خانهاخبار
گوشی‌های سامسونگ از شر اپلیکیشن‌های اضافی رها می‌شوند

گوشی‌های سامسونگ از شر اپلیکیشن‌های اضافی رها می‌شوند

اپلیکیشن‌های اضافی، که همیشه از پیش روی گوشی‌ها نصب شده‌اند، هم بخشی از حافظه گوشی را در اختیار خود درمی‌آورند و هم گاهی از دیتای گوشی استفاده می‌کنند. اکنون شرکت سامسونگ در چین براساس طرحی قانونی باید این اپلیکیشن‌ها را از روی گوشی نوت 3 خود حذف کند.
۱۳۹۴/۵/۱۱

تعداد کاربرانی که طرفدار اپلیکیشن‌های‌ اضافی (bloatware) از پیش نصب‌شده روی گوشی‌های همراه هستند بسیار کم است؛ اپلیکیشن‌های ساخت تولیدکننده‌ها که بخشی از فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را اشغال می‌کنند، بدون اینکه عملکرد یا ویژگی‌ای ضروری داشته باشند. ولی از این به بعد گوشی‌های سامسونگ در چین به سفارش این کشور امکان انتخاب داشتن یا ناشتن این اپلیکیشن‌ها را برای کاربران چینی فراهم خواهند کرد.

این حرکت در چین نتیجه درخواست قانونی کمیته رعایت حقوق مشتری در این کشور بود که 20 اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی گلکسی نوت 3 سامسونگ را پوشش می‌دهد. در این جدال قانونی، کمیته رعایت حقوق مشتری در چین پیروز شد و سامسونگ نیز تا ماه آینده باید آپدیتی نرم‌افزاری برای نوت 3 منتشر کند تا کاربران بتوانند اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اضافی را تنها با چند حرکت حذف کنند. این شرکت همچنین از این پس نیز باید هنگام نصب اپلیکیشن‌های خود محتاط‌تر عمل کند.

 

image

 

اما این موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که به اپلیکیشن‌های بسیار زیادی نگاه کنیم که اپل به‌صورت پیش‌فرض بر گوشی‌هایش نصب می‌کند. اگر شما بخواهید از iOS استفاده کنید، هیچ راهی برای حذف کردن آنها ندارید و تنها باید نسبت به آنها بی‌توجه باشید. حتی اندروید استوک گوگل نیز اپلیکیشن‌های پیش‌فرض این شرکت را روی خود دارد و نمی‌توان آنها را از گوشی حذف کرد. اما به‌هرحال اپلیکیشن‌های تولیدکننده‌هایی همچون سامسونگ و اپل از اهمیت کمتری برخوردارند.

بر اساس گزارش منتشرشده در The Korea Times Report، نسخه گلکسی نوت 3 برای چین 44 اپلیکیشن پیش‌فرض دارد که 24 مورد از آنها برای کار با فبلت ضروری‌اند. کاربران از اینکه در مورد نصب این اپلیکیشن‌ها از پیش به آنها چیزی گفته نشده شکایت کرده‌اند، زیرا هیچ راهی برای حذف این دسته از اپلیکیشن‌ها نیز نیافته‌اند. درباره این اپلیکیشن‌های ناخواسته، که هم از دیتای گوشی استفاده می‌کنند و هم فضای حافظه گوشی را به خود اختصاص می‌دهند، بحث‌های قانونی زیادی شکل گرفته است.

فعلا گوشی‌های سامسونگ در دیگر نقاط جهان کماکان با همین رویکرد و داشتن اپلیکیشن‌های اضافی عرضه می‌شوند، مگر اینکه در سایر کشورها هم کسی از آن شکایت کند! به‌هرحال باید دید آیا سامسونگ در عرضه نوت 5 و گلکسی اس6 پلاس تجدیدنظری در این روش، که برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است، می کند یا خیر.

منبع: DigitalTrends

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مصطفی

۱۳۹۴/۵/۱۳
دوست عزیز اینجا بحث روت کردن نیست داره از حذف قانونی اپلیکیشن ها حرف می زنه

سینا

۱۳۹۴/۵/۱۱
تمامیه نرم افزار های اضافی و فابریک روی اندروید را با روت کردن میشه راحت و برای همیشه پاک کرد
کاری نداره که