خانهاخبار
بدنه آیفون ۶اس از زیر فشارهای غیرمعمول نیز سربلند بیرون می‌آید

بدنه آیفون ۶اس از زیر فشارهای غیرمعمول نیز سربلند بیرون می‌آید

با وجود سروصدایی که سال گذشته به راه افتاد، طبیعی است که یکی از ابهامات بزرگ در مورد آیفون‌های بعدی میزان مقاومت بدنه آنها در برابر فشار باشد. برای کمک به رفع این ابهام، ویدئوهای تست مقاومت بدنه آیفون بار دیگر بازگشته‌اند؛ ویدئوهایی که این بار بدنه آیفون ۶اس را آزمایش می‌کنند.
۱۳۹۴/۵/۳۰

یکی از موضوعات خبری بسیار پرسروصدای سال گذشته مسئله خم‌شدن بدنه آیفون ۶ و ۶ پلاس زیر فشار زیاد دست بود؛ موضوعی که روی آن نام Bendgate گذاشته شد و تا مدت‌ها انتشار ویدئوها و خبرهای مختلف در این خصوص را شاهد بودیم. هر کسی که حس می‌کرد خم‌کردن آیفون مفیدتر از استفاده از آن است، دوربین فیلمبرداری را روشن می‌کرد و با خم کردن گوشی هوشمند خود به کمپین اثبات صحت Bendgate می‌پیوست!

با انتشار حجم وسیعی از بازخوردها و ویدئوها، Bendgate به‌قدری جدی شد که اپل به‌دفعات در پاسخ به این موضوع واکنش نشان داد. حال از این موضوع نزدیک به یک سال می‌گذرد و کمتر از یک ماه آینده شاهد معرفی آیفون‌های نسل جدید خواهیم بود. با وجود سروصدایی که سال گذشته به راه افتاد، طبیعی است که یکی از ابهامات بزرگ در مورد آیفون‌های بعدی میزان مقاومت بدنه آنها در برابر فشار باشد. برای کمک به رفع این ابهام، ویدئوهای تست مقاومت بدنه آیفون بار دیگر بازگشته‌اند؛ ویدئوهایی که این بار بدنه آیفون ۶اس را آزمایش می‌کنند.

البته کاملا حق با شماست؛ اپل هنوز آیفون ۶اس را رسما معرفی نکرده است که بتوان بدنه آن را نیز تست کرد، اما معرفی نشدن رسمی به این معنا نیست که در بازار شایعات نیز خبری نمی‌توان یافت. چند وقتی است بدنه‌ای که به آیفون ۶اس نسبت داده می‌شود به بیرون درز کرده و وب‌سایت‌های اپلی تست‌های مختلفی روی آن انجام داده‌اند. این بدنه بالاخره به دست گرداننده کانال Unbox Therapy در یوتیوب نیز رسیده است؛ کانالی که با بررسی Bendgate در سال گذشته توجه بسیاری به خود جلب کرد.

 

image

 

 

Unbox Therapy بدنه آیفون ۶اس را دقیقا بررسی کرده و توضیح داده است که چه چیزی آن را از بدنه آیفون ۶ متمایز می‌کند. در این ویدئو تمرکز بر همان موضوع مقاومت در برابر خم شدن است. مدت‌هاست که شایعه شده اپل برای رفع مشکل خم شدن در تولید آیفون بعدی از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ بهره خواهد برد که در ساخت اپل واچ هم استفاده کرده بود. برای آن که بتوانید با آیفون ۶ قیاس کنید، در نظر بگیرید که بدنه آیفون ۶ و ۶ پلاس از آلومینیوم سری ۶۰۰۰ ساخته شده است. استفاده از سری ۷۰۰۰ آیفون ۶اس و ۶اس پلاس را در قیاس با دو آیفون قبلی سخت‌تر خواهد کرد. با مشاهده تست‌های انجام‌گرفته توسط Unbox Therapy نیز می‌بینیم که صرف این تلاش و هزینه اضافی برای تولید بدنه‌ای مقاوم‌تر به ثمر نشسته است.

در تست انجام‌شده جدید از دستگاه سنجش XRF کمک گرفته شده است تا نوع مواد به‌کاررفته در ساخت بدنه‌ها آشکار شود. همان‌طور که اشاره کردیم، آنچه در ساخت بدنه آیفون ۶ استفاده شده آلومینیوم سری ۶۰۰۰ است؛ آلیاژی که ۹۸ درصد آن آلومینیوم خالص است. اما در آلومینیوم سری ۷۰۰۰ میزان آلومینیوم به‌کاررفته به ۹۲.۸ درصد کاهش یافته و درعوض ۶.۱ درصد فلز روی به آن اضافه شده است. این موضوع موجب می‌شود که جنس بدنه آیفون ۶اس و اپل واچ اسپورت کاملا نظیر یکدیگر باشد. در ویدئوی منتشرشده می‌بینیم که بدنه آیفون ۶اس می‌تواند تا فشار ۸۰ پوند را تحمل کند. اگر هیچ ذهنیتی از این عدد ندارید، در نظر بگیرید که بدنه آیفون ۶ تنها در برابر حداکثر ۳۰ پوند فشار مقاوم بود.

 

 

اپل نشان داده است که حتی اگر مجبور باشد قیمت دستگاه‌هایش را افزایش دهد، به‌سادگی از خیر کیفیت نمی‌گذرد و سعی می‌کند بالاترین استانداردها را در ساخت سخت‌افزار رعایت کند. وجود همین روحیه بود که موضوع Bendgate را بدان میزان تعجب‌برانگیز می‌ساخت. اما این‌طور که پیداست، دیگر از این مشکلات خبری نخواهد بود. اپل سختی تولید را به جان خریده است تا آیفون‌هایی مقاوم‌تر عرضه کند و حاصل این تلاش را در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهیم دید.

منبع: iPhoneHacks

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Hamed iran

۱۳۹۴/۵/۳۱
تو این بدنه جدید لوگو ی پشت گوشی LED هست

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۳۰
خیلی خوبه که حد اقل بدنه رو قوی تر کردن. ولی نظر خیلی ها از جمله خود من با این یک ذره اتفاق بر نمی گردد. چون سخت افزار نسبت به قیمت بسیار نا امید کننده است و فعلا ارزش خریدن ندارد.در ضمن توجه نکردین. گفت متریالی که این گوشی قراره باهاش ساخته شه سختی گوشی رو حدود دو برابر افزایش داده اما قیمت نهایی را تا پنج برابر ایفون قبلی فزایش می دهد. خود شخص داخل ویدئو گفت احتمال اینکه فروش 6 اس از 6 کمتر شود وجود دارد چون قیمت خیلی بالایی دارد. و خوب از این واضح تر؟ گرانی و ارزانی بی دلیل نیست اما بررسی علت باعث تغییر انتخاب می شود. دستگاه ایفون 6 اس با قیمت یک ملیون و نهصد تا دو ملیون تومان قیمتی نسبتا عاقلانه دارد به شرط این که یه دوربین پونزده مگاپیکسلی هم بهش اضافه شده باشه. ممنون از ویدیو و پست.

حسین

۱۳۹۴/۵/۳۰
همون زمان نوت3 پلاستیکی هم از زیر فشار غیرمعول سربلند بیرون میومد...

amir1975

۱۳۹۴/۵/۳۰
مهر تاییدی بر خم شدن نسل قبل آیفون.