خانهاخبار
نسخه جدید ویندوز 10 موبایل و بهبودهای آن در اپلیکیشن دوربین و کورتانا

نسخه جدید ویندوز 10 موبایل و بهبودهای آن در اپلیکیشن دوربین و کورتانا

اگر کاربر ویندوزفون باشید، حتما با ویژگی‌ها و البته ضعف‌های این سیستم عامل آشنایید؛ ضعف‌هایی که بعضی مواقع با نصب اپلیکیشن رفع می‌شود و در بعضی مواقع هم باگ این سیستم عامل است. ویندوزفون 8.1 نسبت به قبل تغییرات زیادی در ظاهر و ویژگی‌های سیستم عامل داده بود که آن را برای کاربران گوشی‌های هوشمندش جذاب‌تر و کاربردی‌تر می‌کرد. حال ببینیم این‌بار مایکروسافت با چه ترفندی می‌خواهد کاربرانش را شگفت‌زده کند!
۱۳۹۴/۴/۱

کاربران ویندوزفونی که نسخه جدید ویندوزفون را آزمایش کردند، به سازه جدیدی در این سیستم عامل برای گوشی‌های هوشمند رسیدند.
مایکروسافت نسخه 10136 ویندوزفون را برای آزمایش‌کنندگان در اپلیکیشن Windows Insider منتشر کرد. در این نسخه تغییراتی در ظاهر رابط کاربری، به‌خصوص در کورتانا، به وجود آمده است. کورتانا دستیار صوتی این سیستم عامل است که اولین بار در ویندوزفون 8.1 ارائه شد.
هشدار زمان پروازها و پکیج کامل نرم‌افزار سفر، شامل پیشنهاد مسیر برای سریع‌تر رسیدن به مقصد، نیز در این نسخه فعال شده است. به‌علاوه، کورتانا اکنون می‌تواند به سوالاتی درباره آب‌وهوا، بازار بورس و ارز نیز پاسخگو باشد.
یکی دیگر از تغییراتی که اضافه شده ویژگی کار کردن با یک دست است. برای افرادی که گوشی 5 اینچی یا بزرگ‌تر دارند، با نگهداشتن دکمه استارت، صفحات اپلیکیشن‌ها به‌صورت اسلایدی نمایش داده می‌شود و دسترسی به Control (که به‌طور پیش‌فرض بالای صفحه نمایش قرار دارد) راحت‌تر می‌شود. این دسترسی سریع شبیه روشی است که اپل در آیفون 6 و +6 به کار گرفت.

 

image


مایکروسافت برای کسانی که با گوشی هوشمندشان عکاسی می‌کنند هم برنامه‌هایی دارد. برنامه Photos قابلیت اطمینان و سرعت بیشتری نسبت به قبل داشته است. به طور مثال در همین برنامه با دوبار ضربه به صفحه نمایش، عکس ها بزرگنمایی می شوند. مایکروسافت همچنین برنامه جدیدی برای دوربین قرار داده که نسخه پیشرفته Camera در لومیاهای قبلی است و قابلیت‌های اپلیکیشن قبلی را نیز در خود جای می‌دهد.
این نسخه ویندوزفون همچنین قابلیت‌های پایداری دارد که برای افرادی که زمان زیادی گوشی‌شان را در دست می‌گیرند بسیار کاربردی است. از این پس کاربران به‌راحتی MMS دریافت می‌کنند، صفحه پس‌زمینه هم بدون هیچ مشکلی پوسته را نمایش می‌دهد و باگ مربوط به لمس کردن صفحه نمایش در حالت قفل نیز برطرف شده است.
البته برای افرادی که هم‌اکنون این نسخه ویندوزفون را بر گوشی‌شان نصب کرده‌اند هنوز جای کار وجود دارد، به این دلیل که هنوز این سیستم عامل در حالت آزمایشی است و طبیعتا یک یا چند باگ دارد. از آنجا که این افراد اولین کسانی‌اند که از این سیستم عامل استفاده می‌کنند، به‌زودی مجبور می‌شوند از اپلیکیشن Restore Tool برای برگرداندن سیستم عامل به نسخه 8.1 استفاده کنند. همچنین این افراد باید منتظر دیدن وضعیت Screen Missing در پایان به‌روزرسانی نیز باشند. این وضعیت به این معناست که صفحه لاک اسکرین در حالتی بی‌حرکت و بدون تاریخ و ساعت نمایش داده می‌شود. گیب اوول، یکی از مدیران مایکروسافت، درباره این پدیده چنین توضیح داده که جای نگرانی وجود ندارد و تنها کاری که کاربران باید بکنند این است که در این حالت با گوشی درگیر نشوند و اجازه دهند گوشی و سیستم عامل فرآیند به‌روزرسانی را به اتمام برسانند.

 

image


گیب اوول در مورد تاریخ عرضه رسمی این نسخه ویندوزفون سخنی به میان نیاورد، اما اطمینان داد فاصله زمانی زیادی بین عرضه ویندوز 10 روی کامپیوترها (که 29 ژوئیه است) با عرضه این نسخه برای موبایل نخواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید مایکروسافت می‌تواند با این ترفندها در نبرد با اندروید و iOS پیروز شود؟ آیا این تغییرات برای گرفتن سهم بازار از رقبا کافی است؟ یا فکر می‌کنید ویندوز با همین روند ممکن است به نتایج بزرگی برسد؟ نظر خود را در رسانه‌های اجتماعی ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)