خانهاخبار
در کنفرانس شب گذشته سامسونگ چه گذشت؟ مروری بر ۶ اتفاق مهم این رویداد

در کنفرانس شب گذشته سامسونگ چه گذشت؟ مروری بر ۶ اتفاق مهم این رویداد

کمپانی پرآوازه سامسونگ تلاش‌های مختلفی کرده بود تا ذهن‌ها را در کنفرانس Unpacked به تسخیر خود درآورد. برای جمع‌بندی رویدادهای این کنفرانس در ادامه به بررسی ۶ اتفاق برجسته کنفرانس دیشب می‌پردازیم.
۱۳۹۴/۵/۲۳

طی چند سال اخیر، سامسونگ بارها بازار را با گوشی‌های قدرتمند خود تحت تاثیر قرار داده است؛ گوشی‌هایی که همواره یک برگ برنده در برابر گوشی‌های اپل در چنته داشتند: این دستگاه‌ها از همان ابتدا به صفحه نمایش‌های بزرگ مجهز بودند. اما تقریبا یک سالی می‌شود که وضعیت کمی متفاوت شده است. اپل سال گذشته با آیفون ۶ پلاس ۵.۵ اینچی وارد گود شد و معادله‌ای را بر هم زد که سال‌ها برقرار بود. این موضوع سبب شده است که سامسونگ برای جذب کاربران مجبور شود نوآوری‌های مختلف ارائه کند.

سامسونگ امسال روند همیشگی خود را تغییر داد و تصمیم گرفت پیش از عرضه آیفون‌های جدید دو محصول تازه‌واردش را به بازار ارائه دهد؛ یعنی همان کاری که دیروز انجام شد. در کنفرانس شب گذشته این شرکت، با عنوان Unpacked، سامسونگ از دو دستگاه گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس۶ اج پلاس پرده‌برداری کرد. این دو گوشی مهره‌هایی هستند که سامسونگ قصد دارد پیش از عرضه آیفون‌های جدید به کمک آنها بازار را دست خود بگیرد. علاوه بر عرضه دو دستگاه فوق، سامسونگ سیستم پرداخت موبایلی جدیدش را هم معرفی کرد و از کیبوردی سخت‌افزاری نیز پرده برداشت.

این کمپانی پرآوازه تلاش‌های مختلفی کرده بود تا ذهن‌ها را در کنفرانس Unpacked به تسخیر خود درآورد. برای جمع‌بندی رویدادهای این کنفرانس در ادامه به بررسی ۶ اتفاق برجسته کنفرانس دیشب می‌پردازیم:

 

۱- گلکسی نوت ۵ کاملا از فلز و شیشه ساخته شده است

 

image

 

با پلاستیک و چرم مصنوعی خداحافظی کنید! سامسونگ بالاخره در سلیقه طراحی خود تجدیدنظر کرده است و دستگاه‌هایش را، به‌جای پلاستیک و چرم، به فلز و شیشه مزین می‌کند. از این نظر سبک طراحی نوت ۵ را می‌توان مشابه گلکسی اس۶ دانست. مدل جدید نوت نیز به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با کیفیت Quad HD مجهز است و قلم مخصوص آن از زیر بدنه خارج می‌شود. به‌عبارت دیگر، این مدل همان مدل قبلی است که نسبتا بهبود یافته و بهتر شده است. اما نقصی وجود دارد که شاید طیف گسترده‌ای از کاربران را ناامید کند: در نوت ۵ دیگر از باتری قابل جداسازی و درگاه حافظه microSD خبری نیست. فروش این گوشی از ۲۱ اوت آغاز خواهد شد. برای آشنایی بیشتر می‌توانید بررسی اولیه این دستگاه را از زبان جی‌اس‌ام مطالعه کنید.

 

۲- گلکسی اس۶ اج پلاس مفهوم لبه را کاربردی‌تر می‌کند

 

image

 

گوشی گلکسی اس۶ اج پلاس همان چیزی است که نامش می‌گوید: نسخه بزرگ‌تر اس۶ اج که به صفحه نمایش ۵.۷ اینچی مجهز است. طراحی این وسیله نیز کم‌نقص است: استفاده از همان فلز و شیشه‌ای که زبان طراحی سخت‌افزاری جدید سامسونگ شده است. سامسونگ در این مدل سعی کرده که قابلیت کلیدی این سری (همان اج یا لبه) را کاربردی‌تر کند. لبه‌ها در این مدل امکان دستیابی به مخاطبان و اپلیکیشن‌های استفاده‌شده اخیر را پیش روی کاربران می‌گذارند. این ویژگی باعث می‌شود مواقع بسیاری از مراجعات بی‌مورد به هوم اسکرین یا منوی دستگاه جلوگیری شود. فروش این مدل نیز از ۲۱ اوت آغاز خواهد شد. در این لینک می‌توانید بررسی اولیه اس۶ اج پلاس را مطالعه نمایید.

 

۳- به‌کمک سامسونگ از اکثر کارت‌خوان‌ها خرید کنید

 

image

 

سامسونگ قصد دارد استفاده از سیستم پرداخت موبایلی خود را از اپل پی نیز ساده‌تر کند. به‌جای استفاده از پایانه و روش پرداخت اختصاصی نظیر اپل پی، پرداخت‌های سرویس سامسونگ پی با تکیه بر NFC و روشی تحت عنوان MST انجام می‌شود. کد مغناطیسی‌ای که توسط روش MST تولید می‌شود همان کدی است که از روی کارت‌های اعتباری با کشیدنشان در کارت‌خوان‌ها خوانده می‌شود. چنین رویکردی در پیاده‌سازی سامسونگ پی موجب می‌شود که، بدون نیاز به کار اضافی، سامسونگ پی با تعداد انبوهی از کارت‌خوان‌های موجود در فروشگاه‌ها سازگار شود. این سرویس از ابتدای ماه سپتامبر برای گلکسی اس۶، اس۶ اج، اس۶ اج پلاس و نوت ۵ در خاک کره فعال خواهد شد. برای آشنایی بیشتر، می‌توانید مطلب مربوط به سامسونگ پی را در جی‌اس‌ام مطالعه کنید.

 

۴- از دوربین مستقیما در یوتیوب استریم کنید

 

image

 

دوربین نوت ۵ و اس۶ اج پلاس را از نظرهای گوناگون می‌توان مشابه دوربین ۶اس دانست. اما در دوربین دو دستگاه معرفی‌شده اخیر یک قابلیت جدید خواهید یافت: می‌توان ویدئوها را مستقیما از دوربین به سرویس یوتیوب استریم کرد. این قابلیت از ویدئوهایی تا کیفیت 1080p با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند و در صورت برقراری اتصال اینترنتی مناسب، بدون اشکال از عهده پخش آنها در یوتیوب برمی‌آید. بحثی نیست که شمار زیادی از اپلیکیشن‌ها را می‌توان نام برد که از مدت‌ها پیش چنین قابلیتی فراهم کرده بودند، اما تعبیه این قابلیت در اپلیکیشن دوربین موجب می‌شود که افراد بیشتری به برادکست آنلاین ترغیب شوند. در خصوص قابلیت استریم در یوتیوب نیز در جی‌اس‌ام سخن گفته‌ایم.

 

۵- کیبورد سخت‌افزاری برگشته است؛ البته تنها در صورت تمایل

 

image

 

یکی از محصولات عجیبی که سامسونگ در کنفرانس شب گذشته از آن پرده‌برداری کرد کیبورد سخت‌افزاری کوچکی است که به پایین بدنه نوت ۵ و اس۶ اج پلاس متصل می‌شود. کارکرد این ابزار شبیه همان چیزی است که در محصولاتی نظیر Typo دیده‌ایم: کیبوردی کامل که به شما اجازه می‌دهد به‌جای کیبورد لمسی از کلیدهای سخت‌افزاری برای تایپ استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که این کیبورد تنها برای دو دستگاه اشاره‌شده فوق ساخته شده است. وقتی کیبورد را به یکی از این دو گجت متصل می‌کنید، پایین صفحه نمایش پوشش داده می‌شود و سطح لمسی قابل تعامل کمتر می‌شود. البته این بدان معنا نیست که امکان کار با دستگاه مختل خواهد شد. با وصل کردن کیبورد، کل سیستم عامل برای سازگار شدن با اندازه کوچک‌تر صفحه نمایش تغییر اندازه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با کیبورد سخت‌افزاری جدید سامسونگ می‌توانید بررسی آن را در جی‌اس‌ام مطالعه کنید.

 

۶- Gear S2 با طراحی جدید در راه است

 

image

 

چگونه می‌توان یک کنفرانس را تا آخرین لحظه هیجان‌انگیز نگه داشت؟ یک شگرد آن است که در اواخر کنفرانس از محصولاتی بگویید که در آینده از راه می‌رسند. سامسونگ کنفرانس خود را با نگاهی اجمالی و سریع به Gear S2 به پایان رساند؛ ساعت هوشمند جدید با صفحه نمایش گرد که سوم سپتامبر عرضه می‌شود. اطلاعاتی که از این ساعت هوشمند داریم بسیار کم است، اما حداقل از روی ظاهر می‌توان گفت که با زیباترین ساعت هوشمند ساخت سامسونگ طرفیم. اگر به کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تصاویری از این ساعت هوشمند علاقه‌مندید، به این مطلب جی‌اس‌ام سر بزنید.

 

منبع: TheVerge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (23 نظر)

sajad7575

۱۳۹۴/۶/۱۱
واقعا این اپل چی فک میکنه. یه سیستم عامله ضعیفو سبک رو که دوهزارم نم ارزه گذاشتن رو گوشی بعد خیلیم حال میکنن که گوشی سرعتش بالاست .انقد سخت افزاری ضعیفه که اگه اندروید بریزی روش باید بنرین بریزی توش هلش بدی ولی شما بیاین آی او اس بریزین رو سامسونگ انقد از نظر سخت افزاری قویه که اصن با سرعت نور کار میکنه.
هر وقت اپل گوشی زد که بتونه مثل سامسونگ اندروید رو اجرا کنته بعد بیاد حرف بزنه.
بعدشم اصلن اپل گوشی بزرگ نمیزد چیشد که یهو زد تو کار گوشی بزرگ؟؟؟ چون انقد فروش نوت های سامسونگ بالا بود که دید نمیشه باید اسکی بره رو سامسونگ...
حالا هی برید بگید اپل خوبه

ANGEL

۱۳۹۴/۶/۹
ای قربون آدم چیز فهم

صادق

۱۳۹۴/۶/۹
سلام دوستان عزیز یه سوال دارم و اونم اینه که تو نوت 4 میشه با قلم تو فایل pdf بنویسیم؟؟؟ اگه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم.

حمید

۱۳۹۴/۶/۷
سلام
من میگم شما خودتون تحقیق کنید و قضاوت کنید.
سامسونگ واسه فروش گلکسی نوت 5 و اج پلاس تست 30 روزه گذاشته تا شاید بتونه کاربران آیفون رو فریب بده تا سامسونگ بخرن بعد دیده بازم مردم فریب نمی خورن اومده گفته اگر کسی گلکسی نوت 5 یا اج پلاس بخره 200 دلار هم هدیه میگیره .
خب خود شما اگر انصاف داشته باشید و بی تعصب نگاه کنید این یعنی همون شکست سامسونگ . یعنی این برند با این همه ادعا و این همه معرفی و تبلیغات.... جلوی آیفون کمر خم میکنه آیفون فقط با سالی 2 تا گوشی داره سامسونگ پر ادعا رو زیر دست و پا خورد میکنه .
در جواب به طرفداران سامسونگ همین کافیه که سامسونگ تنها از ترس اینکه شکست سال قبل رو تکرار نکنه اومد گوشی فلزی ساخت وگرنه واسش طرفداراش و خریداراش مهم نیست .

میثم

۱۳۹۴/۶/۷
آقا بحث نداره که برادران من
الان فقط LG G4 خخخخخخ
لامصب عالیه عالیییییییی
نزدیک یک ماهه که دارم ازش استفاده میکنمم
ینی واقعا گوشی خر تر ازین ندیدم به مولا
به جرات میتونم بگم هیچ نقصی نداره
تنها نقصش اینه که لوازمش سخت گیر میاد