خانهاخبار
اپل موزیک طی ۵ هفته ۱۱ میلیون کاربر جذب کرده است

اپل موزیک طی ۵ هفته ۱۱ میلیون کاربر جذب کرده است

روز گذشته اپل آماروارقام جدیدی در مورد اپل موزیک منتشر کرد و از جذب تعداد قابل توجهی کاربر به این سرویس خبر داد. اپل اعلام کرده که پس از ۵ هفته که سرویس اپل موزیک در دسترس عموم قرار گرفته ۱۱ میلیون کاربر به برنامه تست رایگان پیوسته‌اند. علاوه بر این تعداد، ۲ میلیون نفر نیز مشترک سرویس خانوادگی شده‌اند.
۱۳۹۴/۵/۱۶

روز گذشته اپل آماروارقام جدیدی در مورد اپل موزیک منتشر کرد و از جذب تعداد قابل توجهی کاربر به این سرویس خبر داد. اپل اعلام کرده که پس از ۵ هفته که سرویس اپل موزیک در دسترس عموم قرار گرفته ۱۱ میلیون کاربر به برنامه تست رایگان پیوسته‌اند. علاوه بر این تعداد، ۲ میلیون نفر نیز مشترک سرویس خانوادگی شده‌اند. در سرویس خانوادگی می‌توان با پرداخت مبلغی بیشتر از هزینه سرویس انفرادی از اپل موزیک روی آی‌دیوایس ۶ کاربر به‌طور اشتراکی استفاده کرد.

با در نظر گرفتن این که مدت زیادی از شروع دسترسی عمومی به اپل موزیک نگذشته است، به آماروارقام اعلام‌شده اپل بدون هیچ اغراقی می‌توان صفت خیره‌کننده داد. البته موردی که به‌وضوح مشخص است و اپل نیز به آن اشاره کرده این است که این تعداد کاربر فعلا عضو برنامه تست رایگان‌اند. از این رو جالب است که ببینیم چه تعداد از این افراد به برنامه اشتراکی نیز می‌پیوندند و حاضرند برای استفاده از اپل موزیک پول پرداخت کنند.

image

برای آن که بتوانید مقایسه‌ای سرانگشتی کنید، اسپاتیفای را در نظر بگیرید که پس از گذشت ۷ سال از شروع فعالیتش موفق شده ۷۰ میلیون کاربر فعال جذب کند  که ۲۰ میلیون نفر آنها مشترک سرویس پولی این شرکت‌اند. پاندورا نیز طبق اعلام‌ها نزدیک ۸۰ میلیون کاربر دارد. اگر اپل موزیک با همین روند موفق آغازین خود راهش را ادامه دهد، بدون شک در آینده‌ای نزدیک سایر رقیبان را از میان برمی‌دارد و به یکه‌تاز عرصه استریم موزیک تبدیل می‌شود.

اپل راه‌های مختلفی نیز برای بازاریابی و تبلیغ این سرویس به کار گرفته است. چند روز پیش بود که خبر نصب بیلبوردهای تبلیغاتی اپل موزیک در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس شهرهایی نظیر توکیو و لس‌آنجلس را شنیدیم. برخی عقیده دارند که اپل می‌تواند با تغییرات کوچکی رشد اپل موزیک را از آنچه هست نیز فراتر ببرد؛ تغییراتی نظیر فرستادن پیغام نوتیفیکیشن به کاربران جدید یا نمایش پیغام عضویت در اپل موزیک در محیط آی‌اواس.

منبع: TheNextWeb

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)