خانهاخبار
جلوس گلکسی نوت 5 بر تخت قدرت

جلوس گلکسی نوت 5 بر تخت قدرت

نتایج به‌دست‌آمده از اولین تست‌های صورت‌گرفته بر گلکسی نوت 5 ثابت کرد که قدرت این گوشی می‌تواند آن را به صدر جدول قدرتمندترین پرچمداران حال حاضر بازار برساند.
۱۳۹۴/۵/۲۴

با اینکه تنها دو-سه روز از معرفی گلکسی نوت 5 می‌گذرد، خیلی زود نتایج بنچ‌مارک‌های سخت‌افزاری این فبلت باوقار در سایت‌های اینترنتی منتشر شده است که براساس این نتایج، می‌توان قدرت پردازشی آ‌ن‌ را با سایر پرچم‌داران سال 2015 مقایسه کرد.
گلکسی نوت 5، همچون سایر اعضای خانواده اس6 سامسونگ، از پردازنده اگزینوس 7420 استفاده می‌کند که براساس تکنولوژی 14 نانومتری FinEt ساخته شده، پس طبیعی است که همانند سایر اعضای خانواده‌‌اش نتایج درخشانی در تست‌ها به دست آورد.
پردازنده پرقدرت اگزینوس 7420، که در قلب نوت 5 جای گرفته، پردازنده‌ای 8 هسته‌ای شامل 4 هسته 2.1 گیگاهرتزی کورتکس A57 و 4 هسته 1.5 گیگاهرتزی کورتکس A53 است. اما آنچه می‌تواند به نوت 5 قدرت بیشتری در مقایسه با سایر اعضای خانواده اس6 ببخشد در اختیار داشن 4 گیگابایت حافظه رم LPDD4 است که مطمئنا بر سریع‌تر وروان‌تر باز شدن اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها تاثیر بسیار دارد.

 

image

 

تست‌های صورت‌گرفته بر نسخه پیش‌تولید این دستگاه شکی باقی نمی‌گذارد که نوت 5 سلطان جدید بازار موبایل خواهد بود. فبلت جدید سامسونگ در بنچ‌مارک Antutu توانست امتیاز 69401 را به دست آورد که اندکی از گلکسی اس6 و اس6 اج بالاتر است؛ اما به نظر می‌رسد در تست‌های GFXBench هنوز جای کار برای بهتر شدن وجود داشته باشد که البته با توجه به پیش‌تولید بودن دستگاهی که تست‌ها روی آن صورت گرفته، این نکته قابل توجیه است.



به‌هرحال، جدا از نتایج به‌دست‌آمده از این بنچ‌مارک‌ها، مطمئنیم که گلکسی نوت 5 در دنیای واقعی عملکردی بسیار روان و سریع خواهد داشت. فقط امیدواریم که سامسونگ با بهینه کردن رابط کاربری تاچ‌ویز عملکرد خوب سخت‎‌افزارهای دستگاه را همراهی کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محمد حسین

۱۳۹۴/۵/۲۵
به اندازه ایی که جی اس ام از سامسونگ خوبی و تبلیغ میکنه ،اگر خود سامسونگ انقدر میکرد الان آیفون فروشی نداشت

امیر

۱۳۹۴/۵/۲۵
واقعا متاسفم واسه بعضیا که با این همه امکانات نکت5 بازم روشون میشه اسمه گوشیه دیگه ای رو بیارن واسه مقایسه با این

سعید

۱۳۹۴/۵/۲۵
هر چقدر پر سرعت باشه اما تجربه وگذشت زمان نشون داده که سامسونگ با سی پی یو اگزینوس هنگ میکنه .بعدشم ازمایش هیچ وقت دلیل سریع بودنش نیست باید کار بخوره تا معلوم بشه

امیرحسین

۱۳۹۴/۵/۲۵
بله دوست عزیز. واقعا شاهکار هست. ولی من نمیدونم این دوستانی که مثل بچه ها با عقده در مورد برندهای دیگری غیر از برند مورد نظرشون نظر میدن کی میخوان بزرگ شن. این بچه بازی ها مربوط به کودکان زیر 7 ساله

hamed

۱۳۹۴/۵/۲۴
saitetun shabihe tizere tablighati samsung shode,kash in site monsefane rajebe gushiha sohbat mikard