خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: با سیمای همراه شبکه‌های تلویزیون پیش روی شماست

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: با سیمای همراه شبکه‌های تلویزیون پیش روی شماست

آیا از علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان سریال‌های تلویزیونی هستید؟ اگر این‌طور است، برای زمانی که در سفرید یا به تلویزیون دسترسی ندارید، چه چاره‌ای اندیشیده‌اید؟ در این نوشته می‌خواهیم اپلیکیشن سیمای همراه را به شما معرفی کنیم تا همیشه و هر جا که به اینترنت دسترسی دارید به تلویزیون نیز دسترسی داشته باشید.
۱۳۹۴/۴/۲۳

دوستداران شبکه‌های تلویزیونی و کسانی که برنامه‌های خاصی از تلویزیون دنبال می‌کنند همیشه دنبال زمان تکرار برنامه‌ها هستند تا اگر دیدن برنامه‌ای را به‌علت در دسترس نبودن تلویزیون از دست دادند، بتوانند تکرارش را ببینند. اما آیا راه‌حل بهتری وجود ندارد؟

پخش زنده برنامه‌های صداوسیما در اینترنت این امکان را فراهم آورده تا از همه‌جا فقط با اتصال به اینترنت بتوانید این برنامه‌ها را دنبال کنید. اما جستجو در سایت و پیدا کردن شبکه و... و البته تکرار همیشگی این مراحل بسیار خسته‌کننده است. اپلیکیشن اندرویدی سیمای همراه این کار را برای کاربر ساده کرده و با پشتیبانی از تمام شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی کشور همه این مراحل را به‌سادگی در بازکردن اپلیکیشن و لمس شبکه دلخواه خلاصه می‌کند. رابط کاربری برنامه بسیار ساده است و با پشتیبانی از دو زبان فارسی و انگلیسی کار کردن با این اپلیکیشن را بسیار آسان کرده.

وقتی اپلیکیشن را نصب می‌کنید و اولین بار می‌خواهید اجرایش کنید، اولین چیزی که از شما خواسته می‌شود انتخاب زبان است و طبیعی است که کاربران فارسی‌زبان، برای راحتی بیشتر، بهتر است زبان فارسی را انتخاب کنند.

 

image

 

اولین صفحه این اپلیکیشن گزینه‌های فیلم و سریال، تلویزیون، رادیو و زیارت مجازی را پیش روی شما می‌گذارد که با انتخاب هر کدام وارد بخش مربوط می‌شوید. همان‌طور که می‌بینید، امکانات این برنامه تنها به پخش زنده رادیو و تلویزیون محدود نمی‌شود و شما می‌توانید زیارت‌های مختلف را در شهرهای مختلف مذهبی تماشا کنید یا می‌توانید در بخش فیلم و سریال محصولات متنوعی خریداری کنید که در این بخش ارائه می‌شود.

اما برگردیم سراغ بخش اصلی نرم‌افزار، که دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی است. شبکه‌های تلویزیونی به‌خوبی در این اپلیکیشن دسته‌بندی شده‌اند و شما قادرید از بین شبکه‌های سراسری، برون‌مرزی، استانی و مذهبی هر شبکه‌ای را که می‌خواهید انتخاب و تماشا کنید. با انتخاب هر شبکه کیفیت‌های متفاوتی که برای پخش آن ممکن است پیش رویتان قرار می‌گیرد و شما باید یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر اینترنت پرسرعت ندارید، بهتر از سراغ کیفیت‌های بالای 192 نروید. بدیهی است هرچه کیفیت پخش پایین‌تری انتخاب کنید، وضوح تصویر کمتر می‌شود و اگر بخواهیم حقیقت را گفته باشیم، در کیفیت 64، که پایین‌ترین کیفیت پخش تصویر است، تنها هاله‌ای از آنچه اتفاق می‌افتد خواهید دید، اما، در مقابل، کیفیت HD تصویری با وضوح بسیار خوب برایتان فراهم می‌کند.

 

image

 

پس از انتخاب کیفیت پخش، اگر پلیر مناسبی روی گوشی‌تان نصب نباشد، برنامه از شما می‌خواهد پلیر مناسبی نصب کنید و خودش سه گزینه به شما پیشنهاد می‌کند:

  • MX Player
  • VPlayer
  • Daroon Player

پس از انتخاب هر یک از این پلیرها می‌توانید شبکه تلویزیونی دلخواهتان را مشاهده کنید. در این بخش، علاوه بر کلیه شبکه‌های تلویزیونی، دو شبکه مذهبی اینترنتی نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

 

image

 

در بخش رادیو نیز به کلیه شبکه‌های رادیویی دسترسی پیدا می‌کنید، اما شاید بخواهید بدانید وقتی اکثر گوشی‌ها از موج اف‌ام رادیو پشتیبانی می‌کنند، گوش دادن به رادیو در این اپلیکیشن چه مزیتی دارد. با استفاده از این برنامه از پخش آنلاین برنامه بهره می‌برید و لازم نیست هدست خود را به‌عنوان آنتن به گوشی وصل کنید، درنتیجه از خش‌خش و صداهای مزاحم هنگام پخش دیگر خبری نیست و لازم نیست مدام گوشی را جابه‌جا کنید تا در شرایط پخش خوبی قرار بگیرد. فقط باید به اینترنت متصل باشید، همین!

 

image

 

پس از انتخاب رادیوی موردعلاقه‌تان، سرور را انتخاب می‌کنید و باز هم با پیغام انتخاب پلیر مواجه می‌شوید. پس از انتخاب پلیر، می‌توانید به‌راحتی به رادیو دلخواه خود گوش دهید. این بار تنها کیفیت 64 پیش روی شما قرار دارد، اما جای نگرانی نیست، زیرا کیفیت 64 برای پخش رادیویی معمولا بدون مشکل عمل می‌کند.

علاوه بر پخش زنده رادیو و تلوزیون، با این اپلیکیشن می‌توانید از نمایش رایگان برخی فیلم‌ها استفاده کنید یا با پرداخت هزینه سایر برنامه‌های این بخش را تهیه کنید.

اما به‌جز 4 بخش اصلی که در صفحه اول مشاهده می‌کنید و نحوه استفاده از آنها را برایتان شرح دادیم، اگر وارد منو (بالا سمت چپ) شوید، آخرین گزینه با عنوان کانال‌های اختصاصی باز هم محتویات دیگری، هم رایگان و هم پولی، در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

image

 

بررسی عملکرد: رابط کاربری ساده برنامه کار کردن با آن را برای کاربران در هر گروه سنی آسان می‌کند و همین امر را می‌توان دلیل محبوبیت بسیار آن دانست. البته باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که اگرچه سادگی رابط کاربری جزو نکات مثبت این برنامه است، انتظار می‌رود در به‌روزرسانی‌های بعدی، در حالی که سادگی حفظ می‌شود، طراحی بهتر و زیباتری پیدا کند.  

دسترسی به همه تلویزیون‌ها با کیفیت پخش متفاوت و پخش بی‌دردسر و بدون مراحل اضافی از دیگر مزایای سیمای همراه است. البته در این برنامه اگرچه لینک شبکه‌های سراسری بدون مشکل باز می‌شود، برای پخش برخی شبکه‌های استانی مشکلاتی وجود دارد و هنگام بازشدن لینک در پلیر خطا رخ می‌دهد.

قراردادن برنامه بخش شبکه‌ها یکی دیگر از امکانات خوبی است که در این برنامه به آن توجه شده؛ یعنی به‌راحتی می‌توانید جدول پخش برنامه‌ها را مشاهده کنید و از زمان پخش برنامه موردنظر خودتان مطلع شوید.

این اپلیکیشن همچنین هنگام فراخوانی پلیر برای اجرا (به‌خصوص در گوشی‌های قدیمی) به مشکل برمی‌خورد و علی‌رغم اینکه پلیر پیشنهادی خود برنامه نصب می‌شود، بازهم نمی‌تواند وجود پلیر را تشخیص دهد و دوباره درخواست می‌کند پلیر مناسبی نصب کنید.

لینک دانلود سیمای همراه

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad

۱۳۹۴/۴/۲۳
فوق العادس!!!!
نصب نکنید سرتون کلاه رفته!