خانهاخبار
سنسورى كه نويد باريک تر شدن محصولات سامسونگ را مى دهد!

سنسورى كه نويد باريک تر شدن محصولات سامسونگ را مى دهد!

با گذشت زمان تکنولوژی موبایل نیز در جهات مختلف رو به پیشرفت است. یکی از مسائلی که در این زمینه حائز اهمیت است کاهش قطر موبایل‌های هوشمند است. با جی‌اس‌ام همراه شوید تا ببینید سامسونگ چه گام بزرگی در این راستا برداشته است.
۱۳۹۴/۵/۷

با پیشرفت تکنولوژی، هرچه موبایل‌های هوشمند باریک و باریک‌تر می‌شوند، قطعات و اجزای آنها هم کوچک‌تر می‌شوند. در راستای همین تغییر و تحولات تکنولوژی‌های موبایل، سامسونگ نیز بی‌کار ننشسته و سنسور جدید و فوق‌العاده 16 مگاپیکسلی با سایز پیکسل 1 میکرومتری در خط تولید اولیه قرار داده است. سامسونگ در این باره می‌گوید:

تعبیه سنسوری با سایز پیکسل 1 میکرومتری، در مقایسه با سنسورهای 1.12 میکرومتری 16 مگاپیکسل، به‌معنای پایین آوردن قطر بدنه تا 20 درصد است. برای یک ماژول بزرگ 5 میکرومتری مدل سنسور S5K3P3 پیشنهادی است به طراحان این صنعت که آنها را در تولید محصولات باریک‌تر با برآمدگی کمتر لنز دوربین قدرتمندتر می‌کند. شایان ذکر است این تغییر بدون پایین آوردن رزولوشن خواهد بود.

 

image

 

در ادامه سامسونگ می‌گوید که این سنسور جدید بر پایه تکنولوژی ISOCELL ساخته می‌شود. این تکنولوژی به بالا بردن حساسیت نور سنسورها و همچنین افزایش کیفیت کلی تصاویر ثبت‌شده با دوربین کمک می‌کند و می‌تواند این سنسور را قابل مقایسه با سنسور قبلی 1.12 میکرومتری کند. در حال حاضر سامسونگ قرار است این سنسور را به تولید انبوه برساند؛ یعنی این سنسور را در اسمارت‌فون‌های سال آینده خواهیم دید.

منبع: Samsung

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)