خانهاخبار
انتشار رایگان ویندوز 10 به کمک ویندوزفون می‌آید

انتشار رایگان ویندوز 10 به کمک ویندوزفون می‌آید

ساتیا نادلا در مصاحبه جدیدش از رویکردهای تازه برای افزایش کاربران ویندوزفون پرده برداشت. این شرکت تصمیم دارد با افزایش محبوبیت کاربران ویندوز 10 خود بر روی رایانه‌های شخصی، کاربران بیشتری به سمت ویندوزفون نیز بکشد.
۱۳۹۴/۴/۲۵

ساتیا نادلا بار دیگر در مصاحبه‌ای جدید به صحبت در مورد ویندوزفون پرداخت و از برنامه‌هایی که برای این سیستم عامل دارد سخن گفت. پس از صحبت‌های مبهم نادلا در مورد تعدیل نیروی 7800 نفری، همه از احتمال حذف ویندوزفون در آینده‌ای نزدیک صحبت کردند، اما نادلا حالا از برنامه‌های جدیدی می‌گوید که برای این پلتفرم در حال رشد زیر نظر دارد. به نظر می‌رسد مایکروسافت به دنبال چیزی جدید و خلاقانه در عرصه موبایل است و نمی‌خواهد دنباله‌رو ایده‌های تکراری شرکت‌های دیگر باشد. این شرکت به‌جای جنگیدن در مقابل افزایش علاقه روزافزون مردم به اندروید و آی‌اواس، می‌خواهد ویندوز 10 خود برای کامپیوترهای شخصی را سکوی پرتابی برای ویندوزفون کند.

 

image

 

نادلا معتقد است آپگرید رایگان به ویندوز 10 به‌معنای بهبود وضعیت ویندوزفون است و می‌گوید هدف مایکروسافت محبوب‌تر شدن هرچه بیشتر ویندوز 10 روی کامپیوترهای شخصی است؛ این امر باعث می شود توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بیشتری برای این سیستم عامل بسازند؛ اپلیکیشن‌هایی که پس از آن به اپلیکیشن‌های ویندوزفون تغییر می‌یابند، زیرا این دو (نسخه دسکتاپ و موبایل ویندوز 10) از پلتفرم مشترکی استفاده می‌کنند.

در حقیقت نادلا بازگشت منوی استارت در ویندوز 10 را نیز به‌دلیل میل به جذب توسعه‌دهندگان بیشتر عنوان می‌کند و می‌گوید: اضافه کردن استارت منو تنها برای بازگرداندن چیزی قدیمی نبود، بلکه از این طریق در معرض دید قرارگرفتن استور را مد نظر قرار داده‌ایم.

ظاهرا استور ویندوز در استارت منو به‌طور خاصی به چشم می‌خورد و به همین دلیل نیز توجه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را به خود جلب خواهد کرد. نادلا می‌گوید: در ویندوز 8 همه‌چیز عالی بود، اما کسی استور را نمی‌دید؛ حالا در ویندوز 10 آن را پیش روی همه قرار داده‌ایم.

منبع: theverge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

*

۱۳۹۴/۴/۳۱
سلام.من الان ویندوز فون ۸.۱ داارم .میخام تجربه استفاده سه ماهه خودم رو در اختیارتون بزارم.در نگاه اول ظاهر خوب و طراحی نسبتا مناسب توجه هرکس رو جلب میکنه اما بدنه پلاستیکی شاید نظر کاربر رو کمی مورد تردید و دلی قرار بده اما سبک بودن گوشی بخاطر بدنه پلاستیکی به علت وزن زیاد باطری شاید یک مزیت محسوب بشه.صفحه نمایش با کیفیت پایین یک ایراده.دوربین ضعیف که قابلیت زوم هم نداره به نسبت قیمت گوششی متناسبه.عملکرد بسیار پایین تاچ در زمانی که گوشی روی شارژه مورد قابل اشاره ایه.گوشی قبلیت ویرایش مخاطبین سیم کارت رو ندااره.گوشی در زمانیکه خاموشه به محض اتصال شارژر روشن میشه که شاید واسه همه خوشایند نباشه.