خانهاخبار
رزولوشن تصاویر اینستاگرام بالاخره افزایش می‌یابد

رزولوشن تصاویر اینستاگرام بالاخره افزایش می‌یابد

گردانندگان اینستاگرام تمام تلاششان را می‌کنند که کاربران را به این شبکه اجتماعی همچنان علاقه‌مند نگه دارند و در این راه تا حد بسیاری نیز موفق بوده‌اند. اما یکی از مشکلات اینستاگرام، که شاید شما نیز متوجهش شده باشید، مشکل پایین آمدن رزولوشن تصاویری است که در این سرویس به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ مشکلی که ظاهرا قرار است در آینده‌ای نزدیک با یک آپدیت حل شود.
۱۳۹۴/۴/۱۶

اینستاگرام سال‌های سال است که امکان انتشار و به‌اشتراک‌گذاری رایگان تصاویر را برای کاربرانش فراهم کرده. این سرویس چنان محبوب است که تعداد کاربرانش در حال حاضر، طبق آمارهای رسمی، به ۳۰۰ میلیون نفر می‌رسد. گردانندگان این شبکه اجتماعی تمام تلاششان را می‌کنند که کاربران را به این برنامه همچنان علاقه‌مند نگه دارند و در این راه تا حد بسیاری نیز موفق بوده‌اند. اما یکی از مشکلات اینستاگرام، که شاید شما نیز متوجهش شده باشید، مشکل پایین آمدن رزولوشن تصاویری است که در این سرویس به اشتراک گذاشته می‌شوند؛ مشکلی که ظاهرا قرار است در آینده‌ای نزدیک با یک آپدیت حل شود.

از سال ۲۰۱۰ تا امروز روال چنین بوده که اندازه هر تصویری که با اپلیکیشن اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید به ۶۴۰ در ۶۴۰ پیکسل کاهش می‌یابد تا، با معقول شدن حجم فایل، نگهداری آن روی سرورهای اینستاگرام مشکل‌زا نباشد. حال، طبق اعلام رسمی مسئولان این شرکت، به‌زودی اپلیکیشن‌های آی‌اواس و اندروید اینستاگرام از تصاویری در ابعاد ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی خواهند کرد. طبیعتا این کار موجب می‌شود حجم تصاویر بیشتر از قبل شود، اما این چیزی نیست که لازم باشد کاربران بابتش نگران شوند. آنچه نهایتا از این آپدیت نصیب کاربران می‌شود افزایش وضوح تصاویر به اشتراک گذاشته‌شده است.

 

image

 

با در نظر گرفتن پیشرفت گوشی‌های هوشمند، چه از نظر دوربین و چه از نظر صفحه نمایش، پایبندی به حفظ وضوح ۶۴۰ در ۶۴۰ نتیجه چندان جذابی نداشت و در برخی مواقع دفرمه شدن تصاویر کاربران را دلسرد می‌کرد. از این منظر می‌توان گفت آپدیت رزولوشن باب میل بسیاری از کاربران است. گذراندن ۵ سال به روال سابق فرصت کافی در اختیار صاحبان اینستاگرام گذاشته تا مقدمات آپدیت را فراهم کنند.

این موضوع را پیش از اینکه مسئولان اینستاگرام رسانه‌ای کنند متخصصان در سورس‌کد اینستاگرام شناسایی کرده بودند. سخنگوی این شرکت گفته این آپدیت به‌مرور اعمال می‌شود، ولی از تاریخ عرضه عمومی آن حرفی به میان نیاورده است.

منبع: techradar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

احمد گلچوبيان

۱۳۹۴/۸/۱۳
سرعت چت بسيار پايين هست و به نظر من اپليكيشنها به روز نيست

محمد

۱۳۹۴/۴/۱۷
برای ویندوز فون نمیخواد تغییری ایجاد بشه؟

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۱۷
من با نرم افزار Insta Square همیشه سایز دلخواهم رو گذاشتم.