خانهاخبار
از جی‌اس‌ام بپرسید! این هفته: اندروید

از جی‌اس‌ام بپرسید! این هفته: اندروید

اگر از مخاطبان صفحه فیس‌بوک ما باشید، حتما می‌دانید که هر چهارشنبه کارشناسان ما به سوال‌های شما در خصوص محصولات یکی از تولیدکنندگان یا توسعه‌دهندگان بزرگ گوشی پاسخ می‌دهند. هفته پیش نوبت اندروید بود. در ادامه مجموعه‌ای از مهم‌ترین سوال‌های طرح‌شده در خصوص این سیستم عامل به همراه پاسخ‌های کارشناسان ما را می‌بینید.
۱۳۹۴/۵/۳۱

«از جی‌اس‌ام بپرسید» نام سرویس جدید ما در شبکه‌های اجتماعی است. هر هفته یک برند یا سیستم عامل از طریق صفحه رسمی جی‌اس‌ام در فیس‌بوک معرفی می‌شود و شما می‌توانید سوالات خود را درباره محصولات و خدمات این برند یا سیستم عامل طرح کنید. هفته گذشته کارشناسان جی‌اس‌ام به پرسش‌هایی پاسخ دادند که درباره اندروید طرح شده بود. در ادامه آنچه از جی‌اس‌ام پرسیده شده و نیز پاسخ‌های ما جمع‌بندی شده است.

image

پرسش: گوشی من Galaxy S3 I9000 است. چگونه می‌توانم روی این گوشی رام کاستوم‌شده (شخصی‌سازی) نصب کنم؟
پاسخ جی‌اس‌ام: این کار ممکن است به بورد اصلی گوشی لطمه بزند و از طرف دیگر، با انجام دادن این کار، گوشی خود را درواقع آسیب‌پذیر می‌کنید که با توجه به نیاز به روت کردن، تمام محدودیت‌های آن برداشته می‌شود.
اما اگر به تمام این موارد آگاهید و می‌خواهید حتما این کار را انجام دهید، این لینک برای آموزش شخصی‌سازی به شما کمک می‌کند.

 

image


پرسش: چگونه می‌توانیم رام‌های سیانوژن را روی گوشی‌مان داشته باشیم؟ تفاوت این رام با دیگر رام‌ها در چیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: رام‌های شرکت سیانوژن یکی از نامحدودترین رام‌های موجود در بازار است که، به‌دلیل جذابیت‌های شخصی‌سازی آن و تا حدودی پشتیبانی بیشتر از سایر رام‌های موجود، طرفداران فراوان دارد. درمجموع کاستوم رام‌ها را، همان‌طور که از نامشان مشخص است، کارخانه تولیدکننده (مثلا سامسونگ، اچ‌تی‌سی و...) برای خارج کردن گوشی از محدودیت‌های تعیین‌شده اندروید تولید می‌کند و البته شرکت‌های معتبر آنها را تایید نمی‌کنند. سیانوژن جزو معدود رام‌های تاییدشده موجود در بازار است. برای آموزش نصب سیانوژن می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

 

image

 

پرسش: چگونه می‌توان قسمت توسعه‌دهندگان (Developer Options) را فعال کرد؟ راه غیرفعال‌سازی این قسمت چیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: اگر در تنظیمات گوشی به قسمت «درباره تلفن» بروید و روی Build Number ده بار کلیک کنید، قسمتی به نام Developer Options فعال می‌شود. این بخش مخصوص کاربران متخصص و حرفه‌ای است که می‌خواهند تغییراتی در نحوه کار سخت‌افزار گوشی ایجاد کنند یا روت کردن و کارهایی از این قبیل انجام دهند. اما رجوع به این قسمت به کاربر عادی اصلا توصیه نمی‌شود.
اگر اتفاقی این قسمت را فعال کردید، نگران نباشید! چراکه باز بودن آن هیچ مشکلی برای گوشی ایجاد نمی‌کند. اما اگر به‌هرحال می‌خواهید این قسمت را غیرفعال کنید، راهی برای آن وجود دارد. به تنظیمات گوشی‌تان بروید و در قسمت برنامه‌ها در تب «همه» به دنبال برنامه تنظیمات یا همان Settings بگردید. روی آن کلیک کنید و در پنجره بازشده پاک کردن داده (clear data) را بزنید.
به این ترتیب تمام تنظیمات گوشی شما به حالت اولیه برمی‌گردد و بخش توسعه‌دهندگان نیز دوباره پنهان می‌شود.
 

پرسش: چه تفاوتی بین اندروید 4.4 کیت کت و اندروید لالیپاپ وجود دارد؟
پاسخ جی‌اس‌ام: اندروید لالیپاپ از نظر سرعت تفاوت بسیاری با کیت کت دارد، چراکه از سخت‌افزار 64 بیتی پشتیبانی می‌کند و از ران تایم ART نیز بهره می‌گیرد که باعث بهبود سرعت عمل می‌شود. تفاوت‌های دیگر این دو نسخه اندروید را می‌توانید در این لینک‌ ببینید.

 

پرسش: برای چه گوشی‌هایی اندروید لالیپاپ اعلام می‌شود؟ برای چه گوشی‌هایی اندروید مارشمالو M اعلام می‌شود؟
برای مشاهده این به‌روزرسانی‌ها می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:
گوشی‌هایی که به اندروید لالیپاپ به‌روزرسانی می‌شوند (قسمت اول)
گوشی‌هایی که به اندروید لالیپاپ به‌روزرسانی می‌شوند (قسمت دوم)
چه زمانی اندروید M را دریافت خواهم کرد؟ (قسمت اول)
چه زمانی اندروید M را دریافت خواهم کرد؟ (قسمت دوم)

 

image

 

پرسش: اگر قصد فروش گوشی‌ام را داشته باشم، چطور می‌توانم مطمئن شوم که اطلاعات قبلی موجود در حافظه داخلی به‌هیچ‌وجه قابل بازیابی نیست؟
پاسخ جی‌اس‌ام: اگر می‌خواهید اطلاعات قبلی شما به‌هیچ‌وجه ریکاوری نشود، یک راه حل ساده دارد. از قسمت Security در تنظیمات گوشی به بخش Encryption Mode بروید و اطلاعات حافظه داخلی را کدگذاری کنید. حالا گوشی را ریست کنید تا اطلاعات غیرقابل ریکاوری شود. این کار را با حافظه خارجی SD نیز می‌توانید انجام دهید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

MET237404

۱۳۹۵/۹/۲۸
سلام. در بخش contact گوشی اگر تصویر ی برای شماره مورد نظر قرار ندهیم یک علامت دایره با تصویر خاکستری یک آدم به صورت پیشفرض قرار دارد.ولی برای هر شماره ای رنگها متفاوت است. همینطور در بخش پیامک هم برای هر پیامک ارسال یا دریافت شده همین تصاویر به صورت رنگ های متفاوت وجود دارد .سوال ؟ هر رنگ نشاندهنده چیست؟.
من بررسی کردم رنگ ها هم برای پیامک های ارسالی و هم دریافتی به صورت مشترک هم نمایش داده ی شود.یعنی اینطور نیست که یک رنگ برای پیامک ارسالی و یک رنگ برای پیامک دریافتی باشد. در بخش contact چطور ؟ ممنونم از پاسخگویی شما

Apakrohk

۱۳۹۴/۷/۳
سلام دوستان من گوشی
galaxy note 3 sm-n 900
رودارم و چند وقتی هست که از رام های سیانوژن و miui استفاده می کنم رام miui خوبه ولی با توجه به این که در ورژن های 6و7 نمیشه از امکانات جیمیل استفاده کرد من به سمت رام های سیانوژن رفتم والان ورژن 12.1 رو گوشیم نصب و متاسفانه خود کار گوشی رو پشتیبانی نمی کنه می خواستم بدونم آیا روشی هست که فعالش کنم ممنون میشم اگه جواب بدید؟

aref

۱۳۹۴/۶/۲۳
سلام و خسته نباشید .میخواستم ببینم آیا میشه برنامه هایی که از پلی استور دانلود میشه رو روی کارت اس دی نصب کرد.در ضمن گوشی من روت شده هست . ممنون میشم راهنماییم کنید.

سیدعلی

۱۳۹۴/۶/۲۳
سلام
گوشی های موتورولا تو ایران با گارانتی چه شرکتی عرضه میشه؟

امیرسابق

۱۳۹۴/۶/۲۱
سلام
من نوت 3 دارم این گوشی دو روز یکبار و بعضا هرروز صفحش خاموش میشه و هر چیکار میکنی روشن نمیشه و باید باتریش رو دراورده و دوباره وصل کرد. و در این مواقع وقتی به گوشی زنگ میزنیم گوشی بوق میخوره مثل اینکه که گوشی روشنه ولی خود موبایل کار نمیکنه اصلا نه تصویر داره و نه صدا
ممنون میشم راهنماییم کنید باتشکر