خانهاخبار
مروری بر مهمترین اخبار هفته اول مرداد ۹۴

مروری بر مهمترین اخبار هفته اول مرداد ۹۴

در هفته گذشته اخبار دنیای موبایل داغ و پرهیجان بود. از معرفی گوشی‌های جدید وان‌پلاس ۲ و سری جدید موتو ایکس و موتو جی تا انتشار رسمی ویندوز ۱۰ و پخش شایعاتی از محصولات جدید سامسونگ، همه و همه بر این هیجانات دامن زدند تا در میانه مرداد ماه، هفته داغی را در پشت سر بگذاریم.
۱۳۹۴/۵/۹

هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم هفته پرباری برای دنیای تلفن‌های هوشمند بود. معرفی سری جدید Moto X و Moto G از طرف موتورولا، معرفی OnePlus 2 و معرفی ۲ گوشی تاشو از طرف سامسونگ و ال‌جی توجه بسیاری را به خود جلب کرد. 

از طرف دیگر مایکروسافت، نسخه جدید سیستم عامل ویندوز یعنی ویندوز 10 را رسما روانه بازار کرد و کاربرانی که در انتظار این نسخه از ویندوز بودند سرانجام موفق شدند در روز ۲۹ ژوئیه این سیستم عامل را دریافت کنند. مایکروسافت اعلام کرده بود تمام کاربرانی که در حال حاضر از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنند، حتی اگر آن را به صورت کرک شده روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اند می‌توانند به صورت رایگان آپدیت ویندوز ۱۰ را دریافت کنند. البته برای افرادی که ویندوزهای نامبرده را به صورت کرک شده استفاده می‌کنند، آپدیت ویندوز ۱۰ در یک ماه اول استفاده به صورت رایگان خواهد بود و پس از آن بایستی مبلغی بابت لایسنس آن پرداخت شود. در یک اظهار نظر جالب مایکروسافت پیش از رسیدن به تاریخ ۲۹ ژوئیه اعلام کرده بود که این روز پرترافیک‌ترین روز اینترنت خواهد بود.

image

اما معرفی وان‌پلاس ۲ نیز با سر و صدای زیادی انجام شد. شرکت چینی وان‌پلاس که با عرضه گوشی هوشمند و با کیفیت وان‌پلاس وان در سال گذشته و عرضه محدود آن توانسته بود نامی در عرصه جهانی برای خود دست و پا کند، حالا امسال مدل جدید این گوشی را نیز به بازار عرضه کرد. وان‌پلاس ۲ با مجهز شدن به سنسور اثر انگشت، فوکوس لیزری، ورژن ۲ از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰، ۴ گیگابایت رم در نسخه ۶۴ گیگابایتی و درگاه USB Type-C بازهم حضور پرقدرتی را تجربه کرده و انتظار دارد رقم فروش وان‌پلاس وان را پشت سر بگذارد. وان‌پلاس ۲ همانند نسل قبلی خود عرضه محدود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند پس از دریافت دعوتنامه در سراسر جهان اقدام به خرید این گوشی به صورت آنلاین کنند. وان‌پلاس ۲ رسما با شعار قاتل پرچمداران ۲۰۱۶ وارد بازار شده و قیمت آن ۳۳۰ دلار در نسخه ۱۶ گیگابایتی و ۳۹۰ دلار در نسخه ۶۴ گیگابایتی تعیین شده است.

image

اما موتورولا هم هفته پرکاری را پشت سر گذاشت. این کمپانی نیز نسل جدید گوشی‌های Moto G و Moto X‌ را معرفی کرد که مورد توجه علاقه‌مندان این گوشی‌ها قرار گرفت. سری جدید Moto G در دو مدل عرضه شده که یکی با رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و دیگری با رم ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۸ گیگابایتی عرضه شده است. هر دو مدل به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نیز مجهز شده‌اند. Moto G های جدید ضد آب و ضد گرد و غبار هستند و هر دو از شبکه‌های مخابراتی 4G پشتیبانی خواهند کرد.

image

موتورولا در عرضه سری جدید Moto X نیز دست به اقدام جدیدی زد و آن را در دو مدل عرضه کرد. Moto X Style و Moto X Play نام‌های این دو مدل هستند. موتو ایکس استایل با مشخصاتی قوی‌تر ظاهر شده است. پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی QHD، دوربین ۲۱ مگاپیکسلی، ۳ گیگابایت رم و حافظه‌های داخلی ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی مشخصات فنی آن هستند. ضمن اینکه این گوشی می‌تواند با پذیرش کارت حافظه جانبی، حافظه‌ای ۱۲۸ گیگابایتی را نیز به همراه داشته باشد. اما موتو ایکس پلی با پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ عرضه شده و با ۲ گیگابایت رم و حافظه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی به دست خریداران می‌رسد. موتو ایکس پلی نیز همانند مدل استایل از دوربین ۲۱ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K برخوردار است.

 

اما اخبار به همین جا ختم نمی‌شود. در ادامه لینک پربازدیدترین اخبار جی‌اس‌ام در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید. نظر خود را در مورد آنها با ما درمیان بگذارید. کدام یک از اتفاقات هفته گذشته بیش از بقیه توجه شما را به خود جلب کرده است؟

تصاویر واقعی از نمونه آزمایشی گلکسی نوت 5 فاش شد

اعلان جنگ سونی به اپل و سامسونگ با اکسپریا Z5

آیفون 6s در مراحل تولید قرار دارد

نسخه رسمی ویندوز 10 را دانلود کنید

مشاور خرید: گوشی‌ های هوشمند کمتر از ۵۰۰ هزار تومان (مرداد ۹۴)

تیک تاک؛ منتظر معرفی بمب ساعتی سامسونگ باشید

نهنگ شکارچی در اقیانوس پرچم‌داران: وان‌پلاس 2 رسما معرفی شد

آخرین شایعات در مورد سامسونگ گلکسی S6 edge پلاس

سنسورى كه نوید باریک تر شدن محصولات سامسونگ را مى دهد!

عرضه گوشی +HTC One E9 در ایران

حدس و گمان تمام شد: کنفرانس سامسونگ 22 مرداد برگزار می‌شود

موتورولا Moto X های جدید را معرفی کرد

تصاویری از گلکسی اس6 مینی فاش شد

بازگشت گوشی‌های تاشو؛ LG Gentle به بازار وارد می شود

سامسونگ با عرضه Galaxy Folder آخرین گوشی تاشو اندرویدی خود را ارائه داد

نسل جدید Moto G معرفی شد

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محسن زاهدی

۱۳۹۴/۵/۱۰
مرسی آقای رجبی. اینکه بهترین پست های هر هفته رو میذارید خیلی خوبه لطفا هر هفته ادامه داشته باشه