خانهاخبار
سامسونگ ظرفیت باتری موبایل را دو برابر می‌کند

سامسونگ ظرفیت باتری موبایل را دو برابر می‌کند

محققان سامسونگ توانسته‌اند به روشی در تولید باتری‌های لیتیومی دست پیدا کنند که با استفاده از آن می‌شود ظرفیت فعلی باتری‌ها را تا دو برابر افزایش داد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای افزایش ظرفیت باتری اندازه آن را بزرگ‌تر کرد.
۱۳۹۴/۴/۷

محققان سامسونگ الکترونیکز اعلام کردند که موفق به توسعه فناوری در تولید مواد سیلیکون کاتد شده‌اند که می‌تواند گرافین را روی سطح سیلیکونی برای دستیابی به چگالی انرژی بالاتر پوشش دهد؛ به عبارت دیگر سامسونگ راهی پیدا کرده که می‌تواند ظرفیت باتری‌های لیتیومی را دو برابر کند، همان باتری‌هایی که در گوشی‌های تلفن همراه و سایر گجت‌ها استفاده می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، ظرفیت باتری گوشی‌های هوشمند طی دهه گذشته افزایش کمی داشته و تکنولوژی آن، به‌دلیل ابعاد گجت‌ها و مواد به‌کاررفته داخل باتری‌ها، با محدودیت روبرو بوده است. از آنجا که نمی‌توانیم باتری‌های خیلی بزرگ‌تری تولید کنیم، باید ظرفیت خام باتری‌ها را افزایش دهیم؛ به همین دلیل است که محققان در جستجوی موادی جدید برای حل این مشکل‌اند.

 

image

 

اینجاست که محققان سامسونگ وارد میدان می‌شوند. این شرکت روش جدیدی برای پوشش باتری‌های کاتدی ابداع کرده است که بر محدودیت‌های اعمال‌شده (در عملکرد و ظرفیت) توسط روش پیاده‌سازی فعلی غلبه می‌کند. در این فرایند جدید از مواد رسانای عالی‌ای استفاده می‌شود که گرافین شناخته می‌شوند و مستقیم و بدون تشکیل کاربید سیلیکون روی سطح پوشش داده‌شده سیلیکونی رشد می‌کنند.

محققان سامسونگ ادعا می‌کنند تکنیک آنها اجازه می‌دهد یک سلول کامل وقتی کنار یک اکسید کاتد لیتیوم کبالت تجاری قرار می‌گیرد به چگالی انرژی حجمی 972 و 700 WH/l در چرخه اول و دویستم برسد. این مقدار 1.5 تا 1.8 برابر بزرگ‌تر از باتری‌های لیتیوم آیون تجاری است و معنی آن داشتن ظرفیت بیشتر باتری با همان اندازه قبلی است. معمولا این نوع طراحی‌ها موجب کاهش بیشتر عمر باتری پس از چند بار پر و خالی شدن شارژ می‌شود، اما این بار محققان ادعا کرده‌اند به‌دلیل طراحی چندلایه توانسته‌اند عملکرد باتری‌ها را نیز در حد خوبی نگه دارند.

سامسونگ انتظار دارد این موفقیت پیامدهای خوبی برای دستگاه‌های موبایل و صنعت خودروهای الکتریکی داشته باشد، چون هر دو نیازمند افزایش بیشتر ظرفیت باتری‌اند. به‌هرحال، مانند همه ایده‌های جدید، کارشناسان صنعتی احتمال می‌دهند این فناوری دو تا سه سال با تولید تجاری فاصله داشته باشد.
نظر شما در مورد این فناوری جدید چیست؟ فکر می‌کنید سامسونگ می‌تواند باتری‌های موبایل را دگرگون کند و جهشی در این صنعت به وجود آورد؟

 

منبع: androidauthority

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۳۹۴/۴/۷
اگر هم خبری از سامسونگ منتشر شود،اینگونه خواهد بود! سامسونگ یعنی خدمت خالص به جهان تکنولوژی و رفاه حال بشریت...