خانهاخبار
​گوگل پروژه آرا را با تاخیر عرضه می‌کند

​گوگل پروژه آرا را با تاخیر عرضه می‌کند

پروژه آرا دستگاهی است که سیستم عامل اندروید خواهد داشت. در حال حاضر این پروژه فقط تلاش تحقیقاتی است و عضو محصولات رسمی گوگل نیست.
۱۳۹۴/۵/۲۸

پروژه آرا تلاشی تحقیقاتی برای ساخت اکوسیستم سخت افزاری ماژولار است. آرا تلاش می‌کند اینترنت موبایل را در اختیار 5 میلیارد انسانی قرار دهد که به آن دسترسی ندارند؛ به‌عبارت دیگر، پروژه آرا تلاش می‌کند به کاربران توانایی ساخت گوشی‌هوشمند ماژولاری براساس خواسته‌هایشان را بدهد.

 

image

 

گوگل برنامه عرضه گوشی هوشمند پروژه آرا را به تعویق انداخت. تیم آرا در توئیتی اعلام کرد که این محصول در 2016 عرضه خواهد شد. پیش‌تر قرار بود گوشی ماژولار پروژه آرا در آخرین ماه‌های 2015 و در پورتوریکو عرضه شود، اما حالا گوگل تصمیم گرفته پروژه‌اش را در امریکا عرضه کند.
پروژه آرا این امکان را به کاربران می‌دهد که قطعات گوشی‌هوشمندشان را به‌دلخواه انتخاب کنند یا آنها را تغییر دهند. به این ترتیب کاربر به‌راحتی می‌تواند پردازنده، دوربین و تقریبا تمام قطعات گوشی خودش را تعیین یا تعویض کند.

 

image

 

پروژه آرا جهشی عظیم در صنعت موبایل خواهد بود. تیم تحقیقاتی آرا در کنفرانس I/O گوگل نمونه واقعی این گوشی را به نمایش گذاشت. به نظر می‌آید تولید این محصول بسیار سخت‌تر از پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده است. گوگل مدعی شده که بین 20 تا 30 ماژول برای این محصول آماده کرده است.
نظر شما در مورد پروژه آرا چیست؟ آیا این پروژه با موفقیت به سرانجام می‌رسد و عرضه می‌شود؟

منبع: The Verge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Hijacker

۱۳۹۵/۲/۲۴
ایده بسیار شگفت انگیزیه
فکر میکنم اگه گوگل هم نتونه با موفقیت این پروژه رو تموم کنه به اندازه ای جذابیت و جا برای مانور داره که ممکنه هرکدوم از برندهای مطرح اونو تمومش کنن
این میتونه تو صنعت موبایل یه انقلاب اساسی به پا کنه
وقتی مصرف کننده بتونه تک تک قطعات رو بر اساس نیاز و یا علاقه خودش انتخاب کنه فقط برندهای مطرح و با کیفیت توانایی بقا دارن و دیگه کمتر شاهد محصولات بی کیفیت خواهیم بود

hadi

۱۳۹۴/۶/۲
کی حرف از ویندوز زد؟

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۸
اگه خوب و درست مدیریت بشه جواب میده ولی با تجربه ای که من از گوگل دارم فکر نکنم از پسش بر بیاد. اگر هم بتونه. محدودیت های کیفیتی زیاد وجود خواهد داشت. هماهنگی بین قطعات و ... ولی چون هیچ شرکت دیگه ای فعللا قصد انجام همچین کاری رو نداره پس قطعات فقط توسط خود گوگل ارائه میشن و هر قیمتی ممکنه روشون بخوره که من خودم فکرر نمیکنم حد اقل تا بیست سال اینده این کار نتیجه خوبی بده. از طرفی من هیچوقت حاظر نمیشم یه گوشی اندرویدی رو با ویندوزی عوض کنم. ایا گوگل حاظر میشه قطعات رو سازگار با ویندوز بسازه. فکر نکنم.

پارسا

۱۳۹۴/۵/۲۸
با این وجود کسی سراغ پرچمداران جدید نمیره هرچند فکر نکنم حالا حالاها بتونه یچیز با کیفیت بالا عرضه کنه.