خانهاخبار
تماشا کنید: یکی از کاربردهای احتمالی ForceTouch در آیفون‌های جدید

تماشا کنید: یکی از کاربردهای احتمالی ForceTouch در آیفون‌های جدید

اخیرا نام فورس تاچ را زیاد شنیده‌ایم؛ ویژگی‌ای که از ابتدای درز شایعات آیفون ۶اس برای این محصول متولد شد و تاکنون نیز چندین بار منابع مختلف لودهنده تاییدش کرده‌اند. حال یک طراح خوش‌ذوق یکی از کاربردهای احتمالی فورس تاچ را به تصویر کشیده و در قالب ویدئو منتشر کرده است. پیشنهاد می‌کنیم این ویدئو را از دست ندهید!
۱۳۹۴/۵/۱۷
image

 

یکی از شایعاتی که از ابتدا درباره آیفون‌های ۶اس و ۶اس پلاس شنیده می‌شد افزوده شدن ویژگی فورس تاچ به نمایشگر این گوشی‌ها بود. فورس تاچ به نمایشگر قابلیت تشخیص فشار از لمس را اضافه می‌کند. با اضافه شدن این ویژگی به نمایشگر آیفون‌های جدید، اپل نیز می‌تواند قابلیت‌های جدیدی در iOS 9 برای آیفون ۶اس بگنجاند که با فورس تاچ هماهنگ باشد.

البته هنوز آیفون‌های جدید معرفی نشده‌اند، اما طراحی خوش‌ذوق به نام Maximilian Kiener یکی از کاربردهای احتمالی فورس تاچ در آیفون ۶اس را در قالب ویدئو منتشر کرده است. ایده او برای فورس تاچ بسیار ساده است: کاربر روی هر آیکونی که بخواهد، فشار وارد می‌کند و تنظیمات مربوط به آن بخش باز می‌شود.

در ویدئویی که او ساخته این کاربرد روی آیکون بلوتوث در کنترل سنتر iOS اعمال می‌شود. در این بخش کاربر می‌تواند تنظیمات ساده‌ای مانند روشن یا خاموش کردن بلوتوث و WiFi و غیره اعمال کند، اما اگر بخواهد وارد تنظیمات کلی آنها شود، باید کنترل سنتر را ببندد و سپس وارد اپلیکیشن تنظیمات گوشی شود. ولی به‌کمک فورس تاچ کاربر می‌تواند با فشار روی آیکون بلوتوث مستقیما وارد تنظیمات مربوط به آن شود که تجربه کاربری آن بسیار بهتر و کاربردی‌تر از حالت عادی است.

 

 

به‌گفته طراح این ویدئو، چنین ویژگی‌هایی که با آنها به‌راحتی بتوان وارد تنظیمات شد چندی است که در اندروید وجود دارد و درواقع این موضوع یکی از برتری‌های اندروید به iOS است. اما با افزوده شدن فورس تاچ، احتمالا iOS این نقص خود را برطرف خواهد کرد. علاوه بر این، تصور کنید چه ویژگی‌های جذاب دیگری ممکن است وجود داشته باشد که توسعه‌دهندگان می‌توانند به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

نظر شما درباره ویدئوی بالا چیست؟ آیا به نظر شما فورس تاچ ویژگی جذابی در آیفون‌ها خواهد بود و سایر شرکت‌ها نیز به استفاده از آن روی خواهند آورد یا خیر؟

منبع: iClarified

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

حسين

۱۳۹۴/۵/۲۸
ميسى خسته نباشيد

حسین باختر اصل

۱۳۹۴/۵/۱۸
این فورس تاچ جدیده تقلیدی هم نیست قابلیت اندروید فشار رو رو لمس تشخیص نمیده و در نتیجه امکان اشتباه زیادی داه همه میدونن ولی اپل نه

Armin

۱۳۹۴/۵/۱۸
Pas be nazaram shoma khodetam manie smartphono nafahmidi

mostafa

۱۳۹۴/۵/۱۸
این که خیلی وقته که تو اندروید هست !!!

محمد

۱۳۹۴/۵/۱۷
خداییش این خبر الکی چیه میزارید شما دام دارید واسه اپل تبلیغ میکند مردم فقط دارن پول برند میده هواوی گوشی آنر7معرفی میکنه شما هیچ خبری نمیزنی ولی یکی تو جزیره شاساپولاقا یه ویدیو داده بیرون سریع میزارین اینقد تعصبی عمل نکنید