خانهاخبار
Samsung Pay روشی جدید در پرداخت‌های موبایلی فراهم می‌کند

Samsung Pay روشی جدید در پرداخت‌های موبایلی فراهم می‌کند

سامسونگ پی را این غول کره‌ای در مراسم معرفی گلکسی اس۶ و اس۶ اج معرفی کرد. اما امشب اطلاعات تکمیلی راجع به این سرویس پرداخت موبایلی هم منتشر کرد. سامسونگ در این سرویس روشی جدید برای پرداخت فراهم کرده است که به‌کمک آن می‌شود تقریبا از هر کارت‌خوانی خرید کرد.
۱۳۹۴/۵/۲۲

تا چندی پیش صحبت درباره پرداخت‌های موبایلی معمولا در نهایت ما را یاد لغاتی مانند «گیج‌کننده» می‌انداخت! بانک‌های مختلف، اپراتورهای مختلف، سرویس‌های پرداخت موبایلی مختلف، همه و همه مزید بر علت می‌شدند تا این پدیده بیش از آنکه هیجان‌انگیز باشد، سردرگم‌کننده شود. البته هرچه پیش می‌رویم، این مشکلات هم کمتر و کمتر می‌شود.

 

image

 

اکنون تمام سرویس‌های پرداخت موبایلی موجود به ان‌اف‌سی نیاز دارند. سامسونگ پی هم اگرچه با ان‌اف‌سی کار می‌کند، سامسونگ یک تکنولوژی دیگر هم وارد کار کرده است تا سامسونگ پی تقریبا با هر دستگاه کارت‌خوانی سازگار باشد. متاسفانه هنوز این مدل از کارت‌ها و پوزها در ایران فراگیر نشده است، اما برخی بانک‌ها، مانند بانک شهر، کارت‌بانک با تکنولوژی مگنتی عرضه کرده‌اند.

تکنولوژی جدید سامسونگ از MST استفاده می‌کند. گوشی‌های مجهز به این تکنولوژی، همانند کارت‌های بانکی مگنتی، می‌توانند با امواج مغناطیسی از پوزهای مخصوص خرید کنند. MST در سامسونگ گلکسی اس۶، اس۶ اج و همچنین گوشی‌هایی که امشب معرفی شدند، یعنی نوت ۵ و اس۶ اج پلاس، وجود دارد. نحوه کار به این صورت است که وقتی می‌خواهید پرداخت کنید، انگشتتان را کنار صفحه نمایش گوشی (زمانی که گوشی خاموش است یا در صفحه Home قرار دارد) از بالا به پایین بکشید. سپس کارت بانکی که قبلا در گوشی ثبت کرده‌اید روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود. در این مرحله باید انگشت خود را با اسکنر اثر انگشت اسکن کنید تا هویت شما برای گوشی تایید شود. سپس تلفن هوشمندتان را نزدیک دستگاه خودپرداز مگنتی بگیرید و تمام؛ خرید انجام شد! البته برای این مدل پرداخت باید دستگاه کارت‌خوان هم به تکنولوژی مگنتی مجهز باشد. فعلا چنین دستگاه‌های کارت‌خوانی در ایران وجود ندارد، اما تا پایان سال به احتمال بسیار زیاد شاهد حضور این مدل دستگاه‌ها نیز خواهیم بود.

روش دیگر، درست مانند سایر سرویس‌های پرداخت موبایلی، نیازمند ان‌اف‌سی در گوشی و دستگاه پرداخت فروشگاه است. برای ما ایرانیان پرداخت به شیوه اول که توضیح دادیم ممکن است خبر خوبی باشد، چراکه احتمالا ما نیز می‌توانیم به‌زودی به‌کمک پرداخت‌های موبایلی خرید کنیم. البته پیش از آن باید ببینیم آیا کارت‌های بانک‌های کشورمان به سرویس سامسونگ اضافه می‌شود یا خیر. همچنین باید بانک‌های بیشتری هم کارت مگنتی عرضه کنند.

نظر شما درباره این ابداع سامسونگ چیست؟ آیا سامسونگ پی به‌واسطه خرید به‌کمک MST می‌تواند زودتر از اپل پی و اندروید پی پیشرفت کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

نیما

۱۳۹۸/۱/۱۴
همان طور که فرمودید این برنامه روی موبایل شما ناسازگار بوده وبه اندروید بالای 8 احتیاج دارد

Mr.abedi17

۱۳۹۷/۵/۱۴
سلام گوشی من اس۸ هست وقتی میرم داخل سامسونگ پی ارور میده و مینویسه try again latar چه کار کنم لطفا جواب

احمد

۱۳۹۵/۱۱/۳
سلام
من برنامه رو نصب کردم وارد که می شم رو گزینه شروع که می زنم اما هیچ اتفاقی نمی افتد می شه باید چه مشکلی داره ؟
گوشیم هم A8 هست .

Coral

۱۳۹۵/۹/۱۹
سلام یه سوالی چرا سامسونگ پی به هیچ وجه روی نوت ۵ من نصب نمیشه و میگه با گوشیتون سازگار نیست؟ این مشکل از کجاست؟ حالا این که کارت های ایرانی نمیخوره بهش مهم نیست چرا نمیتونم اپ رو از پلی استور یا هر جا نصب کنم که گیفت کارت ویزا رو اسکن کنم؟

mvf

۱۳۹۴/۵/۲۳
امیدوارم که سایت جی اس ام برای همه ی برند ها همچین برنامه هایی رو اجرا کنه، در غیر این صورت معلوم میشه که جی اس ام از برند یا برند های خاصی طرفداری می کنه.