خانهاخبار
گوشی‌های اندرویدی نوکیا را فاکسکان تولید می‌کند

گوشی‌های اندرویدی نوکیا را فاکسکان تولید می‌کند

شرکت مشهور نوکیا، که سال‌هاست از بازار تلفن همراه کناره‌گیری کرده، به‌تازگی اعلام کرده قصد دارد از اواخر سال 2016 دوباره به بازی برگردد. گوشی‌های جدید نوکیا احتمالا از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و شرکت چینی فاکسکان آنها را تولید می‌کند.
۱۳۹۴/۴/۹

حال‌وروز شرکت نوکیا مصداق بارز از عرش به فرش افتادن است. شرکتی افسانه‌ای که روزی بازار موبایل اکثر کشورهای جهان را در اختیار داشت، اکنون کوچک‌ترین سهمی از این بازار ندارد.

سال گذشته بخش موبایل نوکیا به شرکت مایکروسافت فروخته شد و، بر اساس توافق، این شرکت دیگر حق نداشت تلفن همراه بسازد. حتی نام برند نوکیا نیز از گوشی‌های لومیا حذف شد تا رفته‌رفته نام این شرکت فنلاندی به خاطره‌ها سپرده شود. ولی چند هفته پیش مدیرعامل نوکیا در مصاحبه‌ای جنجالی اعلام کرد این شرکت قصد دارد، پس از پایان توافقش با مایکروسافت، دوباره به بازار تلفن‌های همراه بازگردد.

در آن زمان گفته شده بود نوکیا به دنبال شریکی می‌گردد که بتواند گوشی‌های اندرویدی طراحی‌شده با برند نوکیا تولید کند و اکنون، همان‌طور که حدس زده می‌شد، فاکسکان برای این کار انتخاب شده؛ شرکتی که پیش از این نیز وظیفه تولید تبلت N1 نوکیا را بر عهده داشت.

 

image

 

بر اساس اخبار رسیده، کشورهای هند و چین و برخی کشورهای اروپایی اولین کشورهایی‌اند که گوشی‌های اندرویدی جدید نوکیا وارد بازارشان می‌شود. به نظر می رسد نوکیا بازارهایی را هدف قرار داده که فروش گوشی‌های هوشمند در آنها پررونق است، اما هنوز به حد اشباع نرسیده؛ بازارهایی که کاربران بیشتر به خرید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه تمایل دارند تا گوشی‌های رده‌بالا.

انتظار می‌رود نوکیا تبلیغات جهانی‌اش را همزمان با راه‌اندازی خط تولید گوشی‌هایش (در پایان سال 2015) شروع کند تا ظرف یک سال و پس از پایان مدت توافق‌نامه مایکروسافت، بتواند گوشی‌های جدیدش را راهی بازار کند.

منبع: Slashgear

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Amir

۱۳۹۴/۶/۳۰
سال دیگه نوکیا بلایی سر مایکروسافت در بیاره که اپل و سامسونگ براش ختم انعام بگیرن .آخه یکی نیست به مایکروسافت بگه تو عقلت کی به کرتانا میرسید که از بازی هالو به دستیار صوتی گوشی اونم با این قدرت برسونیش ؟ گذاشتن ویندوز سایان و دنیم روی دیتا سنتر با این سرعت و این همه تکنولوژی و دوربین کار نوکیا بود و طراحاش حالا همه رو به اسم خودت زدی . صفحه نمایش 1520 ، دوربین 1020 ، امولد 930 و مقاومت 920 اینارو کدوم شرکت داشت ؟حالا هم لنز 50 مگاپیکسلی 1030 . اگه خلاقیت داشتی آی میت ورشکسته نمیشد اچ تی سی هم نمیرفت آندروید بزنه