خانهمقاله‌ها
چگونه فهرست مخاطبان خود را از آیفون به گوگل منتقل کنیم

چگونه فهرست مخاطبان خود را از آیفون به گوگل منتقل کنیم

اولین و مهم‌ترین کاربرد تلفن همراه ارتباط با مخاطبان است. اگر از آیفون استفاده می‌کنید، ممکن است به این موضوع فکر کرده باشید که در صورت از دست دادن آن یا تعویضش با گوشی اندرویدی چگونه لیست مخاطبان خود را حفظ کنید.
۱۳۹۴/۴/۱۰

بستر اینترنت شاید بهترین گزینه برای تهیه نسخه پشتیبان از لیست مخاطبان باشد. با این کار به‌راحتی و در هرکجا که به دنیای اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید به نسخه پشتیبان آن دسترسی پیدا کنید.
دور از ذهن نیست که امروزه دنیای اینترنت را همان گوگل بنامیم، چرا که در تمام قسمت‌های این دنیا می‌توانیم ردپایی از این غول تکنولوژی را بیابیم.

 

image


با استفاده از این آموزش به‌راحتی قادر خواهید بود نسخه‌ای از لیست مخاطبان خود را به گوگل منتقل کنید تا همیشه و همه‌جا از جمله تلفن هوشمند اندرویدی‌تان، به آنها دسترسی داشته باشید.


1. لازم است حساب گوگل داشته باشید.
اگر تاکنون حساب گوگل نداشته‌اید، وقتش رسیده یک حساب برای خودتان ایجاد نمایید. حتی اگر از ایمیل خود استفاده نمی‌کنید، داشتن یک حساب گوگل برای برنامه‌هایی همچون کروم بسیار کاربردی است.

 

image


2. برنامه آیتونز را اجرا کنید.
آیفون خود را متصل کنید و آیتونز را اجرا نمایید. با این کار آیکون آیفون در آیتونز نمایان می‌شود و آن را دقیقا پایین دکمه پخش می‌توانید مشاهده کنید.
روی آن کلیک کنید و وارد بخش Info شوید. اگر در قسمت Sync Contacts با متن «آیفون شما روی iCloud همگام‌سازی شده است» مواجه شدید، وارد تنظیمات آیفون شوید و در بخش iCloud آیکون کنار مخاطبان را فشار دهید تا غیرفعال شود.

 

image

 

3. همگام‌سازی با گوگل
دوباره به آیتونز برگردید و در قسمت Info، گزینه Sync Contacts with را بیابید که در کنار آن یک لیست کشویی قرار دارد.
در لیست کشویی Google Contacts را بیابید و مشخصات حساب گوگل خود را وارد کنید. روی گزینه Apply کلیک کنید. فهرست مخاطبان شما در حساب گوگل ذخیره خواهد شد.
اگر در آینده بخواهید از آیفون به دستگاه اندرویدی مهاجرت کنید، با وارد شدن به حساب گوگلتان به‌راحتی می‌توانید به لیست مخاطبانتان دسترسی داشته باشید.

 

image

 

4. چگونه این کار را با آیفون خود انجام دهیم؟
ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید: اگر به رایانه دسترسی نداشته باشیم، چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم اگر از iOS 7 و بالاتر استفاده می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید این کار را با آیفون خود انجام دهید. وارد تنظیمات شوید، به قسمت Mail ،Contacts ،Calendar بروید و روی گزینه Add Account ضربه بزنید. مشخصات حساب گوگل خود را وارد نمایید و مطمئن شوید گزینه تنظیمات مخاطبان روشن است.
حال برنامه مخاطبان خود را روی آیفون اجرا کنید. همگام‌سازی به‌صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)