خانهاخبار
شرکت UMi در آینده‌ای نزدیک گوشی‌ای با دو صفحه نمایش عرضه می‌کند

شرکت UMi در آینده‌ای نزدیک گوشی‌ای با دو صفحه نمایش عرضه می‌کند

با در نظر گرفتن تعداد گوشی‌های هوشمندی که تاکنون عرضه شده می‌توان سردرگمی کاربران را هنگام انتخاب و خرید گوشی جدید درک کرد. در چنین اوضاعی شرکت‌های مختلف به دنبال متمایز کردن دستگاه‌هایشان با نوآوری‌های مختلف‌اند. به همین دلیل است که هر شرکتی به‌دنبال تحقق هرچه بیشتر کانسپت‌های خود در واقعیت است.
۱۳۹۴/۴/۱۵

در دوره کنونی گوشی هوشمند ابزاری مهم در زندگی تک‌تک ما شده است. شرکت‌های تولیدکننده این گجت‌ها به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهند چنین بازار فروشی را از دست بدهند و در نتیجه، برای باقی ماندن در گود رقابت، در بازه‌هایی مشخص مدل‌های جدیدی از گوشی‌هایشان روانه بازار می‌کنند. با در نظر گرفتن تعداد گوشی‌های هوشمندی که تاکنون عرضه شده می‌توان سردرگمی کاربران را هنگام انتخاب و خرید گوشی جدید درک کرد. در چنین اوضاعی شرکت‌های مختلف به دنبال متمایز کردن دستگاه‌هایشان با نوآوری‌های مختلف‌اند. به همین دلیل است که هر شرکتی به‌دنبال تحقق هرچه بیشتر کانسپت‌های خود در واقعیت است. یکی از این کانسپت‌ها، که محصولی متفاوت با نمونه‌های موجود در بازار رقم می‌زند، در دستان شرکت Yotaphone است. این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۱۲ گوشی‌ای با دو صفحه نمایش عرضه کرد و مدل جدیدتری از آن نیز سال گذشته به نمایش گذاشت. در قسمت جلو این گجت از پنل AMOLED و در قسمت پشت نیز از صفحه نمایش کم‌مصرف قدرت‌گرفته از جوهر الکترونیکی استفاده شده بود.

Yotaphone تنها شرکتی نیست که به دنیای ساخت گوشی هوشمند با صفحه نمایش دوگانه قدم گذاشته است. شرکت Siswoo اخیرا مدلی معرفی کرده که در ساخت آن از کانسپتی مشابه استفاده شده است. این‌طور که پیداست، عرصه تولید گوشی‌های هوشمند با صفحه نمایش دوگانه تازه در حال جان گرفتن است و شرکت‌های مختلف می‌خواهند بخت خودشان را در تولید چنین دستگاه‌هایی بیازمایند. UMi از دیگر شرکت‌هایی است که خبر ورود خود به این عرصه را اخیرا اعلام کرده. این شرکت چینی به‌تازگی تصویری جالب در صفحه فیس‌بوک UMi Zero 2 منتشر کرده و در آن از این وسیله به‌عنوان بهترین محصول UMi یاد کرده است. با توجه به نام این مدل، می‌توان آن را در ادامه مدل UMi Zero (پرچمدار سال ۲۰۱۴ UMi) دانست.

 

image

 

منابع آگاه از چند و چون ساخت این وسیله گفته‌اند فناوری به‌کاررفته در تولید UMi Zero 2 تا حد زیادی شبیه فناوری Yotaphone است؛ یعنی در قسمت جلو گوشی صفحه نمایشی رنگی و با کیفیت بالا کار گذاشته می‌شود، ولی قسمت پشتی را صفحه نمایشی قدرت‌گرفته از جوهر الکترونیکی پوشش می‌دهد. صفحه نمایش پشتی حتی در برابر تابش نور خورشید کاملا خواناست و، به‌دلیل ماهیتش، مصرف انرژی آن نیز بسیار پایین است. صفحه نمایش‌های E-ink در اصل به نمایشگرهایی گفته می‌شود که طیف رنگی‌ای که نمایش می‌دهند کاملا خاکستری است و به همین دلیل مصرف انرژی آنها نیز در سطح پایینی قرار دارد. طبعا از این نمایشگرها نمی‌توان انتظار داشت تمام وظایف صفحه نمایش معمولی را بدون اشکال انجام دهند، اما برای کارهایی نظیر مطالعه یا خواندن نوتیفیکیشن شاید بهترین گزینه باشند.

اگر به چنین گوشی‌های هوشمندی علاقه‌مندید، خوشحال باشید! چون تنوع مدل در این عرصه به‌زودی بیش‌ازپیش می‌شود. این موضوع به‌طور غیرمستقیم رقابت در این بازار را نیز افزایش می‌دهد و سبب پیشرفتش می‌شود. فعلا جزئیاتی در دست نیست که UMi قصد دارد گوشی جدیدش را چه زمانی روانه بازار کند، اما بعید است بیش از چند هفته با این رویداد فاصله داشته باشیم.

منبع: androidheadlines.com

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

erfan

۱۳۹۴/۴/۱۸
کفف کردیم

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۱۵
آخه جه کاربردی داره ؟!!!