خانهاخبار
سمفونی ناموزون: اشکالات و معایب Apple Music

سمفونی ناموزون: اشکالات و معایب Apple Music

سرویس اشتراک موسیقی اپل وارد عرصه رقابت شد. این سرویس سعی می‌کند بر رقیبانش غلبه کند؛ اما این سوال پیش می‌آید که این سرویس تا چه حد موفق می‌شود چنین کاری کند.
۱۳۹۴/۴/۲۶

در حال حاضر 11 سرویس اشتراک موسیقی معروف وجود دارد. Apple Music یکی از این سرویس‌هاست که به‌تازگی در میان هیاهوی تبلیغاتی وارد میدان شده. استفاده از سرویس iCloud و سرویس پخش درخواستی بر پایه ابر از ویژگی‌های این سرویس است که با 30 میلیون قطعه موسیقی وارد بازار شده.

 

image


Apple Music با به‌روزرسانی سیستم عامل iOS به جدیدترین نسخه آن، یعنی 8.4، جایگزین پخش‌کننده موسیقی سابق می‌شود. تفاوت دیگر این پخش‌کننده موسیقی نسبت به نسخه قبلی پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف است؛ یعنی در طول سال شاهد انتشار نسخه اندروید و سونو نیز خواهیم بود.
اما در بدو ورود این سرویس نقاط ضعف فراوانی دارد: حفره‌های فراوان، مشکلات رابط کاربری و نبود ویژگی‌هایی که باعث می‌شود این سرویس از رقابت با سایرین باز بماند.


حفره‌ها (باگ‌ها)

شبکه اجتماعی Connect
ویژگی Connect در این سرویس یک شبکه اجتماعی است که ارتباط مستقیم هنرمندان و طرفداران آنها را فراهم می‌کند. هنرمندان می‌توانند از طریق متن و فایل‌های صوتی و ویدئویی با طرفداران ارتباط برقرار کنند. اما مشکل اینجاست که ویدئوها در این شبکه بارگذاری نمی‌شوند و فرقی هم نمی‌کند کاربر از وای‌فای استفاده کند یا از اینترنت تلفن همراه؛ به‌هرحال با خطای «Operation could not be performed» مواجه می‌شود.

ذخیره آفلاین موزیک
هنگام نبودن سیگنال آنتن و اینترنت نمی‌توان از پخش آنلاین استفاده کرد، بنابراین ویژگی‌ای در Apple Music گنجانده شده تا کاربر قادر باشد قطعه‌های موردعلاقه‌اش را برای پخش آفلاین ذخیره کند، اما مشکل اینجاست که این اپلیکیشن به‌طور خودکار و بدون اجازه کاربر قطعات موسیقی را ذخیره می‌کند! این اپلیکیشن هیچ قاعده و قانونی برای ذخیره موزیک‌های پخش‌شده ندارد و این کار را تصادفی انجام می‌دهد. این مسئله ممکن است مشکل بزرگی برای کاربران آیفون‌های 16 گیگابایتی ایجاد کند.

عکس جلد آلبوم‌ها
یکی دیگر از مشکلات این سرویس اختصاص عکس‌های نامربوط به موزیک‌هاست، مثلا برای دریک، خواننده کانادایی، از عکس بتمن شوالیه تاریکی استفاده شده، درحالی‌که این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.

 

image


قفل کردن حساب
اگر کاربر حسابش را قفل کند، اپلیکیشن هیچ موزیکی پخش نمی‌کند و مدام از کاربر می‌پرسد آیا مایل است حساب جدید ایجاد کند یا خیر!

کاربران زیادی از این حفره‌ها شکایت کرده‌اند. عدم امکان ذخیره موزیک‌ها از Beats1 به لیست پخش، خطاها و مشکلات بخش For You و بی‌توجهی به درخواست کاربران از جمله بقیه مشکلات است؛ مثلا یکی از کاربران درخواست موزیک راک کرده بود و پیشنهادهایی به‌سبک هیپ‌هاپ گرفته بود!


سردرگمی هنگام استفاده
از حفره‌ها که بگذریم، به این نکته می‌رسیم: علی‌رغم تلاش اپل برای طراحی ساده اپلیکیشن، یادگیری نحوه استفاده از آن مدتی زمان می‌برد.
بسیاری از قابلیت‌های این اپلیکیشن به‌درستی توضیح داده نشده و کاربر باید خودش آنها را کشف کند. طبعا چنین امری در بحث تجربیات کاربری مشکل و خطایی بسیار بزرگ است.

 

image


اگر کاربر لیست پخش ایجاد نکرده باشد، این صفحه به‌طرز عجیبی خالی نمایش داده می‌شود. نبودن دکمه‌ای برای ایجاد لیست پخش یا اطلاعیه‌ای مبنی بر اینکه کاربر هنوز لیست پخش ایجاد نکرده جزو مشکلات این اپلیکیشن است.
تاریخچه آخرین قطعات پخش‌شده باید به‌سرعت با قطعاتی پر شود که کاربر پخششان کرده، اما این ویژگی هنوز در اپل موزیک ایجاد نشده و درنتیجه قطعات را به‌شکل ناشناس نمایش می‌دهد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mohamad Ali Bahramian

۱۳۹۵/۱۱/۲۹
با تجربه كوتاهي كه فعلا از اپل ميوزيك بدست آوردم فقط ميتونم بگم عاليه و واقعا تا الان به هيچ مشكلي نخوردم ?

سپهر

۱۳۹۴/۴/۲۶
چى ميگى شما؟ اون ارور operation could not be performed به خاطر فيلتر بودن اون قسمت هاست، نه باگ!! شما با وى پى ان برو ببين چه خوب كار ميكنه