خانهاخبار
نوکیا برای ساخت گوشی موبایل دنبال شریک می‌گردد

نوکیا برای ساخت گوشی موبایل دنبال شریک می‌گردد

چند هفته پیش بود که مدیرعامل نوکیا رسما اعلام کرد این شرکت افسانه‌ای قصد دارد دوباره به بازار موبایل بازگردد. اکنون این شرکت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده به‌دنبال شرکتی در کلاس جهانی می‌گردد تا تولید، توزیع و تبلیغ گوشی‌های آینده خودش را به او بسپارد.
۱۳۹۴/۴/۲۴

چند هفته پیش بود که مدیرعامل نوکیا رسما اعلام کرد این شرکت افسانه‌ای قصد دارد دوباره به بازار موبایل بازگردد؛ خبری خوب برای بسیاری از کاربران که خاطرات خوبی از گوشی‌های موبایل نوکیا در ذهن دارند.
پس از آنکه مایکروسافت بخش موبایل این شرکت فنلاندی را خرید، توافق بر این شد که نوکیا برای مدتی از بازار تولید تلفن همراه کنار بکشد، که این اتفاق هم افتاد. اگرچه این شرکت می‌تواند پس از پایان یافتن مدت توافق فعالیتش را دوباره از سر بگیرد، به‌دلیل فروخته شدن کارخانجات آن، عملا قادر نیست گوشی موبایل تولید کند.

نوکیا برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده است. این شرکت کماکان اجازه دارد گوشی تلفن همراه طراحی کند، اما برای ساخت آن ناچار است دنبال تولیدکننده ثالث بگردد. اکنون نوکیا در اعلامیه‌ای رسمی گفته که برای تولید، توزیع و تبلیغ محصولاتش به‌دنبال شریکی بزرگ در کلاس جهانی است.

به‌گفته نوکیا، گوشی‌های ساخته‌شده تحت برند این شرکت حداقل تا سه‌ماهه چهارم سال 2016 وارد بازار نمی‌شود. این زمان مصادف است با پایان مدت توافق‌شده با مایکروسافت، اما در طول این مدت نوکیا منعی برای طراحی دستگاه‌های موردنظرش ندارد.

image

 

پیش‌بینی شده بود که نوکیا کار ساخت محصولات تحت برندش را به شرکت فاکسکان بسپارد که با شرکت اپل نیز همکاری می‌کند، اما شرکت فاکسکان هنوز هیچ اظهارنظر رسمی‌ای منتشر نکرده که که نشان‌دهنده تمایلش به این کار باشد.

باید دید طی روزهای آینده چه شرکت‌هایی برای همکاری با این شرکت کهنه‌کار فنلاندی ابراز تمایل می‌کنند و نهایتا آیا گوشی‌های آینده نوکیا، که قرار است سیستم عامل اندروید داشته باشند، به کیفیت قبل خواهند بود یا خیر.

منبع: PhoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

میم

۱۳۹۴/۱۰/۲۳
منم میرم کمک نوکیا تا این قابلیت رو به گوشی هاش اضافه کنم!!!

Soraygoular

۱۳۹۴/۵/۱۲
نه تورو خدا به اندروید نرو ببدبخت میشی
از خدات باشه مایکروسافت یه شرکت آمریکایی معتبر و موفق تورو خریدتت داره موفقت میکنه بعد میخوای هنگ رویدی شی به درک بر هنگ رویدی شو
اما قدر مایکروسافت رو با ویندوز فون رو بدون ای بیلیاقت
بر نگردی سنگین تری

king vj

۱۳۹۴/۴/۲۵
بيشتر اميدوار بودم با اچ تي سي همكاري كنن بنظرم تجربه نوكيا و طراحي بي نقص اچ تي سي تكامل خوبي واسه هم بودن

omidbahal

۱۳۹۴/۴/۲۵
من شریکش میشم

استیوجابز

۱۳۹۴/۴/۲۴
با GLX همکاری کنه خوبه. چون GLX تکنولوژی راحت از جیب بیرون اومدنو داره.