خانهاخبار
با 5 ویژگی جدید قلم S Pen گلکسی نوت 5 آشنا شوید

با 5 ویژگی جدید قلم S Pen گلکسی نوت 5 آشنا شوید

همراه با به‌روز شدن سخت‌افزارهای جدیدترین عضو از خانواده گلکسی نوت سامسونگ (یعنی گلکسی نوت 5) قلم دیجیتال S Pen این فبلت نیز با تغییراتی همراه بوده است که در این مطلب به معرفی 5 ویژگی جدید آن می‌پردازیم.
۱۳۹۴/۵/۲۴

اواخر هفته گذشته شاهد معرفی جدیدترین عضو از خانواده فبلت‌های سامسونگ بودیم. گلکسی نوت 5 سرانجام در کنفرانس 22 مرداد این شرکت معرفی شد؛ فبلتی که بی‌شک زیباترین و پیشرفته‌ترین فبلتی است که تاریخ این شرکت تاکنون به خود دیده.

 

image

 

جدا از طراحی چشم‌نواز و سخت‌افزارهای قدرتمند این دستگاه، قلم دیجیتال S Pen یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های گلکسی نوت 5 است که در طول کنفرانس نیز تاکید بسیاری بر آن شد. اصولا قلم‌های S Pen نقش پررنگی در شخصیت بخشیدن به گلکسی نوت‌ها ایفا کرده‌اند، طوری که عرضه سری گلکسی نوت بدون آنها بی‌معنی می‌شود.
S Pen گلکسی نوت 5، همراه با سایر مشخصات این دستگاه، بهبودهای بسیار خوبی نسبت به گلکسی نوت 4 داشته است. در این مطلب قصد داریم شما را با 5 ویژگی جدیدی آشنا کنیم که سامسونگ به S Pen جدید خود افزوده است.
 

احساس بهتر و واقعی‌تر

image

 


اگرچه قلم‌های دیجیتال به راحتی ما در یادداشت‌‌نویسی و کار با دستگاه‌های لمسی کمک بسیار می‌کنند، این قلم‌ها هنوز مانند قلم‌های واقعی روان و خوش‌دست نیستند. سامسونگ در نوت 5 تمام تلاشش را کرده است که تا جای ممکن S Pen را به قلم‌های واقعی نزدیک‌تر کند. این S Pen جدید اکنون خوش‌دست‌تر از قبل شده و با اضافه شدن یک دکمه فشاری به بالای آن حس واقعی‌تری پیدا کرده است. با فشار دادن این دکمه، قلم دیجیتال خیلی راحت از جای خود بیرون می‌پرد و برای استفاده آماده می‌شود.


Air Command انعطاف‌پذیرتر

image

 

ویژگی Air Command از زمان معرفی تاثیر زیادی بر افزایش عملکرد و بالا بردن سرعت کاربران در استفاده از گلکسی نوت‌ها داشته است. با بهره‌گیری از این ویژگی تنها کافی است قلم را به نمایشگر نزدیک کنید تا مجموعه‌ای از آیکون اپلیکیشن‌ها بلافاصله باز و آماده استفاده شود. تا پیش از این تنها اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ که با Air Command سازگار بودند در منوی آن نمایش داده می‌شدند، اما اکنون کاربران قادرند سایر اپلیکیشن‌های سازگار با Air Command را نیز به منوی مربوط بیفزایند.


نوشتن روی صفحه خاموش

image

 

پیش‌تر، اگر نیاز به یادداشت نوشتن در گلکسی نوت خود داشتید، باید اول صفحه گوشی را روشن می‌کردید و با باز کردن برنامه مربوط، یادداشت خود را در دستگاه ثبت می‌کردید. سامسونگ اکنون این پروسه را بسیار کوتاه کرده است: در گلکسی نوت 5 تنها کافی است S Pen را بردارید و یادداشتتان را روی صفحه دستگاه، بدون نیاز به روشن کردن آن، بنویسید. جالب است؛ نه؟!


Scroll Capture

image

 

S Pen به کاربران گلکسی نوت‌ها اجازه می‌دهد به‌سرعت بخشی از صفحات اینترنتی را که در حال مشاهده‌شان هستند ببرند و ذخیره کنند. اکنون این ویژگی پیشرفته‌تر هم شده و امکان گرفتن اسکرین‌شات از صفحات اینترنتی به‌صورت کامل در اختیارتان قرار گرفته است. با ویژگی Scroll Capture تمام صفحه اینترنتی، هرچقدر هم که طولانی باشد، به‌طور کامل در یک فایل ذخیره می‌شود.


حاشیه‌نویسی در PDF
یکی از کاربرد‌های اصلی فبلت‌های گلکسی نوت مطالعه و ویرایش اسناد اداری و فایل‌های متنی است. در گذشته اگر کاربر به دیدن فایل‌های PDF و یادداشت‌نویسی در آنها نیاز داشت، مجبور بود اپلیکیشن‌ جدیدی برای باز کردن PDF دانلود کند و نمی‌توانست مستقیما توسط S Pen روی آنها یادداشت بگذارد. در گلکسی نوت 5، علاوه بر اینکه برنامه‌ای درونی برای مشاهده فایل‌های PDF افزوده شده، امکان یادداشت نوشتن روی این فایل‌ها نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

 

منبع: Greenbot

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (36 نظر)

علی

۱۳۹۶/۱۰/۱۹
سامسونگ امکانات گوشیای ۳ سال پیشش هنوز رو ایفونا نیست قلمش بینهات عالیه صفحش که شما اینقد ازش بد گفتین فوق العادس و نه ایفون نه بقیه به این زودیا به این حد نمیرسن.و ایفون اخرش مجبور شد سرشو خم کنه و واسه ایفون ایکس از سامسونگ صفحه نمایش بگیره

علی

۱۳۹۵/۷/۲۸
سلام گوشی من نت ۵ هستم وقتی متنی کپی میکنم paste کار نمی کنه میشه باید باید چکار کنم

محمد حمزه

۱۳۹۵/۷/۱۴
امکان کانورت عکس در نوت ۵ چرا حذف شده؟
این نقص خیلی بزرگییه

نازنین

۱۳۹۵/۷/۹
سلام گوشی من نت ۵ هستم وقتی متنی کپی میکنم paste کار نمی کنه میشه باید باید چکار کنم

حکمت

۱۳۹۵/۵/۲۹
دوستان عزیزی که میگن حذف نشده، به ما هم بگید چطور فعالش کنیم. در صفحه کلیددهستش مثلا وقتی می خوای پیامک بدی ولی در صفحه ی یادداشت s not و action memoوجود نداره.