خانهاخبار
معرفی 5 لانچر برتر اندروید

معرفی 5 لانچر برتر اندروید

لانچرها لایه‌ای از شخصی‌سازی برای اندروید به حساب می‌آیند و تعدادشان بسیار زیاد و متنوع است. در واقع لانچر جانشین صفحه خانگی پیش‌فرض گوشی اندرویدی شما می‌‌شود که ظاهر و امکاناتش بسته به برند گوشی متفاوت است. اما اینکه از میان این همه لانچر کدام‌یک مناسب شماست و کدام‌یک قابلیت‌ها و امکانات بهتری دارد موضوعی است که در این یادداشت بررسی می‌کنیم.
۱۳۹۴/۴/۲

نخست بهتر است توضیح دهیم به چه چیزی لانچر می‌گوییم.

لانچر چیست؟

خیلی از کاربران برای تغییر ظاهر و رابط کاربری دستگاه اندرویدی‌شان به نصب رام‌های غیررسمی مثل سیانوژن روی می‌آورند که البته نصبشان بدون آشنایی کافی کمی دردسرساز است. در عوض لانچرها می‌توانند بی‌دردسر و به‌راحتی علاوه بر اینکه ظاهر گوشی‌تان را تغییر دهند، امکانات جانبی بیشتری نیز به آن اضافه کنند. بسیاری از لانچرها رایگان‌اند، هرچند ممکن است بعضی ویژگی‌های آنها پولی باشد. اما در مجموع همان امکانات رایگان برای اکثر کاربران مناسب و کافی است.

 

image

 

در ادامه 5 نمونه از بهترین لانچرهای اندروید را معرفی می‌کنیم که می‌توانید بر گوشی یا تبلت خود نصب کنید.

 

نوا لانچر

 

image

 

بی‌شک نوا لانچر پرطرفدارترین لانچری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این لانچر به‌تازگی از حالت آزمایشی خارج شده و تجربه‌ای خالص و دستکاری‌نشده از اندروید به شما می‌دهد. یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های این لانچر امکان شخصی‌سازی و تغییرات بسیار زیاد است.

شخصی‌سازی ویجت‌ها، منوی اپلیکیشن‌ها، تغییرات رنگ و موارد بسیار زیاد دیگر کاملا رایگان در اختیار شماست و در واقع از کاستوم رام چیزی کم ندارد. البته اگر تنظیمات و امکانات بیشتری از این لانچر زیبا بخواهید، می‌توانید با پرداخت 5 دلار نسخه حرفه‌ای آن را بخرید.

دانلود نوا لانچر از گوگل پلی

 

اکشن لانچر 3

 

image

 

اکشن لانچر 3 یکی دیگر از بهترین لانچرهای اندروید است که همانند نوا لانچر، ظاهری نزدیک به لانچر پیش‌فرض اندروید برایتان به ارمغان می‌آورد. با نصب این لانچر قادرید صفحه گوشی‌تان را به هر شکلی که دوست دارید، کنترل کنید و مطمئن باشید برای تغییر هر بخش گزینه‌های فراوانی پیش رویتان قرار می‌گیرد.

دانلود اکشن لانچر 3 از گوگل پلی

 

اسمارت لانچر 3

 

image

 

این لانچر نیز، مانند دو لانچر قبل، ظاهری شبیه رابط کاربری پیش‌فرض اندروید را به گوشی شما می‌آورد، اما با جلوه‌ای جالب‌تر و طراحی‌ای به‌سبک متریال دیزاین. یکی از ویژگی‌های این لانچر ادغام و یکپارچگی با لاک اسکرین گوشی است. ویژگی شاخص دیگر استفاده بسیار کم از منابع سیستم شماست، یعنی در واقع حافظه کمی از رم گوشی را اشغال می‌کند. همچنین شما قادرید با استفاده از انواع آیکون‌ها، تم‌ها و گزینه‌های موجود، ظاهر گوشی‌تان را مطابق سلیقه خودتان تغییر دهید.

اسمارت لانچر 3 برنامه‌ای رایگان است، اما با خرید نسخه پولی آن به ویژگی‌‌های بیشتری دسترسی خواهید داشت.

دانلود اسمارت لانچر 3 از گوگل پلی

 

اپکس لانچر

 

image

 

اگر دنبال لانچری سریع و کارا می‌گردید، اپکس لانچر گزینه مناسبی برای شماست. سرعت و سبکی این لانچر، حتی با فعال بودن گزینه‌های متعدد، بسیار بالاتر از دیگر لانچرهای اندروید است. با نصب این لانچر دستتان در ایجاد تغییرات بسیار باز است و می‌توانید آیکون‌ها و تم‌های فراوانی روی گوشی‌تان نصب کنید.

با خرید نسخه پولی اپکس لانچر ویژگی‌هایی همچون پشتیبانی از تغییر در فولدرها، ژست‌های حرکتی بیشتر و افکت‌های اضافی فعال می‌شود. اما امکان گرفتن بک آپ از تنظیمات آن و سیستم ری استور کردن آنها شاید بهترین گزینه میان گزینه‌های متعدد این لانچر باشد.

دانلود اپکس لانچر از گوگل پلی

 

گوگل ناو لانچر

 

image

 

همان‌طور که از نام این لانچر پیداست، دستیار صوتی گوگل ناو نقش بسیاری در این لانچر ایفا می‌کند. اولین و مهم‌ترین امکانی که این لانچر با خود به همراه دارد آوردن دستیار صوتی گوگل به گوشی شماست. با نصب این لانچر می‌توانید از لانچر اختصاصی دستگاه‌های نکسوس گوگل استفاده کنید، اما اشکالش این است که امکان شخصی‌سازی زیادی به شما نمی‌دهد. اگر از کاربرانی هستید که علاقه زیادی به تغییر ظاهر گوشی‌شان دارند، بهتر است یکی از 4 لانچر قبل را انتخاب کنید.

دانلود گوگل ناو لانچر از گوگل پلی

منبع: talkandroid

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

beYaz

۱۳۹۶/۴/۲
احتمالا ادمین محترم با next luncher 3d آشنا نیستن وگرنه حتما این لانچر رو در صدر مطلبشون قرار میدادن به هر حال من به همه دوستان اندرویدی این لانچر رو پیشنهاد میکنم و قول میدم از دانلود ونصبش پشیمون نمیشید من چهار ساله رو هر گوشی که خریدم این لانچر رو استفاده میکنم ولی هنوزم برام تازگی داره
فوق العاده شیک و خاصه

hossein. rajabi

۱۳۹۵/۸/۴
متشکرم هم از خودتو هم از سایت خوبتون

mssabur

۱۳۹۵/۵/۲۲
بهترینشان آپوس Apus است با حجم کم چهار مگابایت است.

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۳
مطلب خوب و مفیدی بود.

RAHMAN1700

۱۳۹۴/۴/۲
Espire Launcher HD