خانهمقاله‌ها
ده کار هیجان‌انگیز که می‌توانید با گوشی اندرویدی‌تان انجام دهید

ده کار هیجان‌انگیز که می‌توانید با گوشی اندرویدی‌تان انجام دهید

این روزها تلفن‌های هوشمند جایگاه ویژه‌ای در زندگی افراد پیدا کرده‌اند. هر روز می‌بینیم اپلیکیشن‌ها بیش‌ازپیش کارهای همیشگی ما را انجام می‌دهند. حالا دیگر با IOT، یا اینترنت اشیا، به‌زودی شاهد خواهیم بود که با گوشی‌تان کنترل تمام وسایل خانه و زندگی‌تان را در دست خواهید داشت. اما می‌دانید با همین گوشی اندرویدی فعلی‌تان چه کارهای هیجان‌انگیزی می‌توانید انجام دهید؟ با ما همراه باشید!
۱۳۹۴/۴/۳

اندروید، به دلیل متن‌باز بودن، دست توسعه‌دهندگان را در توسعه اپلیکیشن‌های هیجان‌انگیز بسیار باز گذاشته و توسعه‌دهندگان می‌توانند کارهای جذابی با سیستم عامل اندروید انجام دهند. در این مطلب به 10 کاری پرداخته‌ایم که می‌توانید با گوشی اندرویدی‌تان انجام دهید و بیش‌ازپیش از آن لذت ببرید.

 

image

 

1- خودرو خود را با گوشی اندرویدی‌تان استارت بزنید

image
فرض کنید در ظهر گرم تابستانی در خانه مشغول استراحتید. تلفن همراه شما به صدا درمی‌آید و به جلسه‌ای فوری دعوت می‌شوید. خودرو شما نیز در این ظهر تابستانی روبروی خانه‌تان و زیر آفتاب پارک شده است. طبعا دمای داخلی خودرو بسیار بالاست و باید مدتی در این دما بنشینید تا کولر خودرو بتواند دما را متعادل کند. راه‌حل شما اپلیکیشن Viper و سرویس آن است. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید خودرو خودتان و کولرش را از داخل خانه روشن کنید. بدین ترتیب تا زمانی از خانه به قصد سوار شدن به ماشینتان خارج شوید، هوای داخلی خودرو شما مطبوع می‌شود. این اپلیکیشن با قطعه‌ای سخت‌افزاری بر خودرو شما نصب می‌شود و عملا دزدگیر کاملی نیز محسوب می‌شود. در این اپلیکیشن می‌توانید موقعیت مکانی خودرو خودتان را هم مشاهده کنید و آن را خاموش یا روشن کنید.

 

2- ضربان قلبتان را هر لحظه بدانید

image
تعدادی از گوشی‌های موجود در بازار این قابلیت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند که ضربان قلبشان را اندازه‌گیری کنند. اما اگر گوشی شما جزو این دسته از گوشی‌ها نیست، می‌توانید از اپلیکیشن Instant Heart Rate برای اندازه‌گیری ضربان قلبتان استفاده کنید. این اپلیکیشن با کمک فلش گوشی شما و قرار گرفتن انگشت اشاره روی آن، ضربان قلبتان را به‌طور دقیق محاسبه می‌کند. ضمنا می‌توانید بعدا هم از ضربان قلبتان در ساعات مختلف شبانه‌روز آرشیو کاملی داشته باشید. امکان اشتراک‌گذاری میزان ضربان قلب نیز از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن محسوب می‌شود. 

 

3- کامپیوترتان را از گوشی اندرویدی‌تان کنترل کنید

image
شاید برای شما هم پیش آمده که گذاشته باشید فایلی حجیم در کامپیوترتان دانلود شود و سپس از کامپیوتر فاصله گرفته باشید. حالا بهترین راه برای مشاهده و کنترل کامپیوتر استفاده از گوشی اندرویدی‌تان است. اپلیکیشن‌های بسیاری برای این کار وجود دارد، اما بی‌شک یکی از بهترین آنها Teamviewer for Remote Control است. این اپلیکیشن گوشی‌تان را کنترل‌کننده کامل رایانه شخصی‌تان می‌کند. حتی به ماوس و کیبورد کامپیوتر خودتان دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از آنها استفاده کنید. اما بخش هیجان‌انگیز این اپلیکیشن انتقال فایل از روی کامپیوتر به گوشی شماست؛ مثلا می‌توانید به پوشه فیلم‌هایتان بروید و یک فیلم را به‌راحتی به گوشی‌تان منتقل کنید.

 

4- گوشی خودتان را وب‌سروری برای میزبانی سایتتان کنید

image
اندروید سیستم عاملی بر پایه لینوکس است و این بدین معنی است که گوشی‌تان می‌تواند وب‌سرور کاملی باشد؛ کامل از این جهت که می‌توانید روی آن mySQL database، پشتیبانی کامل از PHP و قابلیت انتقال فایل از طریق FTP را داشته باشید. حتی می‌توانید از این سرور برای میزبانی سایتتان استفاده کنید. اما روش این کار چیست؟ اپلیکیشن KSweb این راه را پیش روی شما قرار می‌دهد و گوشی اندرویدی‌تان را به وب‌سرور تبدیل می‌کند. حالا دیگر میزبان اطلاعات روی سایت شما گوشی شماست.

 

5- فلش USB را به‌راحتی به گوشی‌تان متصل کنید

image
این قابلیت از جمله ویژگی‌هایی است که عده‌ای از کاربران اندرویدی هنوز از آن بی‌خبرند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خواسته‌اید یک فلش را به گوشی‌تان متصل و اطلاعاتش را به گوشی‌تان منتقل کنید. این قابلیت با کابل USB OTG میسر می‌شود و می‌توانید فلشتان را از طریق این کابل به گوشی‌تان متصل سازید و اطلاعات گوشی را به فلش، و برعکس، منتقل کنید. یکی از جاهایی که این قابلیت مفید است زمانی است که می‌خواهید حافظه دوربین دیجیتال خودتان را خالی کنید؛ به این ترتیب به‌راحتی می‌توانید عکس‌ها را مستقیما از روی دوربین دیجیتال به گوشی‌تان انتقال دهید.

 

6- سیستم عامل لینوکس را روی گوشی اندرویدی‌تان نصب کنید

image
همان‌طور که گفتیم، اندروید بر اساس سیستم عامل لینوکس است. وقتی کاربر اندرویدی بتواند از گوشی‌اش در نقش وب‌سرور استفاده کند، چرا نتواند روی آن سیستم عامل لینوکس نصب کند؟ اگر از علاقه‌مندان به سیستم عامل لینوکس هستید، می‌توانید آن را به‌راحتی روی گوشی‌تان نصب کنید. اپلیکیشن رایگان Linux installer این کار را برایتان انجام می‌دهد. با نصب این اپلیکیشن می‌توانید سیستم عامل محبوب اوبونتو را بر گوشی‌تان نصب کنید. همچنین می‌توانید با کابل OTG کیبورد و ماوس خودتان را نیز به گوشی‌تان متصل کنید. ضمنا از تمام اپلیکیشن‌هایی که همراه سیستم عامل اوبونتو نصب می‌شود می‌توانید در گوشی‌تان استفاده کنید.

 

7- یک اپلیکیشن اندرویدی را از گوشی‌تان برنامه‌نویسی کنید

image
اگر از علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های اندروید هستید، باید این مژده را به شما بدهیم که حالا می‌توانید از داخل گوشی اندرویدی‌تان هم برنامه‌نویسی کنید. شما می‌توانید کدنویسی کنید و سپس در نهایت آن را کامپایل و برنامه خودتان را تست کنید. Aide اپلیکیشنی است که این کار را برایتان انجام می‌دهد. این اپلیکیشن را می‌توان بهترین گزینه برای زمانی محسوب کرد که در سفر یا در حال حرکتید و در نتیجه به کامپیوترتان دسترسی ندارید. اگر شما نیز عضوی از جامعه برنامه‌نویس‌ها محسوب می‌شوید، Aide را از دست ندهید.

 

8- مکان‌های ناشناخته را با گوشی اندرویدی‌تان بشناسید

image
اگر به برج میلاد یا برج ایفل بروید، قطعا با نام و مشخصات آنجا آشنایید. اما فرض کنید جایی رفته‌اید که برایتان ناشناس است و دوست دارید درباره آنجا اطلاعاتی کسب کنید. راه‌حل چیست؟ تنها کافی است گوشی اندرویدی‌تان را از جیبتان دربیاورید و اپلیکیشن Google goggles را باز کنید. سپس تنها با گرفتن یک عکس از مکان یا چیزی که می‌خواهید درباره‌اش بیشتر بدانید، اطلاعات جامعی از Google goggles دریافت خواهید کرد. اگر از افرادی هستید که به مسافرت خیلی علاقه دارند، Google goggles بهترین گزینه برای شماست.

 

9- از گوشی‌تان به‌جای قدم‌شمار استفاده کنید

image
اپلیکیشن‌های زیادی برای شمردن گام‌های شما در طول روز وجود دارند. این اپلیکیشن‌ها مشخص می‌کنند در چه روزهایی بیشتر راه رفته‌اید و کالری بیشتری سوزانده‌اید. یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه Runkeeper است. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید مسیرهایی را مشاهده کنید که در طول روز پیاده‌روی کرده‌اید و اطلاعات دقیقی از میزان فعالیت روزانه‌تان کسب کنید. یکی از ویژگی‌هایی که این اپلیکیشن در اختیارتان قرار می‌دهد برنامه‌ای منظم برای پیاده‌روی و دویدن است. اگر به پیاده‌روی و دویدن علاقه دارید، Runkeeper یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما محسوب می‌شود.

 

10- قهوه‌تان را با گوشی‌تان بخرید

image
هرچند استارباکس فعلا در ایران شعبه‌ای ندارد، اگر به یکی از شعبه‌های آن مراجعه کنید، اپلیکیشن استارباکس یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای شما محسوب می‌شود. در این اپلیکیشن می‌توانید قهوه موردعلاقه‌تان را سفارش دهید و به‌راحتی مبلغ آن را پرداخت کنید. بدین ترتیب نیاز به همراه داشتن پول نقد یا مراجعه حضوری به کافه‌دار نخواهید داشت. در ایران نیز تعدادی از رستوران‌ها و سرویس‌های سفارش غذا امکان سفارش غذا از طریق اپلیکیشن را، چه در محل رستوران و چه در منزل، فراهم کرده‌اند.

 

شما تجربه استفاده از کدام‌یک از این اپلیکیشن‌ها را داشته‌اید؟ به نظرتان جذاب‌ترین کاری که با گوشی اندرویدی می‌توان انجام داد چیست؟

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

مهدی

۱۳۹۵/۴/۲۰
واقعا اگه گوشی پنجاه تا کاربرد مفید دیگه هم داشت بازم بدرد نمیخورد یا کلش یا ساکراستار بازی میکردیم والسلام البته به تلگرام بازا و اینستا بازا توهین نشه .

مبین پورمند

۱۳۹۵/۳/۳
باسلام.ببخشید اگه این برنامه لینوکس اینستالر رو روی گوشی نصب کنم که گوشی به هم نمیریزه؟هروقت بخوام میتونم بیرون بیام از این برنامه؟لطفا جواب بدین.مرسی

هیوا

۱۳۹۴/۱۱/۲۱
واقعاده کاربدردنخوروگفتید برای روت!مثلا باروت کردن میتونی تو بازی های مثل کلش تقلب کنی میتونی گوشتیتو خیلی تمیزوحافظه شو خالی نگه داری قدرت سی پی و رو کنترل کنی برای بازی های باگرافیک بالا ودروقتی که اختیاج نیست قدرتشوکاهش بدی برای شارژکمترمصرف کردن .هک وای فای .تقییر اسم ولگوی اپکیشنهابه سلیقه خودمون.پایین اوردن دمای گوشب.بالابردن کیفیت صفحه نمایش .وهزاران جایزه نقدی دیگر.حالاشما بنظرت ده تاکاری که گفتی جالب تره ؟من تازه دانش زیادی هم ندارم در این زمینه

mahdi frg

۱۳۹۴/۴/۵
akhe hamaro k apple hm dare

?? akhe un ch screenie k vase in matlab gozoshtin

محمد رضا

۱۳۹۴/۴/۵
جالبه برنامه ضربان قلب با مبل هم کار میکنه ...
ضربان مبل 78 بود