خانهاخبار
با Moonraker آشنا شوید: ساعت هوشمند نوکیا که تولیدش پیش از عرضه متوقف شد

با Moonraker آشنا شوید: ساعت هوشمند نوکیا که تولیدش پیش از عرضه متوقف شد

اپل یکی از بزرگ ترین نام هایی است که اخیرا با ساعت هوشمند اپل واچ وارد بازار رقابتی گجت های پوشیدنی شده است. پیش از این نام های بزرگی نظیر سامسونگ و موتورولا، با محصولاتی نظیر ساعت هوشمند و هدست واقعیت مجازی، آتش رقابت را برافروخته بودند. اما برای طرفداران مایکروسافت باعث ناامیدی است که نام این شرکت بزرگ بین شرکت های مطرح فعال در این رده به چشم نمی خورد.
۱۳۹۴/۳/۲۳

این شرکت تا امروز عملا برای ورود به رده گجت های پوشیدنی تمایلی از خود نشان نداده و ترجیح داده است به تماشای پیشتازی رقبا در این عرصه بنشیند. کمتر کسی است که پیگیر اخبار فناوری باشد و از خریده شدن نوکیا توسط مایکروسافت باخبر نباشد. به تازگی اطلاعات جالبی در خصوص فعالیت های این شرکت برای ورود به رده گجت های پوشیدنی منتشر شده است. ظاهرا نوکیا مشغول کار روی ساعت هوشمندی با نام Moonraker بود، اما مایکروسافت روی خوشی به آن نشان نداده و پروژه را متوقف کرده است.

 

image

 

همان طور که از تصاویر منتشرشده و منتسب به این گجت برمی آید، Moonraker شباهت بسیاری به وسیله ای داشته که امروزه آن را به نام اپل واچ می شناسیم. مهم ترین نقطه اشتراک این دو گجت در صفحه نمایش مربعی با گوشه های گرد آنهاست. رنگ بندی این ساعت نیز بسیار نزدیک به رنگ بندی ای است که تا امروز در گوشی های سری لومیای مایکروسافت دیده ایم. سرویس The Verge در توضیح این دستگاه گفته تصاویر منتشرشده از آن برای بازاریابی آماده شده بودند، نه این که صرفا با طرحی مفهومی روی کاغذ طرف باشیم. این بدان معناست که Moonraker فاصله چندانی تا عرضه عمومی نداشته و فقط تصمیم مایکروسافت بوده که مانعش شده است. عرضه این گجت به قدری جدی بود که در کنفرانس جهانی موبایل سال ۲۰۱۴ نمونه هایی از آن پشت درهای بسته به نمایش درآمده بود، اما با وجود تمام این تفاسیر این وسیله را در بازار نمی بینیم.

 

image

 

با نگاهی به طراحی این محصول و رابط کاربری آن، که شبیه ویندوزفون است، این سوال در ذهن شکل می گیرد که مایکروسافت چه دلیل موجهی برای ممانعت از عرضه آن ممکن است داشته باشد. در توضیحات فنی این وسیله آمده که Moonraker با سرویس های فیسبوک و میکس رادیو ادغام شده بود و سنسورهایی داشت که بالا آمدن مچ دست برای استفاده از ساعت هوشمند را تشخیص می داد. بر اساس این تشخیص، صفحه نمایش به طور خودکار روشن یا خاموش می شد.

 

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

عابد

۱۳۹۴/۳/۲۵
جی اس ام این چیش شبیه اپل واچه؟! مگه هر گردی گردو هست؟!

علی

۱۳۹۴/۳/۲۳
هییی خدا :( دیگه این جوریشو ندیده بودم ! مایکروسافت با خرید نوکیا به جای بهتر کردن اوضاع رسما یه کمپانی رو نابود کرد و الانم اوضاع خوبی نداره ...