خانهاخبار
جدال در تاریکخانه عکاسی: Afterlight

جدال در تاریکخانه عکاسی: Afterlight

با ظهور اینستاگرام، علاقه و ذوق بسیاری از مردم نسبت به عکاسی شکوفا شد. برای همراهی با افزایش علاقه مردم به عکاسی، اپلیکیشن‌های ادیت عکس بسیاری نیز ساخته شد و منتشر شد که به‌واسطه آنها هرکسی می‌تواند به‌سادگی عکس‌هایی را که گرفته ادیت کند و نتیجه‌ای بسیار خوب از آب دربیاورد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا یک عکس را با اپلیکیشن افترلایت ادیت کنیم و نتیجه آن را ببینیم.
۱۳۹۴/۶/۱

image
ذوق عکاسی به اضافه یک دوربین یا گوشی‌ای با دوربین خوب و اپلیکیشن افترلایت کافی است تا بتوانید عکس‌های بسیار زیبایی ثبت کنید. در این پست می‌خواهیم به شما بگوییم چرا Afterlight یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس به شمار می‌رود و با آن می‌توانید عکس‌های زیبایی ذخیره کنید.

برای این کار تنها به گفتن ویژگی‌ها بسنده نمی‌کنیم، بلکه می‌خواهیم به شما نشان دهیم در هر بخش از این اپلیکیشن چه بلایی می‌توانید سر عکس بیاورید! و درنهایت عکسی را که ادیت کرده‌ایم به شما نشان خواهیم داد.

شروع کن

پس از باز کردن عکس با اپلیکیشن افترلایت می‌توانید به دومین منویی بروید که در لبه پایینی اپلیکیشن قرار دارد. در این بخش می‌توانید تغییرات گسترده‌ای روی عکس اعمال کنید. این تغییرات از تنظیم میزان نور گرفته تا رنگ و حتی میزان شارپ بودن تصویر را در بر می‌گیرد. نگران این نباشید که کار کردن با این ابزارها را ممکن است بلد نباشید، چراکه کار کردن با آنها بسیار ساده است و اگر حتی بی‌تجربه باشید، تنها پس از چند بار ادیت کردن عکس‌های مختلف به یک دید کلی در این زمینه می‌رسید و می‌توانید به‌سادگی از این تنظیمات استفاده کنید. در این قسمت ما برای ادیت عکس زیر تقریبا از تمام تنظیمات موجود استفاده کرده‌ایم.

 

image

افکت‌های آماده

منوی بعدی که در نوار زیرین اپلیکیشن حضور دارد مربوط است به افکت‌های آماده تصاویر. در حالت عادی سه دسته Original ،Guest و Seasons وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. پکیج بعدی را، که Wander نام دارد، باید خریداری کنید که برایتان ۱ دلار آب می‌خورد. در نهایت پکیج Fusion را می‌بینید که از اهمیت خاصی برخوردار است. در این پکیج درواقع هیچ افکت آماده‌ای برای عکس‌ها وجود ندارد، اما یک دکمه + در آن هست که با فشردنش می‌توانید خودتان برای عکس‌هایتان افکت بسازید و از آن استفاده کنید. به این ترتیب افکتی را که یک بار ساخته‌اید می‌توانید ذخیره کنید و برای عکس‌های بعدی نیز از آن استفاده کنید.

 

image

 

یکی از مزایای این بخش این است که با انتخاب هر افکت می‌توانید میزان تاثیر آن افکت را بر عکس خود کم و زیاد کنید. البته این مورد در اکثر ویرایشگرهای عکس، از جمله ویرایشگر عکس پیش‌فرض اینستاگرام، وجود دارد. در این قسمت ما برای عکسمان سراغ افکت rainier از پکیج Wander رفتیم و از افکت دیگری استفاده نکردیم.

فیلم سوخته

یکی از معایب نگاتیوهای قدیمی این بود که امکان داشت گاهی این نگاتیوهای عکاسی، بر اثر دریافت میزان زیادی نور از دوربین، بخش‌هایی پر نور داشته باشند که اصطلاحا به آن بخش‌ها سوخته می‌گفتند. اما همین عیب برخی مواقع باعث می‌شد عکس‌های زیبایی ثبت شوند. اکنون اما افکت فیلم سوخته نه‌تنها باعث زیبایی می‌شود، بلکه حس نوستالژیکی در عکس ایجاد می‌کند و می‌توان به‌کمک آن عکس‌هایی ایجاد کرد که گویی سال‌ها پیش گرفته شده‌اند.

 

image

 

علاوه بر فیلم سوخته، یکی دیگر از بلایایی که ممکن بود سر عکس‌های نگاتیوی بیاید خاک گرفتن و خراب شدن طی گذشت زمان بود. افکت‌های خاکی و شکسته نیز در این اپلیکیشن قرار دارند که به شما اجازه می‌دهند برای مثال یک ترک با مقداری خاک به عکس خود اضافه کنید تا عکستان را قدیمی جلوه دهید. در این بخش ما روی عکسمان سراغ افکت شماره ۹ از پکیج Instant film رفتیم و از دیگر افکت‌های موجود چیزی انتخاب نکردیم.

کراپ کنید

در منوی یکی مانده به آخر در نوار زیرین اپلیکیشن افترلایت بخش‌های دیگری برای ادیت عکس شما قرار دارد. در این بخش دیگر از تغییر در رنگ و نور یا اضافه کردن افکت خبری نیست، بلکه می‌توانید در این بخش عکستان را، به هر اندازه‌ای که می‌خواهید، کراپ کنید. همچنین امکانات دیگری هم در این قسمت وجود دارد، مثل امکان کج کردن یا صاف کردن عکس. حتی می‌توانید عکس را، همانند بازتاب در آینه، برعکس کنید یا در حالت عادی آن را ۱۸۰ درجه بچرخانید.

یک ویژگی جذاب دیگر که در این بخش وجود دارد به کاربر امکان می‌دهد دو عکس را با یکدیگر مخلوط کند؛ به این معنی که در یک قاب بخش‌هایی از دو رنگ به‌صورت ترکیبی دیده شوند. ما در این قسمت عکس خودمان را تغییر ندادیم و از این قسمت گذر کردیم.

 

image

اکنون نوبت قاب رسیده است

درنهایت در آخرین بخش نوار پایینی افترلایت می‌توانید برای عکس خودتان قاب انتخاب کنید. این قاب می‌تواند به شکل‌های هندسی مختلف یا به شکل حروف الفبای انگلیسی باشد. علاوه بر این می‌توانید از چند قاب آماده و هنری برای عکستان استفاده کنید. ما هم در عکسی که ادیت کردیم سراغ آخرین گزینه رفتیم و یکی از قاب‌های افقی را برای عکسمان انتخاب کردیم.

 

image

 

جمع‌بندی

در مجموع باید بگوییم اگر افترلایت بهترین اپلیکیشن برای ادیت عکس نباشد، قطعا یکی از بهترین‌ها در این زمینه است. بد نیست اشاره کنیم در لیست پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های iOS افترلایت در مقام هفدهم قرار دارد و با قیمت یک دلاری‌اش تاکنون سود بسیار زیادی برای سازندگانش به همراه داشته است. علاوه بر خود اپلیکیشن، که یک دلار قیمت دارد، پکیج افکت‌های Instant film (در بخش افکت‌های فیلم سوخته) و پکیج Wander (در بخش افکت‌های تصویری) هرکدام یک دلار قیمت دارد و درمجموع نسخه کامل اپلیکیشن ۳ دلار برای کاربران آب می‌خورد.

این اپلیکیشن برای سه سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز فون در دسترس است که در همه این سیستم عامل‌ها با قیمت یک دلار به فروش می‌رسد.

درنهایت می‌توانید عکسی را مشاهده کنید که با این اپلیکیشن ادیت کردیم. نظر شما درباره افترلایت چیست؟ آیا این اپلیکیشن را به نمونه‌های مشابه ترجیح می‌دهید یا سراغ اپلیکیشن‌های رایگان ادیت عکس می‌روید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

amir.reza

۱۳۹۴/۶/۱۴
pixlr behtare

amir.reza

۱۳۹۴/۶/۱۴
pixlr behtare

mahdi

۱۳۹۴/۶/۷
pixlr از همه ی نرم افزار های ویرایشی بهتره
توصیه میکنم دانلودش کنید

امیرمحمد

۱۳۹۴/۶/۲
ولی خداییش picsart بهتره!!!

behnam

۱۳۹۴/۶/۲
چطور میتونم دانلود کنم