خانهاخبار
چرا باید از اینکه کاربر iOS نیستید خوشحال باشید؟

چرا باید از اینکه کاربر iOS نیستید خوشحال باشید؟

کاربران اندروید، با در اختیار داشتن امکانات بسیار برای شخصی‌سازی رابط کاربری، می‌توانند تغییرات فراوانی در رابط کاربری خود ایجاد کنند. همین امر، حتی به‌تنهایی، همیشه باعث شده کاربران اندروید این سیستم عامل را برتر از iOS اپل بدانند. در این نوشته به نکات کوچک دیگری می‌پردازیم که برتری اندروید را نشان می‌دهند و کاربران iOS از آنها محروم‌اند.
۱۳۹۴/۵/۱۳

دلایل بسیاری وجود دارد که کاربران گوشی‌های اندرویدی از انتخابشان راضی باشند؛ ویژگی‌هایی که کاربران سیستم عامل‌های دیگر از آنها بی‌بهره‌اند. گزینه‌های فراوان سخت‌افزاری، باتری‌های قابل تعویض و رابط کاربری با قابلیت شخصی‌سازی بسیار تنها بخشی از این دلایل‌اند.

اما علاقه کاربران اندروید به این سیستم عامل تنها به‌دلیل این ویژگی‌های مهم نیست، بلکه ویژگی‌های کوچک دیگری هم وجود دارد که باعث می‌شود کاربران این سیستم عامل محبوب خوشحال باشند که از iOS استفاده نمی‌کنند!

 

چه مدت باقی مانده تا زنگ هشدار شما به صدا درآید؟

زنگ هشدار گوشی خود را برای 7 صبح تنظیم کرده‌اید و می‌خواهید ببینید چقدر زمان برای خوابیدن دارید. حساب‌وکتاب برایتان خسته‌کننده است؟ اصلا نگران نباشید! گوشی اندرویدی‌تان کنار شماست و این کار را برایتان انجام می‌دهد.

 

image

 

قابلیت تنظیم جداگانه بلندی صدای زنگ‌های هشدار

حتما شما هم موافقید صدای زنگ هشداری که برای بیدار شدن از خواب تنظیم می‌کنیم باید خیلی بلندتر از زنگ هشداری باشد که برای یادآوری غذا دادن به حیوان خانگی‌مان در نظر می‌گیریم!

 

image

 

بازکردن قفل صفحه نمایش با استفاده از الگوی دوست‌داشتنی

بازکردن قفل گوشی با الگوی از پیش تعیین‌شده ساده‌تر از به‌یادسپاری رمز عبور است و، برخلاف سنسور اثر انگشت، اطلاعاتمان را هم به‌زور تصاحب نمی‌کند.

 

image

 

اپ دراور

در اندروید لازم نیست همه اپلیکیشن‌هایتان را روی هوم اسکرین داشته باشید، بلکه تمام اپ‌های شما در بخشی به‌نام اپ دراور نمایش داده می‌شوند و تنها آنهایی روی هوم اسکرین نشان داده می‌شوند که خودتان انتخاب می‌کنید.

 

image

 

عکس‌ها به‌طور خودکار در فولدرها مرتب می‌شوند

مرتب شدن خودکار عکس‌ها در  فولدرهای «اسکرین‌شات‌ها» و «دانلودها» بسیار کاربردی‌تر است از جمع کردن همه عکس‌ها تحت عنوان «لحظه‌ها» به‌صورت روزانه و بر اساس موقعیت.

 

image

 

استرداد سریع و آسان اپلیکیشن‌ها

اگر اپلیکیشنی را دانلود کردید و از آن خوشتان نیامد، گوگل پلی دو ساعت به شما زمان می‌دهد برای استرداد وجه خود و پس گرفتنش اقدام کنید. اما اپل روش مشخصی برای این کار ندارد و شما تنها می‌توانید به اپل ایمیل بزنید.

 

image

 

قابلیت تغییر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

اگر بخواهید اپلیکیشن دیگری به‌جای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوشی قرار دهید، اندروید به‌راحتی اجازه این کار را به شما می‌دهد، اما در iOS نمی‌توانید اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را تغییر دهید. برای مثال، در اندروید به‌راحتی می‌توانید مرورگر دیگری جایگزین کروم کنید، اما در iOS تنها می‌توانید صفحات اینترنت را به‌طور پیش‌فرض با سافاری باز کنید.

 

image

 

قرار داشتن آیکون نوتیفیکیشن‌ها در استاتوس‌بار

قرار داشتن نوتیفیکیشن‌ها در استاتوس‌بار، به‌گونه‌ای که با پایین آوردن آن به‌راحتی می‌توان هر کدام از نوتیفیکیشن‌ها را خواند، بسیار موثر است.

 

image

 

اکوسیستم گوگل فوق‌العاده است

هماهنگی اپلیکیشن‌های گوگل روی دیوایس‌های مختلف بسیار جالب توجه است. برای مثال، روی کامپیوتر شخصی‌تان دنبال آدرسی می‌گردید و به‌سرعت سوار ماشینتان می‌شوید تا سراغ آن آدرس بروید. کافی است اپلیکیشن Google Maps را در گوشی اندرویدی‌تان باز کنید: آدرس پیش روی شماست!

 

image

 

ارتقای حافظه آسان و ارزان است

64 گیگابایت حافظه میکرو اس‌دی برای اندروید حدود 35 دلار است، اما 64 گیگابایت حافظه اضافه در آیفون بیش از 100 دلار هزینه دارد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (27 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۵/۱۷
دوست من شما با اندروید کار نکردی اگه کار کرده بودی باید میفهمیدی انتخاب یک نرم افزار به صورت پیش فرض برای یک عمر نیست راحت از طریق تنظیمات میتونی عوض کنی برای کارت حافظه هم اگه واقعا اندروید استفاده میکردی بازم باید میفهمیدی راه های زیادی داره برای تغییر حافظه ی پیش فرض از حافظه ی خود گوشی به حافظه کارت ممری جانبی وقتی اطلاعاتمون کنه نزاریم به حساب ضعف یک دیوایس یا سیستم عامل

seper

۱۳۹۴/۵/۱۷
hatman!!!!HTC soraatesh bala tare!!!

RBMSCPSAJ

۱۳۹۴/۵/۱۵
این نظر مارو هم بزارین.(قبلیه)^.^

بی طرف

۱۳۹۴/۵/۱۵
در ضمن اگر ارزوشون بود میتونستن استفاده کنن کاری نداره
متل اچ تی سی که الان سرعتش از ایفون هم بیشتره(

بی طرف

۱۳۹۴/۵/۱۵
سلام محمد اقا
یعنی شما ایفون گرفتین دستتون
ما که تا حالا عکسش هم ندیدم خوش به حالتون
یعنی الان شما ایفون بازین(البته به گفته خودتون)
واقعا نمیفهمم ایفون با بعضی ها چه رابطه ای داره ولی...
واقعا متاسفم که مردم موبایلی میگیرن که 20 درسم هم ازش نمیتونن استفاده کنن
**ای کاش منطقی فکر میکردیم***
ادمین لطفا چاب کن