خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: طاقچه

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: طاقچه

اهل مطالعه هستید؟ به کتاب علاقه دارید؟ نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی و کتابخانه شهر را روی گوشی خود داشته باشید تا به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان بتوانید کتاب‌های موردعلاقه‌تان را خریداری و مطالعه کنید.
۱۳۹۴/۶/۱

من یــار مـهربانم  دانـا و خوش‌بیـانم
گویم سخن فراوان   با آنکه بی زبانم


این ابیات قسمتی از شعر من یار مهربانم سروده عباس یمینی شریف است که همگی آن را خوب به یاد داریم. شاعر در این شعر، با استفاده از صنعت جان‌بخشی، به اهمیت دوستی با کتاب اشاره می‌کند. این شعر در کتاب فارسی دبستان به چاپ رسیده و سعی شاعر بر این بوده است که کودکان را به خواندن کتاب تشویق کند.

 

image


امروزه انسان‌ها علاقه کمتری به خواندن کتاب دارند. نامربوط نیست اگر تکنولوژی را یکی از دلایل این امر بدانیم. اما امروز قرار است به جایی اشاره کنیم که نقطه تلاقی تکنولوژی و کتاب‌خوانی است: اپلیکیشنی که سعی می‌کند از طریق تکنولوژی انسان را با کتاب آشتی دهد. طاقچه اپلیکیشنی است که در این مطلب می‌خواهیم بررسی‌اش کنیم.

با استفاده از اپلیکیشن طاقچه می‌توانید وارد کتابخانه‌ای مجازی شوید، در میان دسته‌بندی‌های مختلف بگردید، با کتاب‌های جدید آشنا شوید و کتاب‌های موردعلاقه‌تان را جستجو کنید. در طاقچه به‌راحتی می‌توانید کتاب‌ها را خریداری و مطالعه کنید. این اپلیکیشن برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS موجود است و می‌توانید به‌راحتی از گوگل پلی استور و اپ استور دانلودش کنید.

پس از نصب برنامه، طاقچه از شما می‌خواهد در صورت تمایل اجازه دهید تا پیام‌هایی برای اطلاع‌رسانی به شما نمایش دهد. این پیام‌ها ممکن است درباره موضوعات مختلف از جمله تازه‌های کتاب، تخفیفات و... باشد.
برای خرید کتاب از طاقچه باید اول ثبت‌نام کنید. مراحل ثبت‌نام بسیار کوتاه است و در زمانی کمتر از سه دقیقه پایان می‌یابد. ایمیلتان را وارد کنید، رمز عبوری برای خودتان انتخاب کنید، رمز عبور خود را، برای تایید، دوباره وارد کنید و در پایان، در صورت تمایل، ایمیل شخصی را وارد کنید که این اپلیکیشن را به شما معرفی کرده است. پس از انجام دادن این مراحل، لینک فعال‌سازی به ایمیل شما ارسال می‌شود. سپس کافی است به ایمیل خودتان بروید و حساب کاربری طاقچه را فعال کنید.

 

image

 

پس از آن وارد محیط اپلیکیشن می‌شوید. در صفحه اصلی «پیشنهاد طاقچه» اولین گزینه‌ای است که با آن برخورد می‌کنید. در این بخش نمونه‌ای از کتاب‌های دسته‌بندی‌های مختلف نمایش داده‌ می‌شود.
در بخش «تازه‌ها» جدیدترین کتاب‌های اضافه‌شده به طاقچه را می‌توان مشاهده کرد. در بخش‌های بعدی کتاب‌های رایگان، پرفروش‌ها، داستان خارجی، داستان ایرانی، شعر، تاریخ، روان‌شناسی، کودک و نوجوان، مجله و روزنامه قرار دارند.

 

image

 

در صفحه اصلی در نوار بالایی، که نام طاقچه در آن به چشم می‌خورد، دو آیکون وجود دارد. آیکون سمت راست نیم‌صفحه‌ای را باز می‌کند که در آن کتاب‌ها براساس موضوع دسته‌بندی شده‌اند. با انتخاب هر موضوع وارد زیرشاخه‌های مرتبط با آن می‌شوید و پس از انتخاب موضوع موردعلاقه، کتاب‌های مرتبط با آن نمایش داده ‌می‌شود.

 

image

 

پس از برگشت به صفحه اصلی این بار آیکون سمت چپ را انتخاب می‌کنیم. با انتخابش نیم‌صفحه‌ای باز می‌شود که در آن بخش‌های مختلف طاقچه مشخص شده است. این بخش‌های مختلف عبارت‌اند از فروشگاه (که همان صفحه اصلی است)، کتابخانه، جستجو، حساب کاربری و تماس با ما.

 

image

 

با انتخاب فروشگاه به صفحه اصلی برمی‌گردیم. در صفحه اصلی با انتخاب هر کتاب وارد صفحه مربوط به آن کتاب می‌شویم. در صفحه مربوط به هر کتاب نام آن کتاب، نام مولف یا مترجم، ناشر کتاب، قیمت، توضیحات، نظرات و اطلاعات بیشتر موجود است.

در صفحه کتاب نیز دو گزینه موجود است. گزینه اول نمونه نام دارد و با انتخابش می‌توان به قسمت‌هایی از کتاب دسترسی داشت و مطالعه‌اش کرد. گزینه دیگر دریافت نسخه EPUB است و در صورتی که کتاب رایگان نباشد، برای دریافتش باید هزینه پرداخت شود. همچنین در قسمت اطلاعات بیشتر می‌توانید قیمت نسخه چاپی کتاب را مشاهده کنید. از دیگر اطلاعات موجود در این بخش می‌توان به حجم نسخه EPUB و تعداد صفحات کتاب اشاره کرد. از دیگر امکانات موجود در این صفحه نیز می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری از طریق ایمیل، تلگرام و... اشاره کرد.

 

image

 

در بخش کتابخانه می‌توان به کتاب‌هایی دسترسی پیدا کرد و مطالعه‌شان کرد که خریداری شده‌اند یا نسخه رایگان آنها عرضه شده است. کتاب‌هایی که خریداری می‌شوند لینک دانلودشان همیشه آزاد خواهد بود، حتی در صورت پاک شدن کتاب از کتابخانه.
در بخش جستجو می‌توان نام کتاب را جستجو کرد، اما مشکل همین‌جاست! اگر نام کتابی را ندانیم و بخواهیم آن را براساس نام نویسنده‌اش پیدا کنیم چه؟! بخش جستجو شاید ضعیف‌ترین قسمت این اپلیکیشن باشد.

 

image

 

حساب کاربری بخشی است که کاربر می‌تواند وارد حساب خود شود. برای خرید کتاب باید گزینه دریافت EPUB را در صفحه کتاب انتخاب کند و از آنجا به سایت فروشگاه طاقچه وارد شود و سپس با استفاده از روش‌های پرداختی که در نظر گرفته شده کتاب را خریداری کند.

ارتباط با طاقچه بخش آخر است. در این قسمت می‌توانید از طریق تلفن، ایمیل یا پیام فوری با طاقچه ارتباط برقرار کنید. اگر کتابی در طاقچه نیست، می‌توانید آن را به طاقچه پیشنهاد دهید.

 

image

 

امیدواریم کتاب‌های خود را روی طاقچه گوشی‌تان به‌خوبی نگهداری کنید!

دانلود طاقچه برای iOS

دانلود طاقچه برای اندروید

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

.

۱۳۹۸/۶/۵
اطلاعاتتون مال ۱۰ قرن پیشه. خیلی وقته که میشه اسم نویسنده رو جستجو کرد.