خانهاخبار
سیستم عامل iOS 9 و توییک‌هایی که کاربری خود را از دست دادند

سیستم عامل iOS 9 و توییک‌هایی که کاربری خود را از دست دادند

با معرفی iOS 9، در هفته گذشته شاهد مراسم خاکسپاری تعدادی توییک برای دستگاه‌های جیلبریک‌شده بودیم؛ توییک‌هایی که اکنون با اضافه شدن خصوصیاتشان به iOS 9 دیگر کارایی ندارند.
۱۳۹۴/۴/۷

شاید باورتان نشود، اما بعضی ویژگی‌های iOS 9 پیش از این نیز وجود داشتند؛ فقط برای استفاده از این ویژگی‌ها باید از دستگاه‌های جیلبریک‌شده استفاده می‌کردید.

 

iOS 8 +Cydia = iOS 9


این موضوع نشان می‌دهد کمپانی اپل همچنان می‌کوشد کاربرانش را متقاعد کند که دستگاه‌هایشان را جیلبریک نکنند. از این رو سعی می‌کند با اضافه کردن توییک‌های محبوب کاربران، آنها را از این کار منصرف کند.
در ادامه به معرفی توییک‌هایی می‌پردازیم که iOS 9 آنها را به قتل رسانده است.

 

قربانی اول: VideoPane
این توییک به کاربران iOS جیلبریک‌شده اجازه می‌داد در هر قسمتی از iOS بتوانند به تماشای ویدئو بپردازند. اپل این ویژگی را در حالت تصویر در تصویر iOS 9 برای آیپد گنجانده است.

VideoPane Tweak


قربانی دوم: SearchSetting
همان‌طور که از نامش پیداست، این توییک قابلیت جستجو در تنظیمات را به iOS اضافه می‌کرد. به‌دلیل محبوبیت این توییک میان کاربران iOS  جیلبریک، اپل برآن شد تا از این ویژگی در iOS 9 استفاده کند.

SearchSetting Tweak

 

قربانی سوم: SwipeSelection
اصلاح و ویرایش متن در iOS های پیشین برای کاربران تا حدی دشوار بود، طوری که کاربران iOS  جیلبریک‌شده ترجیح می‌دانند برای این کار از توییک استفاده کنند تا اصلاح و ویرایش متون راحت‌تر صورت گیرد. اپل در کیبوردهای جدید ویژگی این توییک را به iOS 9 اضافه نمود.

 

SwipeSelection Tweak

 

قربانی چهارم: ShowCase
عوض شدن حالت حروف با فشردن SHIFT در کیبورد جدید iOS 9 ویژگی منحصربه‌فردی بود که ShowCase چندین سال قبل در اختیار کاربران قرار داده بود.

 

iOS 9 ShowCase Feature

 

قربانی پنجم: BattSaver
کاهش مصرف انرژی و به‌تبع آن افزایش مدت زمان استفاده از باتری یکی از دغدغه‌های مهم کاربران به شمار می‌آید. اپل در iOS 9 کوشیده است با اضافه کردن حالت Low Power Mode به نیاز کاربران پاسخی مناسب دهد. این ویژگی پیش‌تر توسط توییک‌ها و برای کاربران iOS جیلبریک‌شده در دسترس بود. BattSaver از معروف‌ترین توییک‌ها در این زمینه بود.

 

LowPowerMode vs BattSaver Tweak

 

قربانی ششم: Copic
نمایش عکس مخاطبان در پیام و سایر قسمت‌ها از ویژگی‌هایی بود که این توییک در اختیار کاربران قرار می‌داد. اکنون شاهدیم که اپل این ویژگی را برای تمام دستگاه‌ها در iOS 9 قرار داده است.

 

Copic Tweak

 

قربانی هفتم: ReachApp
تقسیم صفحه نمایش برای استفاده و نمایش همزمان دو برنامه ویژگی منحصربه‌فردی بود که این توییک به‌زیبایی در اختیار کاربران قرار می‌داد. با افزایش کاربرد این ویژگی میان کاربران، اپل برآن شد تا از آن در iOS 9 استفاده کند.

 

ReachApp Tweak

 

قربانی هشتم: ReleveApps
وظیفه این توییک در دنیای جیلبریک نمایش برنامه‌هایی در طول روز بر اساس زمان در مرکز کنترل بود. اپل با هوشمندی و موقعیت‌شناسی خود این توییک را به ویژگی ستودنی iOS 9 تبدیل کرد. حالا این ویژگی، برحسب عادت کاربر در استفاده از برنامه‌ها، برنامه‌هایی را در مرکز کنترل به او پیشنهاد می‌کند.


می‌توان به این فهرست توییک‌های دیگری نیز اضافه کرد، اما شاخص‌ترین آنها در این مطلب ذکر شده‌اند. ویژگی‌های کاربردی و منحصربه‌فرد iOS 9  ممکن است به جلوگیری از کرم‌خوردگی درخت سیب خیلی کمک کند!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

كيان

۱۳۹۴/۴/۸
كدوم برنامس كه پوليه و از صفحه فيلم ميگيره؟؟؟ ميشه بگيد

امید

۱۳۹۴/۴/۷
خب؟

مصطفی

۱۳۹۴/۴/۷
کاش فیلم برداری از صفحه نمایش رو هم میذاشتن!!!! من مجبورم یا پول بدم و برنامه رو بخرم یا جیلبریک کنم