خانهاخبار
آیا آی‌اواس موفق می‌شود اندروید را شکست دهد؟

آیا آی‌اواس موفق می‌شود اندروید را شکست دهد؟

سهم عمده‌ای از بازار در اختیار سیستم عامل‌های اندروید و iOS است. این دو سیستم عامل را می‌توان شناخته‌شده‌ترین سیستم عامل‌های گوشی هوشمند دانست.
۱۳۹۴/۵/۱۸

سیستم عامل‌های هوشمند یکی از دلایل اصلی رواج گوشی‌های هوشمندند. اندروید و iOS سهم عمده‌ای از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از اندروید قدرت می‌گیرند. اپل با iOS خود سعی می‌کند با گوگل و سیستم عامل محبوبش رقابت کند. در تازه‌ترین تحقیقات ComScore مشخص شده سهم بازار برای آی‌اواس افزایش یافته و برای اندروید کاهش یافته است.

 

image


اندروید در فهرست پلتفرم‌های گوشی‌ در امریکا همچنان صدرنشین است. در ماه مارس اندروید 52.4 درصد بازار را در اختیار خود داشت و اکنون، با کاهش 0.8 درصدی، 51.6 درصد بازار را در اختیار دارد. در آن سو، آی‌اواس در ماه مارس 42.6 درصد بازار را در اختیار داشت و این رقم اکنون برای این پلتفرم به 44.1 درصد افزایش پیدا کرده است. با این تفاسیر آی‌اواس موفق‌تر از اندروید بوده است.
سیستم عامل‌های بلک‌بری و مایکروسافت نیز با رکود مواجه شده‌اند و، نسبت به مارس، سهم کمتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. مایکروسافت با تغییر 0.4 درصدی سهم بازارش از 3.3 درصد به 2.9 درصد کاهش یافته و بلک‌بری با تغییر 0.4 درصدی سهم بازارش از 1.6 درصد به 1.2 درصد کاهش یافته است.

 

image


در فهرست تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، اپل در صدر جدول قرار دارد و 44.1 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سامسونگ با 28.1 درصد در رتبه بعدی قرار دارد. ال‌جی، موتورولا و اچ‌تی‌سی در تعقیب این دو کمپانی‌اند و سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار در اختیار بگیرند.

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

karami_r78

۱۳۹۴/۵/۲۱
فقط یک ماه دیگه تا معرفی غول کالیفرنیایی باقی مونده.به خاطر همینم هست که فبلت note 5 رو مرداد ماه معرفی میکنه تا با iphone 6s+ روبه رو نشه.این قدر هم نگین سامسونگ خوبه و از این حرفا.اگه واقعا شرکت خوبی بودءءءءصبر میکرد همزمان با کمپانی کالیفرنیایی (apple) محصولاتش رو رونمایی میکرد...

ali_z72

۱۳۹۴/۵/۱۹
به این میگن یه نظر خوب و هوش مندانه .خوشم اومد آفرین

امیر

۱۳۹۴/۵/۱۹
__*__ مگه تمام دنیا آمریکا است؟!
__*__چرا آمار دنیا رو منتشر نمیکنید که اپل فقط 18% بازار رو در دست داره و آیپد داره در مقابل رقبای اندرویدی ضرر میده؟!
__*__ معلومه وقتی شرکت اپل بومی آمریکا است سیاستهای سرمایه داری کشور ایجاب میکنه مردم رو از طریق اپراتور مجاب کنن اپل بخرن نه اندروید با گوشی ساخت کره تا ارز کمتری از مملکت خارج بشه. وقتی قیمت و کیفیت تقریبا یکسان باشه، مردم روی کالای ساخت کشور خودشون تعصب دارن و اونو میخرن این جزء بدیهیات هست، همونطورکه در ایران فرش ایرانی میخرند نه ترک و چین.

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۱۸
بشر از زمان به وجود آمدن، عقلش کم کم رشد کرد. یکی اتیش پیدا کرد که بقیه نمیدونستن چیه. یکی شمشیر بهتر درست کرد که بقیه بلد نبودن. یکی هم موبایل بهتر پیدا کرد که هرچی تلاش کرد نتونس به بقیه بفهمونه. اونی که ویندوز دستشه یکم از این عقل اضافی بهره میبره. دلیل علمی هم داره. چون کسانی که اندروید و ای او اس دستشونه و هنوز نفهمیدن چقدر هر دوتاشون چرتن قطعا از یه درصد کمتری...... بقیش با خودتون. ممنون. لایک برعکس بدین جیگرم حال بیاد.

arei

۱۳۹۴/۵/۱۸
جی اس ام سلام بستگی به محصولاتش داره اگه فروشش زیاد هست نسبت به اندروید خو معلومه اپل برنده اگه نه فقط قیمت های محصولاتش را بالا ببرد قطعا شکست میخورد