خانهاخبار
موتورولا Moto X های جدید را معرفی کرد

موتورولا Moto X های جدید را معرفی کرد

بالاخره مراسم موتورولا به اتمام رسید و نسل جدید موتو جی و همچنین موتو ایکس‌های جدید معرفی شدند. امسال، برخلاف دو سال گذشته، شرکت موتورولا دو مدل موتو ایکس معرفی کرد که یکی از آنها پرچم‌دار جدید این شرکت و دیگری دستگاهی با مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوب است که کمی بهتر از موتو جی جدید و کمی ضعیف‌تر از موتو ایکس استایل است. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۴/۵/۷
image

 

سرانجام روز گذشته موتورولا، پس از معرفی نسل سوم موتو جی، پرچم‌دار جدیدش را معرفی کرد؛ اما این بار، به‌جای عرضه یک موتو ایکس به‌عنوان پرچم‌دار، این شرکت دو نسخه از موتو ایکس معرفی کرد که در رده‌های قیمتی خود بهترین امکانات موجود را دارند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به این گوشی‌ها که Moto X Style و Moto X Play نام دارند.

 

Motorola Moto X Style

این تلفن هوشمند بهترین گوشی معرفی‌شده در سری موتو ایکس‌های موتورولاست و مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوب آن هم این موضوع را تایید می‌کند. این گوشی با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی و رزولوشن QHD عرضه می‌شود. یکی از نکات مثبت این نمایشگر، که موتورولا هم در مراسم معرفی روی آن مانور داد، نسبت نمایشگر به بخش جلویی دستگاه است. این نسبت عدد ۷۶درصد را نشان می‌دهد که از پرچم‌داران سامسونگ و اپل بهتر است. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به عکس زیر دقت کنید: موتو ایکس استایل با نمایشگر ۵.۷ اینچی از آیفون ۶ پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی کوچک‌تر است.

image

 

پردازنده اصلی دستگاه اسنپدراگون ۸۰۸ است که یک رده پایین‌تر از پردازنده پرسروصدای اسنپدراگون ۸۱۰ است. اما پیش‌تر عملکرد بسیار خوب این پردازنده را در گوشی LG G4 دیده بودیم. این پردازنده ۶ هسته‌ای با فرکانس پردازشی ۱.۸ گیگاهرتز و همچنین سه گیگابایت حافظه رم وظیفه پردازش‌های مختلف این گوشی را برعهده دارد. سه گزینه ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی برای حافظه داخلی نیز در این گوشی وجود دارد و اگر مایل باشید، می‌توانید با کارت حافظه جانبی میزان حافظه داخلی گوشی را تا سقف ۱۲۸ گیگابایت دیگر افزایش دهید.

موتو ایکس استایل به دوربین ۲۱ مگاپیکسلی مجهز شده است. لنز این دوربین ۲۱ مگاپیکسلی بیشینه دیافراگم F/2.0 دارد و قابلیت‌هایی مانند تشخیص چهره و فوکوس اتوماتیک هم در دوربین دستگاه یافت می‌شود. همچنین یک فلش دو رنگ برای عکس‌برداری در مواقعی که به نور اضافی نیاز دارید نیز در این گوشی وجود دارد. علاوه بر اینها، موتو ایکس استایل، مانند بسیاری از پرچم‌داران دیگر، قادر به فیلم‌برداری در رزولوشن 4K در حالت عادی یا HDR هم هست.

موتورولا همچنین اشاره کرد، به‌گفته سازمان DxO، دوربین موتو ایکس استایل جزو سه دوربین برتر در میان تلفن‌های هوشمند جهان است. البته چنین ادعایی درباره دوربین جلو این گوشی، که با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی عکس‌برداری می‌کند و لنز واید ۸۷ درجه دارد، طرح نشد. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که یک فلش LED در جلو این گوشی تعبیه شده است.

موتو ایکس استایل با باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شود که چندان حجیم به نظر نمی‌رسد، مخصوصا در میان گوشی‌های موتورولا، اما این باتری از ویژگی شارژ سریع با تکنولوژی TurboCharger 25 نیز بهره‌مند است و شارژر مخصوص آن در بسته‌بندی موتو ایکس استایل یافت می‌شود. این تکنولوژی می‌تواند باتری موتو ایکس استایل را در ۱۵ دقیقه از صفر تا ۳۴درصد شارژ کند. در عکس زیر می‌توانید مقایسه این تکنولوژی را با شارژ سریع گلکسی اس ۶ مشاهده کنید.

 

image

 

دلیلی که موتورولا این نسخه موتو ایکس را «استایل» نام‌گذاری کرده به شخصی‌سازی‌هایی مربوط است که برای ظاهر گوشی وجود دارد. قسمت پشتی نسخه معمولی موتو ایکس استایل از جنس سیلیکون صاف و جذاب ساخته شده است، اما اگر بخواهید، می‌توانید موتو ایکس خود را در مدل‌های چوبی با چوب واقعی یا چرم درجه یک Horween سفارش دهید. علاوه بر اینها، می‌توانید فریم فلزی دور دستگاه را هم با سه رنگی که برایش وجود دارد شخصی‌سازی کنید و یک گوشی موتو ایکس خاص سفارش دهید. ولی متاسفانه تمام این شخصی‌سازی‌ها برای کشور امریکاست و در ایران چنین امکانی وجود ندارد.

 

image

 

از نظر قیمت نیز این گوشی رقبای خود را به چالش می‌کشد. موتو ایکس استایل در نسخه آنلاک، که از بسیاری از باندهای LTE پشتیبانی می‌کند، با قیمت فقط ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود؛ البته این قیمت برای نسخه ۱۶ گیگابایتی دستگاه است و قیمت نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی هنوز مشخص نیست. اگر مشتاق خرید این گوشی شده‌اید، باید به شما بگوییم تا قبل از ماه سپتامبر نمی‌توانید این تلفن هوشمند جذاب را تهیه کنید.

 

Motorola Moto X Play

موتو ایکس پلی نسخه ضعیف‌تر موتو ایکس‌های امسال است که به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی مجهز شده. پردازنده اصلی این مدل نیز اسنپدراگون ۶۱۵ است و ۲ گیگابایت حافظه رم در کنار این پردازنده وجود دارد. موتو ایکس پلی تنها در دو نسخه با حافظه‌های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می‌شود، ولی پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت نیز در این گوشی یافت می‌شود.

 

image

 

موتو ایکس پلی دوربین ۲۱ مگاپیکسلی را از برادر بزرگ‌تر و قدرتمندترش به ارث برده است: دوربین این گوشی در واقع همانی است که در موتو ایکس استایل یافت می‌شود، با این تفاوت که دیگر قابلیت فیلم‌برداری ۴کی در آن وجود ندارد؛ البته نبودن فیلم‌برداری ۴کی در این گوشی به پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ برمی‌گردد. دوربین جلویی دستگاه هم ۵ مگاپیکسلی است، اما، برخلاف موتو ایکس استایل، دیگر شاهد فلش در جلو گوشی نیستیم.

به نظر می‌رسد عمر باتری این دستگاه خیلی بهتر از نسخه استایل باشد، چراکه در این گوشی باتری حجیم ۳۶۳۰ میلی‌آمپری وجود دارد که، به‌گفته موتورولا، می‌تواند تا ۴۸ ساعت کاربر را همراهی کند. ویژگی شارژ سریع در این محصول موتورولا نیز وجود دارد، اما، برخلاف موتو ایکس استایل که TurboCharger 25 پشتیبانی می‌کرد، این گوشی از TurboCharger 15 پشتیبانی می‌کند. البته در بسته‌بندی دستگاه شارژر سریع یافت نمی‌شود و کاربر باید جداگانه آن را خریداری کند.

 

image

 

موتو ایکس پلی نیز ارزان‌قیمت خواهد بود و با قیمت ۱۹۹ دلاری رقبای زیادی را به چالش خواهد کشید؛ البته این گوشی کمی زودتر از موتو ایکس استایل و در ماه اوت عرضه خواهد شد.

نظر شما درباره گوشی‌های جدید موتورولا چیست؟ ترجیح می‌دهید کدام‌یک از آنها را بخرید؟

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

محسن

۱۳۹۴/۵/۸
داداش آقای رجبی نوشته تمام اچ دی دیگه. یعنی فول اچ دیه :)

مرتضی سالاری

۱۳۹۴/۵/۸
واقعا هر دو از نظر امکانات و ویژگیها و قیمت عالی هستن. فقط اگه صفحه نمایش moto x play با این ابعاد بزرگ fhd میبود به طور قطع با این قیمت فروش فوق العاده ای داشت ولی همین جورشم واقعا پرفروش میشه با اون باتریش.

محسن دامنی گل

۱۳۹۴/۵/۷
عالی عالی و بازم عالی

رضا

۱۳۹۴/۵/۷
وای
moto x play فوق العادس
اسنپ615
باتری 3630
دوربین 21!!!!!!
قیمت 200 دلار!!!!!!!!!!!!!
میتوه بازار میان رده هارو قبضه کنه

مهدی

۱۳۹۴/۵/۷
حسگر اثر انگشت نداره؟