنیده‌ایم، باید بگوییم این سازنده تلفن‌های هوشمند اندرویدی معمولا یکی-دو دستگاه جدید در هر رویداد معرفی می‌کند. بنابراین چندان مایه تعجب نیست که آلکاتل چنین کاری را در IFA 2015 برلین نیز تکرار کند.

 

ایسر

ایسر نیز، مانند آلکاتل، فرصت‌های پیش‌آمده را برای معرفی محصولات جدید از دست نمی‌دهد و احتمالا دستگاه‌های جدیدی آماده رونمایی کرده است. گفته شده که ایسر محصولات جذاب و برجسته‌ای در IFA 2015 معرفی خواهد کرد. تنها شایعه‌ای که در رابطه با این کمپانی منتشر شده درباره معرفی چهار تلفن هوشمند تحت سیستم عامل ویندوز ۱۰ است.

 

ما در این مطلب تلاش کردیم گمان‌ها و شایعات مربوط به کمپانی‌های مختلف فعال در حوزه تلفن‌های هوشمند و رویداد IFA 2015 برلین را به‌صورت یک‌جا برای شما جمع‌آوری کنیم. این رویداد هرسال در فاصله ۴ تا ۹ سپتامبر (برابر با ۱۳ الی ۱۸ شهریور) در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود. به نظر شما کدام‌یک از این کمپانی‌ها در IFA 2015 خواهد توانست توجه عموم را بیش از بقیه به خود جلب کند؟

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hero

۱۳۹۴/۶/۱۱
سامسونگ همین چند وقت پیش گوشیهای note 5 و edge plus را معرفی کرد.پس سامسونگ سوپرایز چندانی نخواهد داشت به نظر من شرکت های htc....huawei.....sony همه را شگفت زده میکنند