خانهاخبار
خانم‌ها و آقایان! News App به روی صحنه می‌آید!

خانم‌ها و آقایان! News App به روی صحنه می‌آید!

چند روز پیش سومین نسخه iOS 9 بتا عرضه شد. در این نسخه برنامه جدید اپل یعنی Apple Music و خبرخوان جدید یعنی Apple News نیز وجود دارند.
۱۳۹۴/۴/۲۰
image


News سرویسی بر پایه سرویس‌های ابری است. پوشش خبری موضوعات موردعلاقه کاربر از ویژگی‌های این خبرخوان است؛ پوشش اخبار در محیطی جذاب و زیبا بدون کمترین نیاز به ورود اطلاعات از سوی کاربر.
البته در نسخه اولیه این اپلیکیشن زبان فارسی آن نیز آزمایش شده، ولی در حال حاضر این اپلیکیشن با زبان‌های راست‌چین مشکل دارد و محتواهای راست‌چین را به‌درستی نمایش نمی‌دهد. اگر می‌خواهید از این اپلیکیشن استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که کمی صبر کنید تا نسخه بهبودیافته آن در دسترس قرار گیرد.

 

image

 

حال بیایید با ویژگی‌های این اپلیکیشن آشنا شویم.

برخورد نزدیک از نوع اول
هنگام اولین استفاده، NEWS محتوایی از پنج خبرگزاری CNN ،Slate ،The New York Times ،ESPN و Atlantic به نمایش می‌گذارد. کاربر می‌تواند سه منبع خبری با دسته‌بندی موردعلاقه‌اش را هم اضافه کند. قبل از استفاده، کاربر با این سوال مواجه می‌شود: آیا مایلید خلاصه اخبار را با ایمیل دریافت کنید؟

 

image


در اولین برخورد با News به شباهت این اپلیکیشن با اپلیکیشن Music پی می‌بریم. در نوار پایین صفحه پنج تب وجود دارد:
For You ،Favorites ،Explore ،Search و Saved.


برخورد نزدیک از نوع For You

وظیفه این بخش بررسی رفتار کاربر، تاریخچه جستجوهای اینترنتی و موضوعات موردعلاقه وی است، تا، براساس اطلاعات حاصل از این تحلیل‌ها، اخبار و موضوعاتی به کاربر معرفی کند که ممکن است برایش جذاب باشد. این بخش یکی از مشترکات اپلیکیشن‌های News و Music  است.

 

image


 

برخورد نزدیک از نوع Favorites
در این قسمت کاربر می‌تواند منابع خبری موردنظر خودش را به فهرست محبوب‌ترین (Most Liked) اضافه کند. این لیست به‌طور پیش‌فرض 5 خبرگزاری ذکرشده را درون خود جای داده است، اما می‌توان به‌راحتی آنها را پاک کرد و منابع خبری دیگری جایگزینشان کرد.

 

image


 

برخورد نزدیک از نوع Explore ،Search و Saved
بخش Explore اخبار را بر اساس کانال‌ها و موضوعات سازمان‌دهی می‌کند و امکان مرور آنها را می‌دهد تا کاربر به‌راحتی نشریات موجود و حتی جدید را بررسی کند.
بخش Search امکان جستجوی آیتم‌ها، دسته‌بندی‌ها و نشریات موجود را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و بخش Saved نیز اجازه مرور محتواهایی را می‌دهد که کاربر برای رجوع مجدد علامت زده است. همچنین بخش Saved تاریخچه جستجوی مقالات را به‌طور پیش‌فرض در خود ذخیره می‌کند.


در مجموع، در برخورد اول این اپلکیشن شاهکاری فوق‌العاده است؛ عکس‌های بزرگ، پشتیبانی از ویدئو و چهارچوب متنی زیبا باعث می‌شود کاربر از مطالعه روزانه‌اش لذت ببرد. دسترسی سریع به مطالب علامت‌زده‌شده و امکان به اشتراک گذاشتن راحت و سریع مطالب از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن است.

 

image


اما این سوال پیش می‌آید: آیا اپل می‌تواند کاربران خود را به استفاده از این برنامه ترغیب کند؟
آیا این برنامه می‌تواند جایگزین اپلیکیشن‌های خبرخوان دیگر نظیر Feedly شود؟
شما از کدام خبرخوان استفاده می‌کنید؟ نظر خود را در صفحات اجتماعی‌مان با ما در میان بگذارید.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۳۹۴/۴/۲۱
سلام خیلی ممنون ازمطالب خوبتون میخواستم بپرسم آیا با
اپدیت به نسخه بتا مشکلی پیش میاد؟؟؟