خانهاخبار
تبدیل پیام صوتی به متن به قابلیت‌های سیری اضافه می‌شود

تبدیل پیام صوتی به متن به قابلیت‌های سیری اضافه می‌شود

اپل، که در جدال دستیارهای صوتی خود را از کورتانا و گوگل ناو عقب‌تر می‌داند، به فکر بهبود دستیار صوتی‌اش افتاده است و قصد دارد با اضافه کردن ویژگی‌های جدید جایگاه خود را ارتقا دهد.
۱۳۹۴/۵/۱۳

به نظر می‌رسد اپل نمی‌خواهد دستیار صوتی‌اش از دستیارهای صوتی مایکروسافت و گوگل عقب بماند، به همین دلیل به فکر هوشمند‌‌تر کردن این دستیار صوتی افتاده است. خبرهایی به گوش رسیده درباره این که این شرکت امکان تبدیل پیام‌های صوتی به متن را به سیری اضافه کرده است و از این پس سیری به‌جای جواب دادن به تماس‌های ازدست‌رفته، با پیام صوتی پیش‌فرض، قادر است پیام‌های صوتی را ضبط کند و آنها را به متن تبدیل کند. این پیام‌ها از طریق iCloud به کاربران ارسال می‌شود و از این طریق دیگر هیچ نیازی به چک کردن پیام‌های صوتی نیست.

سرویس iCloud Voicemail، در صورتی که کاربر به آن اجازه دهد، می‌تواند بفهمد که کاربر کجاست و چرا نمی‌تواند به گوشی‌اش پاسخ دهد. طبق گزارش بیزینس اینسایدر، تعدادی از کاربران اپل در حال آزمایش این ویژگی هستند و احتمالا در iOS 10 در سال 2016 از آن رونمایی می‌شود.

 

image

 

راه‌حل اپل کاملا ساده و هوشمندانه است. اغلب افراد حوصله تایپ کردن ندارند و ترجیح می‌دهند پیام صوتی ارسال کنند، از طرف دیگر تمایلی به دریافت پیام صوتی ندارند و ترجیح می‌دهند پیام‌های متنی بخوانند. اپل هم دقیقا همین امکان را برای کاربران فراهم می‌کند: ارسال پیام صوتی، دریافت پیام متنی.

اپل دیتای صوتی را به سرور ارسال می‌کند تا آنها را به متن تبدیل کند. سرویس پیام صوتی iCloud نیز همین کار را انجام می‌دهد  و داده‌ها را به سرور اپل ارسال می‌کند و سیری آنها را برایتان به متن تبدیل می‌کند.

اپل امسال نیز در iOS 9 بسیاری از ویژگی‌های سیری را، با تمرکز بر عملکرد، بهبود بخشید. iOS جدید به سیری اجازه می‌دهد یادآوری‌های مفهومی ایجاد کند و در میان عکس‌ها و ویدئوها دقیق‌تر جستجو کند.

منبع: macrumors

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)