خانهاخبار
مقایسه مشخصات iPhone 6 ،iPod touch 5 و iPod touch 6

مقایسه مشخصات iPhone 6 ،iPod touch 5 و iPod touch 6

اپل به‌تازگی آیپاد نسل ششم را معرفی کرده است. با استفاده از این دستگاه آهنگ‌های خود را همیشه و همه‌جا در کنارتان داشته باشید.
۱۳۹۴/۴/۳۰

آیپاد را می‌توان مدل کوچک‌شده آیفون دانست. اپل در طراحی نسل ششم آیپاد سعی کرده فاصله میان این آیفون و آیپاد را کمتر از گذشته بکند. لذت استفاده از iOS بدون سیم‌کارت در دستگاهی کوچک‌تر از آیپد تنها دلیلی است که باعث تولید و رونمایی این محصول شده. اما تفاوت این دستگاه با نسخه‌های قبلی‌اش چیست؟ تفاوت آیپاد و آیفون چیست؟ اینها سوال‌هایی است که در این مطلب قصد داریم به آنها پاسخ دهیم.

 

 

image

 


ویژگی‌های ظاهری 
صفحه نمایش آیپاد نسل ششم، مانند آیپاد نسل پنجم، 4 اینچی است؛ درحالی‌که آیفون 6 از صفحه 4.7 اینچی استفاده می‌کند. وزن این آیپاد نسبت به سری قبلی تغییری نکرده و همچنان، با 88 گرم وزن، دستگاهی سبک با قابلیت حمل آسان است. اما در آن سوی میدان پرچمدار اپل، یعنی آیفون 6، با وزنی حدود 129 گرم، 41 گرم سنگین‌تر از آیپاد است. پرچمدار اپل در گوشی‌های همراه رزولوشن بهتری نسبت به آیپاد نسل ششم و پنجم دارد. رزولوشن 1334×750 یکی از نقاط برتری آیفون نسبت به رزولوشن 1136×640 آیپادهای نسل پنج و شش است. هر سه دستگاه از تراکم 326 پیکسل در هر اینچ برخوردارند.
در کل از نظر رزولوشن و صفحه، آیفون برتری محسوسی نسبت به دو آیپاد 5 و 6 دارد و البته این یکی از ویژگی‌های پرچمدار است که از سایر محصولات برند بهتر باشد.

ویژگی‌های سخت‌افزاری
پردازنده A8 64 بیتی که در ساخت آیفون 6 استفاده شده این بار در ساخت آیپاد 6 نیز به کار گرفته شده است. ولی آیپاد 5 از پردازنده 32 بیتی A5 بهره می‌برد. سرعت پردازش 1.1 گیگاهرتزی آیپاد 6 نسبت به آیفون 6، با سرعت پردازش 1.4 گیگاهرتزی، پایین‌تر است، اما باز هم به‌خوبی می‌تواند از پس پردازش اطلاعات سنگین برآید؛ درحالی‌که آیپاد 5 اطلاعات را با سرعت 1 گیگاهرتز پردازش می‌کند. اپل تکنولوژی وای‌فای استفاده‌شده در آیفون 6 را در ساخت آیپاد نیز به کار گرفته و مدعی شده است تکنولوژی AC وای‌فای سرعتی 3 برابر سرعت تکنولوژی‌های قبلی دارد. اما آیپاد یک نقطه قوت نه‌چندان محسوس نسبت به سری پیشین خود و آیفون 6 دارد و آن استفاده از تکنولوژی بلوتوث 4.1 است. آیفون 6 و آیپاد 5 از تکنولوژی بلوتوث 4.0 استفاده می‌کنند.
آیپاد 6 و آیفون 6 هر دو از 1 گیگابایت رم برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند، ولی آیپاد 5 از 512 میگابایت رم استفاده می‌کند.

 

image

 


از لحاظ حافظه داخلی نیز آیپاد 6 مخلوطی از آیفون 6 و آیپاد 5 است. حافظه‌های 16، 32، 64 و 128 گیگابایتی نسخه‌های مختلفی هستند که برای آیپاد 6 در نظر گرفته شده است. نباید فراموش کرد که آیفون 6 دیگر حافظه 32 گیگابایتی ندارد و حافظه 128 گیگابایتی در زمان آیپاد 5 معرفی نشده بود.
باتری آیپاد 6 نسبت به آیپاد 5 تغییرات کوچکی کرده؛ استفاده از باتری 1043 میلی‌آمپرساعتی به‌جای باتری 1030 میلی‌آمپرساعتی گواهی بر این مدعاست، اما آیفون 6 از باتری 1810 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که البته طبیعی است، چراکه آیفون نسبت به آیپاد انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

هر سه محصول نام‌برده از دوربین دوم 1.2 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند، اما تفاوت در دوربین‌های اصلی آنهاست. آیفون 6 و آیپاد 6 هر دو از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و دوربین اصلی آیپاد 5 دوربین 5 مگاپیکسلی است. استفاده از دو فلش در آیفون 6 امکان عکس‌برداری در محیط‌های کم‌نور را بسیار بهتر از آیپادهایی با یک فلش فراهم می‌سازد.
به‌طور کلی باز هم آیفون نسبت به دو آیپاد نام‌برده از نظر سخت‌افزاری بهتر است، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که آیپاد 6 از لحاظ سخت‌افزاری به آیفون 6 بسیار نزدیک است و دوشادوش یکدیگر در حرکت‌اند.

منبع: Redmodpie

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

مبین

۱۳۹۵/۱۲/۳
من خودم آیپاد پنج دارم. بله زاپیا هم داره. اون دکمه پشت هم جای بند گوشی. یک بار روش فشار میدیی میاد بیرون. بهن رو میندازه بعد فشار میدی میره تو

kiavash2003

۱۳۹۵/۷/۱
من از دیجی کالا خریداری کردم
رنگ ابی
به نظرتون دستگاه خوبی خریدم

نیلوفر

۱۳۹۵/۶/۷
س میخواسم بدونم این ایپاد الان موجوده تو بازارای تهران؟؟

معین

۱۳۹۵/۵/۲
سلام یه سوال داشتم میخواستم بدونم که همه نرم افزار های ایفون روی ایپاد ریخته میشه دیگه؟ اخه من ایپاد 4 داشتم مثلا نرم افزار واتس اپ ریخته نمیشد میگفت اگه اشتباه نکرده باشم برای ایپاد نیست واتس اپ قابل نصب شدن نیست ولی نرم افزاری مثل تلگرام ریخته میشد .
واتس اپ واسه اونایی که سیمکارت میخورن هست یا نه؟ روی همه دستگاه های اپل نصب میشه؟

mobina

۱۳۹۵/۴/۱۳
توی مشهد نه ولی تهران موجوده