خانهاخبار
شایعه: پرچمداران جدید لومیا بدنه پلی‌کربناتی و قیمت بالا دارند

شایعه: پرچمداران جدید لومیا بدنه پلی‌کربناتی و قیمت بالا دارند

تقریبا مدت زیادی گذشته که دنیای ویندوزفون پرچمداری جدید نداشته است. اکنون شایعاتی درباره اولین پرچمداران مایکروسافت تحت برند لومیا به گوش می‌رسد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به مشخصات سخت‌افزاری لومیا ۹۴۰ و لومیا ۹۴۰ اکس‌ال که از قضا گران‌تر از آیفون و گلکسی اس ۶ هم خواهد بود.
۱۳۹۴/۴/۲۲

آخرین شایعات درباره اولین پرچمداران مایکروسافت یعنی Lumia 940 و Lumia 940 XL اطلاعات جدیدی از این گوشی‌ها منتشر کردند و وب‌سایت آلمانی که این خبر را منتشر کرده منبع خودش را مورد اعتماد نامیده است. طبق این شایعات، هردو این گوشی‌ها بدنه پلی‌کربناتی دارند. احتمالا شما هم ابتدا مانند ما فکر کردید بدنه پلی‌کربناتی به‌معنای ارزان‌قیمت بودن آنهاست، اما، این‌طور که به نظر می‌رسد، لومیا ۹۴۰ گران‌تر خواهد بود از آیفون ۶ با بدنه تمام‌فلزی که از ۶۹۹ دلار و گلکسی اس ۶ با کیفیت ساخت بالا که از ۵۹۹ دلار قیمت‌گذاری می‌شوند.

 

image

 

پیش از این اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها منتشر شده بود، ولی منبع جدید از اضافه شدن اسکنر عنبیه چشم در هر دو مدل خبر داده است. انتظار می‌رود لومیا ۹۴۰ صفحه نمایش ۵.۲ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی داشته باشد. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و این رزولوشن ما را به عدد ۴۲۴ پیکسل در هراینچ می‌رساند. پردازنده اصلی این گوشی، همانند ال‌جی جی۴، اسنپدراگون ۸۰۸ است. در کنار این پردازنده ۶ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Adreno 418 وظیفه انجام دادن امور گرافیکی لومیا ۶۴۰ را برعهده دارد. ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز، که از طریق MicroSD قابل ارتقاست، در این گوشی یافت می‌شود. دوربین اصلی دستگاه نیز رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی دارد و بالای این دوربین شاهد ۳ فلش LED خواهیم بود. دوربین جلویی دستگاه نیز ۵ مگاپیکسلی است.

در سوی دیگر برادر بزرگ‌تر لومیا ۹۴۰ به‌نام Lumia 940 XL وجود دارد. صفحه نمایش این مدل ۵.۷ اینچی رزولوشن QHD دارد. زیر این صفحه نمایش، که تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل در هر اینچ دارد، پردازنده ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰ قرار گرفته است. چیپست گرافیکی‌ای که کنار این پردازنده وجود دارد نیز Adreno 430 است. ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا در این مدل نیز یافت می‌شود. همانند لومیا ۹۴۰، اینجا نیز دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با فلش LED سه‌گانه را شاهدیم. دوربین جلو دستگاه نیز رزولوشن ۵ مگاپیکسلی دارد.

هردو این گوشی‌ها، که انتظار می‌رود در ماه نوامبر معرفی شوند، با ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند و، همان‌طور که اشاره کردیم، قیمتی بیشتر از آیفون و گلکسی اس ۶ دارند.

نظر شما درباره این گوشی‌ها چیست؟ آیا مایکروسافت در اولین تجربه عرضه پرچمدار در زمینه گوشی‌ها موفق خواهد بود؟

منبع: phoneArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Sina

۱۳۹۴/۴/۲۴
شما 940 بخر بجای 940 ایکس ال.
پردازنده 940 اسنپ 808 هس

Shamez

۱۳۹۴/۴/۲۳
دوسن عزیز اینکه بدنه گوشی داغ میکنه مربوط به خنک شدن گوشیه، خیلی از گوشی ها بدنه شون داغ نمیشه واسه همین سی پی یو خنک نمیشه و پدرش درمیاد. اگه باتریش زود خالی میشه یا عملکردش مشکلی داره اونوقت گوشیت خرابه وگرنه نگران نباش

مرتضی

۱۳۹۴/۴/۲۲
اسنپدراگون 810 که جواب نداده.بد جوری داغ میکنه,همه اینو میدونن.منم که عاشق این گوشی بودم,حالا واسه خریدش تو شک افتادم.

arman

۱۳۹۴/۴/۲۲
فقط مایکروسافت و اپل
اندروید دوزااار
حالا سامی بیاد اسکنر چشم رو هم کپی کنه
اون که تاچ ایدی رو کپی کرد اینم روش کی بکیه

علی

۱۳۹۴/۴/۲۲
گوشی های زیبا و خوبی هستند (باکلاس ) ولی اگه قرار قیمت بیشتر از اپل باشه همون اپل بخرم به صرفه است
ولی نمیشه از اسکنر عنبیه گذشت خیلی خفنه