خانهاخبار
آیا با توافق هسته‌ای، به‌زودی شاهد حضور رسمی اپل در ایران خواهیم بود؟

آیا با توافق هسته‌ای، به‌زودی شاهد حضور رسمی اپل در ایران خواهیم بود؟

در چند ماه اخیر خبرهایی مبنی بر مذاکرات اپل با توزیع‌کنندگان را برای حضور رسمی در بازار ایران شنیده بودیم، اما اکنون که توافق هسته‌ای انجام شده و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در شرف برداشته شدن هستند، راه برای حضور شرکت‌هایی مانند اپل هموارتر از هر زمان دیگری شده است. روز گذشته وال استریت ژورنال، با توجه به توافق هسته‌ای، گزارشی درباره حضور شرکت‌های اپل و جنرال الکتریک در ایران منتشر کرد.
۱۳۹۴/۴/۲۵
image

 

روز گذشته توافق تاریخی گروه ۵+۱ با ایران بر سر مسائل هسته‌ای رسما اعلام شد که نتیجه آن لغو تمام تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان است و می‌تواند راه ورود شرکت‌های تکنولوژی را به ایران باز کند. به‌گزارش Wall Street Journal، شرکت‌های اپل و جنرال الکتریک از پتانسیل‌های بالقوه توزیع محصولات در ایران آگاه‌اند.

توافق هسته‌ای که روز گذشته اعلام شد به این معنی نیست که این شرکت‌ها می‌توانند بلافاصله در ایران بازاریابی و اقدام به فروش کنند، چراکه هنوز مشخص نیست تحریم‌ها دقیقا چه زمانی برداشته می‌شود و ایران نیز باید قبل از لغو تحریم‌ها بعضی اقدامات را انجام دهد. اما این توافق به این معنی است که فعالیت‌های تجاری شرکت‌های مختلف در شرف آغاز شدن است و این به‌خودی‌خود خبر بسیار خوبی برای شرکت‌ها و البته ایرانیان است. پیش از این وال‌ استریت ژورنال در ماه اکتبر هم گزارش داده بود که شرکت‌های اپل و GE در حال مذاکره با توزیع‌کنندگان ایرانی برای ورود به بازار ایران‌اند، اما حالا با لغو تحریم‌ها روند ورود این شرکت‌ها به ایران ساده‌تر از گذشته شده است. همچنین قبلا شرکت بویینگ نیز نقشه‌های ساخت و دفترچه‌های راهنما از هواپیماهای بویینگ را به ایران فروخته بود که در دهه‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

علاوه بر لغو تحریم‌ها، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی بلوکه‌شده ایران در بانک‌های غربی نیز به‌زودی وارد کشور می‌شود که می‌تواند به رشد اقتصادی ایران کمک کند و بازار کشور را بازاری پویا برای شرکت‌هایی نظیر اپل و جنرال الکتریک کند. بنابراین عجیب نیست که این شرکت‌ها علاقه بسیاری به حضور در ایران داشته باشند.

نظر شما درباره این خبر چیست؟ فکر می‌کنید لغو تحریم‌ها بر دنیای موبایل و سایر محصولات دیجیتال چه تاثیری می‌گذارد؟

منبع: TheVerge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

کیارش

۱۳۹۴/۵/۵
از نظر قیمتی تفاوتی نخواهد کرد . نمیاد ارزونتر از مملکت خودش به ایران بفروشه که . قیمت همینه فقط خدمات پس از فروش و گارانتی میاد تو کار اونم تفاوتی نداره . پس منتظر نباشید اگر میخواید بخرید همین حالا . منتظر هیچی نشید

عرفان

۱۳۹۴/۴/۳۱
همه دلشون خوشه امكان نداره فرق كنه ولي من اميدوارم بشه

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۲۷
100 میلیارد دلار که شد 19 یا 20 میلیارد دلار که اونم گفتن 5 میلیارد دلارشو ایران بدهی داره،
اینجا ایران است... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مش قاسم

۱۳۹۴/۴/۲۶
والا بابام جان دروغ چرا تا قبر آآآآ چهار انگشته
ما که به چشم خودمان توافق رو ندیدیم ولی هر چی از این 5+1 بگی بر میاد
چون یک انگلیسیا توی این ماجرا بود،ممکنه بگن تحریمها برداشته میشه ولی با محدودیت
خاطرمان میاد یک همشهری داشتیم امروز اپل گرفت فردا کرم زد،میگن اپلش چینی بوده

محمد

۱۳۹۴/۴/۲۶
نخیر عزیز من قیمتا ارزان نمیشن بستگی به قیمت ارز دارن فقط از خدمات پس از فروش بهره مند میشیم